Электроавтомобили - новости, обсуждение, перспективы

Хорошая идея: использовать пиковые переизбытки ветровой и солнечной энергии в сетях для быстрой зарядки электромобилей через объединенную энергосистему.
Национальная программа: http://www.prnewswire.com/news-rele...lectric-vehicles-597268791.html#continue-jump

В последнее время кстати появилось много станций быстрой зарядки вдоль местных "автобанов" Такого типа: http://cleantechnica.com/2015/07/13/a-fast-charging-revolution-is-underway-in-the-netherlands/
 
Реклама
Kwispel, а сколько будет стоит ежемесячная плата за аренду аккумулятора на твоей BMW
 
Ага, ясно, а то я у Ниссана глянул, а там ежемесячная плата за аккумулятор.
 
hohol, не у всех дилеров. есть вариант купить все сразу, но в этом случае машина будет дороже и не будет гарантийной поддержки батареи в случае выхода из строя.
 
EV-charging-bmw-750x500.jpg


Интересная статья: http://www.bmwblog.com/2016/11/16/b...-station-operator-increase-charging-stations/
Суть в двух словах, что BMW, Daimler и Volkswagen вместе вкладываются в расширение сети скоростных (обычных хватает уже) зарядных станций по Германии вдоль автобана.
В конкретных планах установить 400 станций до конца 2017 года. В перспективе до 2020 года требуется 7100 скоростных зарядных станций.
И в Германии пошел процесс.

Из других свежих новостей: СЕО БМВ Харалд Крюгер в интервью с Sueddeutsche Zeitung: в 2016 года БМВ планирует продать 60.000 электромобилей (включая гибриды) и довести продажи до 100.000 в 2017. Так недалеко и до очередей на зарядках :)
 
Последнее редактирование:
Придумал как обойтись без очередей и собственно без зарядок. Встраиваем в электромобиль небольшой велотренажер. Прижимаемся на обочину, 30 минут активного вырабатывания электричества и едем дальше. Так порциями здоровых упражнений доезжаем до нужной нам зарядки либо до дома
 
В Норвегии, на стоянках возле некоторых админ зданий, уже стоят стойки-розетки для подзарядки электроавтомобилей. К сожалению не успел сфотографировать. Электроавтомобили встречаются часто там, чаще, чем в Германии.
 
Реклама
FW, у нас их ОЧЕНЬ много, практически везде есть. В статье идет речь не о стандартных зарядках а о скоростных. 80% за 20-30 минут.

Вот еще одна интересная статья (голл.): http://www.groen7.nl/dit-is-de-100-000ste-elektrische-auto-van-nederland/
Сегодня в Нидерландах зарегистрирован стотысячный электромобиль.

goldenval, Проще сразу на велосипеде :)
 
Kwispel, держите общественность в курсе, как оно будет зимой, которую обещают холо-о-одную :)
 
Суть в двух словах, что BMW, Daimler и Volkswagen вместе вкладываются в расширение сети скоростных (обычных хватает уже) зарядных станций по Германии вдоль автобана.
вчера подписали меморандум
COLOGNE, Germany, Nov. 29, 2016 – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company and Volkswagen Group with Audi and Porsche have signed a memorandum of understanding to create the highest-powered charging network in Europe. The goal is the quick buildup of a sizable number of stations to enable long-range travel for battery electric vehicle drivers. This is an important step toward facilitating mass-market battery electric vehicle adoption.

The projected ultra-fast charging network with power levels up to 350 kilowatt will be significantly faster than the most powerful charging system deployed today. The buildup is planned to start in 2017. An initial target of about 400 sites in Europe is planned. By 2020, consumers should have access to thousands of high-powered charging points. The goal is to enable long-distance travel through open-network charging stations along highways and major thoroughfares, which has not been feasible for most battery electric vehicle drivers to date. The experience is expected to evolve to be as convenient as refueling at conventional gas stations.

The network will be based on Combined Charging System standard technology. The planned infrastructure expands the existing technical standard for AC and DC charging of electric vehicles to the next level of capacity for DC fast charging with up to 350 kilowatt. Vehicles engineered to accept the full power of the charge stations can recharge brand-independently in a fraction of the time of today’s battery electric vehicles. The network is intended to serve all Combined Charging System-equipped vehicles to facilitate battery electric vehicle adoption in Europe.

