Airbus- Bombardier. A220 (CSeries), C Series Aircraft Limited Partnership

update.
CAST- Complete Airframe Static Test (стенд статических испытаний) заканчивается монтаж и подготовка. Предполагается проводить измерения примерно 8000 параметров.

FTV1- Test flight vehicle (первый лётный экземпляр), на окончательной сборке, полный комплект к монтажу ожидается к концу Сентября.
фото из открытых источников.
 
Последнее редактирование:
Реклама
уважаемыe господа, не надо тащить на эту ветку ворованные презентации без ссылок на первоисточник, не надо комментировать, то что вы не видели и толком не знаете.

нелюбовь или любовь к каким- либо проектам выражайте в других ветках, там, по всей видимости, проявление тупости, хамства и дилетантство приветствуется в полной мере...
лично моё мнение- за поливание помоями серийного продукта или разработок, я бы лично отправлял в вечный бан, как впрочем, и в вечный бан, тех, кто преднамеренно искажает факты и нагло лжёт.

Теперь по теме.
первый комплект крыла прибыл из Белфаста (Bombardier UK) неделю назад, последние компоненты подтягиваются на окончательную сборку.

http://www.youtube.com/watch?v=zko7MFEJU2o
 
Press Release сегодня
в принципе, всё идёт по плану, но есть небольшие коррективы, которые обговорены с заказчиками.
... первый испытательный полёт CS100 (FTV1) переносится на конец Июня 2013 года... соответственно сертификация и ввод в эксплуатацию также сдвигаются на тот же период (примерно середина 2014).
CS300 ввод в эксплуатацию- конец 2014.
 
cseries-001.jpg


cseries-002.jpg


cseries-003.jpg
 
... вакханалия закончилась :) ветка пощищена от постингов "вечных знатоков".

По поводу опыта и тому подобного... система FBW отработана Bombardier на CRJ-1000 и в серии в управлении рулями, более того уже несколько лет летает Bombardier лаборатория со всем этим набором FBW, etc..
плюс помимо FBW отработана система eBrake®.
Oтказались тогда (от FBW), потому что считают деньги, которые не сыплются с неба, а зарабатываются собственным бизнесом.

Более того, у Бомбардиер опыт несколько тысяч самолётов в эксплуатации (ежедневно) начиная от военных, пожарных (гидро), правительственных, бизнес и заканчивая коммерческими и реактивными и турбопропами.

Поливание дерьмом коллективa из нескольких тыс. человек создающих самолёты и поддерживающих несколько тыс. самолётов по всему миру на крыле- это бессовестно.

Базар можно разводить в другом месте. кому не нравится, нет проблем, до свидания.
 
Последнее редактирование:
Российская компания "Ильюшин Финанс" 20.02.13 сделала заказ на 32 самолёта и оптциональный заказ на 10 самолётов CS300.

Полностью почитать можно здесь:
http://www.bombardier.com/en/aerospace/media-centre/press-releases/details?docID=0901260d8029a8de


Transport Canada (сертификационный и надзорный орган транспорта Канады) выдал сертификат фирмe Pratt & Whitney на двигатель PW1500G, разрешающий использование данного двигателя на самолётах CSeries.

Подробнее можно прочитать по ссылке ниже:
http://www.pw.utc.com/Press/Story/20130220-1400/2013/All Categories
 
Последнее редактирование:
http://static.ow.ly/photos/original/1yHGd.jpg
К вопросу о FBW кто-нибудь знает в какой степени готовности находяться системы на FTV1? 07 марта назначена официальная выкатка, планы первого полета не поменялись вроде (late June 2013).

Кстати Type Certificate Data Sheet for PW1500G: https://www.box.com/s/76cq9bwbf22ikh1trjum
 
Последнее редактирование модератором:
Реклама
Bombardier подошел к завершающему этапу наземных испытаний самолетов CSeries
Канадский авиастроитель Bombardier подошел к завершающему этапу наземных испытаний самолетов CSeries. После этого, в конце июня, должен начаться этап летных испытаний ВС. На следующем этапе программы будет задействовано пять самолетов. После выполнения первого полета будет добавляться по одному самолету в месяц, к концу 2013 г. планируется задействовать все машины. Также представители Bombardier сообщили, что наземные испытания подтвердили запланированные характеристики самолетов CSeries.

Напомним, что график программы CSeries был перенесен. Ранее ожидалось, что стартовый полет самолета CS100, первого представителя нового узкофюзеляжного семейства CSeries, состоится в конце 2012 г. К коммерческой эксплуатации CS100 должен приступить приблизительно через год после него. На конец декабря 2012 г. Bombardier получил заказы на 352 самолета CSeries от 14 заказчиков.

Первым российским заказчиком самолетов CSeries стала лизинговая компания "Ильюшин Финанс Ко." (ИФК). В августе 2011 г. она подписала с канадским авиапроизводителем соглашение о намерениях приобрести самолеты CSeries. В феврале 2013 г. ИФК перевела его в твердый контракт на покупку 32 машин модификации CS300 с опционом еще на 10 таких ВС. Стоимость сделки на поставку 32 ВС в каталожных ценах оценивается в 2,56 млрд долл. Если ИФК превратит опцион в твердый заказ, то общая стоимость контракта вырастет до 3,42 млрд долл.

http://www.ato.ru/content/bombardie...mu-etapu-nazemnyh-ispytaniy-samoletov-cseries
 
update

В конце Мая 2013 закончились статические испытания планера CSeries. Испытания подтвердили готовность самолёта выполнить первый испытательный полёт, который назначен на конец Июня 2013 года.

Задержка в полане составляет около 6 месяцев, что было оговорено со всеми заказчиками. Так что, пока всё в плане.