BMW Group

“This high-power charging network provides motorists with another strong argument to move toward electric mobility,” says Harald Krüger, chairman of the board of management of BMW AG. “The BMW Group has initiated numerous public charging infrastructure projects over the last years. The joint project is another major milestone clearly demonstrating that competitors are combining forces to ramp up e-mobility.”

Daimler AG

“The breakthrough of e-mobility requires two things: convincing vehicles and a comprehensive charging infrastructure. With our new brand EQ, we are launching our electric product offensive: by 2025, our portfolio will include more than 10 fully electric passenger cars. Together with our partners, we are now installing the highest-powered charging infrastructure in Europe,” says Dr. Dieter Zetsche, chairman of the board of management of Daimler AG and head of Mercedes-Benz Cars. “The availability of high-power stations allows long-distance e-mobility for the first time and will convince more and more customers to opt for an electric vehicle.”

Ford Motor Company

“A reliable, ultra-fast charging infrastructure is important for mass consumer adoption and has the potential to transform the possibilities for electric driving,” says Mark Fields, president and CEO, Ford Motor Company. “Ford is committed to developing vehicles and technologies that make people’s lives better, and this charging network will make it easier and more practical for consumers across Europe to own electrified vehicles.”

AUDI AG

“We intend to create a network that allows our customers on long-distance trips to use a coffee break for recharging,” says Rupert Stadler, chairman of the board of management of AUDI AG. “Reliable, fast charging services are a key factor for drivers to choose an electric vehicle. With this cooperation, we want to boost broader market adoption of e-mobility and speed up the shift toward emission-free driving.”

Porsche AG

“There are two decisive aspects for us: ultra-fast charging and placing the charging stations at the right positions,” says Oliver Blume, chairman of the executive board of Porsche AG. “Together, these two factors enable us to travel in an all-electrically powered car as in a conventional combustion engine vehicle. As an automobile manufacturer, we actively shape our future, not only by developing all-electrically powered vehicles, but by building up the necessary infrastructure as well.”

The automobile manufacturers intend to make substantial investments to create the network, underscoring each company’s belief in the future of electric mobility. While the founding partners – BMW Group, Daimler AG, Ford Motor Company and Volkswagen Group – will be equal partners in the joint venture, other automobile manufacturers will be encouraged to participate to help establish convenient charging solutions for battery electric vehicle customers. The joint venture also intends to cooperate with regional partners to ensure a quick network realization.
интересно, когда традиционные операторы заправок типа Шелл зашевелятся и начнут параллельно с бензоколонками ставить у себя розетки :rolleyes:
 
dbms, притом обратите внимание на 350 kW. Сейчас у Теслы 100-120, на остальных хорошо если 50. Это разница качественная. Очень хорошая новость.
 
Kwispel, тесла кстати с апреля входит в консорциум разработчиков стандарта Combined Charging System на правах core member, так что видимо можно ожидать появление этого стандарта и у них
 
dbms, лучше бы наоборот - открыть суперчарджеры Теслы за плату всем остальным. Это было бы просто офигенно. Хотя одно другому не мешает.

Кстати, если интересно, и еще не видели: https://chargemap.com/
Карта большинства зарядок по миру:

dMv2NwN_lsa52fUElORFcRb-mmZVWXVBMFpx93wXnNWzhOLIxJOLYkoYbiebrzBcnQKW7ycp=w13440-h7560-rw-no
 
лучше бы наоборот - открыть суперчарджеры Теслы за плату всем остальным. Это было бы просто офигенно. Хотя одно другому не мешает.
тесла суперчарджер (сам коннектор) предлагает к использованию всем желающим при условии что эти желающие заодно финансово вложатся в существующую сеть
таких желающих видимо не нашлось
а теперь видимо тесле проще будет заменить интерфейс у себя чтобы везде юзать один стандарт, вместе с тройкой немцев и остальными примкнувшими - переоборудуют суперчарджеры под CCS 350 а старым клиентам вышлют переходники :)
 
Реклама
Назад