новый сайт с подробной информацией:

and

Bombardier Aerospace announced today at its European Regional Review in Munich, Germany that prior to the airliner’s entry-into-service, it is targeting CSeries aircraft line maintenance checks (“A Checks) at intervals of 850 flight hours and base maintenance checks (“C” Checks) at intervals of 8,500 flight hours.
Bombardier has been developing a Maintenance Steering Group 3 (MSG-3)-based maintenance program since October 2010 for the CSeries aircraft. Throughout the design evolution phase, the company has determined that line maintenance and base maintenance task intervals at, or in excess of, 850 and 8,500 flight hours respectively, can be achieved. The proposed maintenance plan will allow operators of CSeries aircraft to benefit from minimized downtime and more competitive maintenance costs, all while ensuring the inherent safety and reliability of the aircraft.
 
Последнее редактирование:
update

Toronto, June 4, 2013 – Bombardier Aerospace and Gulf Air disclosed today that a previous firm order for 10 CS100 aircraft, with options for an additional six aircraft, was placed by Gulf Air, the national carrier of the Kingdom of Bahrain. The firm order was announced by Bombardier on June 20, 2011. The CSeries aircraft was selected following a detailed and thorough evaluation, including other competing aircraft, conducted by Gulf Air in accordance with the Bahrain Tender Board rules.

Bombardier Aerospace and Gulf Air confirmed they were working together to ensure that the CSeries aircraft meets the goals of the airline’s ongoing restructuring, in line with its mandate to achieve long-term sustainability.

“Over the past four years, Bombardier Commercial Aircraft has tripled its aircraft representation in the Middle East and Africa, and altogether, more than 200 Q-Series turboprops, CRJ Series regional jets and CSeries aircraft are in service with, or have been ordered by, operators in the Middle East and Africa,” said Mike Arcamone, President, Bombardier Commercial Aircraft.
More than 2,600 Q-Series and CRJ Series commercial aircraft have been delivered to operators around the world, covering all continents and operating in diverse and often challenging terrains.”
 
Последнее редактирование:
http://www.bombardier.com/en/aerospace/media-centre/press-releases/details?docID=0901260d802c39d1

Russia's Ilyushin Finance Co. Firms Purchase Agreement for up to 42 Bombardier CSeries Aircraft

June 4, 2013 — Toronto
Aerospace
Order includes aircraft with the extra capacity seating option for export to international operators
Bombardier Aerospace announced today that its purchase agreement with Moscow-based leasing company Ilyushin Finance Co. (IFC) has been approved by IFC’s shareholders and is now firm. The firm purchase agreement covers the acquisition of 32 CS300 aircraft and options for an additional 10 CS300 aircraft, following a letter of intent signed by IFC in 2011 and a conditional purchase agreement announced by Bombardier on February 20, 2013.
Based on the list price for the CS300 aircraft, the firm order is valued at approximately $2.56 billion US. Should IFC also exercise its 10 options, the contract would have a total value of approximately $3.42 billion US.
“Operators in the Commonwealth of Independent States (CIS), as well as those based in other parts of the world, have expressed interest in acquiring the CSeries aircraft since older, less efficient aircraft designs are presenting ongoing challenges because of high fuel costs and heightened environmental awareness,” said Alexander Rubtsov, Director General, IFC. “With its clean-sheet, advanced technology design, the CS300 jetliners will help to alleviate these concerns, while offering excellent range, superior field and runway performance, and a superb cabin that will bring airline transport into the 21st century.”
Mr. Rubtsov also noted that the CSeries aircraft, with its capacity and performance, is ideally placed between the smaller Russian Superjet and the larger capacity Russian MC-21 aircraft, which IFC has committed to purchase. Additionally, he confirmed that the CS300 aircraft with the extra capacity seating option will be available for international operators interested in higher density configurations.
“This is a landmark order for Bombardier Aerospace and its CSeries aircraft, as well as for this premier Russian leasing company,” said Mike Arcamone, President, Bombardier Commercial Aircraft. “IFC’s order confirms that the CSeries aircraft is ideal for a step-change in air travel throughout the CIS and elsewhere in the world.”
Currently, 95 CRJ regional jets and Dash 8/Q-Series aircraft are in service, or on order, in Russia and the CIS. In addition, Bombardier is also exploring sale opportunities for its Q400 NextGen turboprop aircraft in Russia and the CIS following the aircraft type approval that was awarded in June 2012 by the Interstate Aviation Committee (IAC) − commonly known by its Russian acronym, MAK − and subsequent entry-into-service of a Q400 aircraft by Yakutia Airlines from the airline’s base in northeast Russia.
 
Удлиннение крыла, судя по википедии, у него около 11.
Толщина профиля какая у него, интересно?
 
немного с опозданием. Update

Odyssey Airlines из Англии сделал заказ на 10 CS100.
Odyssey Airlines планирует выполнять полёты из London City Airport в NY.

Bombardier Aerospace disclosed today that a previously announced firm order for 10 CS100 aircraft was placed by Odyssey Airlines, a new airline that intends to operate from London City Airport. The firm order was announced on June 24, 2011. Based on the list price for the CS100 aircraft at the time of the order, the firm order is valued at $628 million US. “We are launching Odyssey Airlines with the CS100 aircraft because its transcontinental range will allow us to connect key city airports with stringent performance and environmental requirements both in Europe and further afield,” said Adam D. Scott, Chief Executive Officer, Odyssey Airlines. “We have a unique strategy that will offer a premier service with a focus on new destinations that cannot currently be served from London City Airport. For us, the game-changing CSeries aircraft offers the best-in-class airfield performance, the lowest sound profile of any commercial aircraft in production in its segment, and will provide the ability to open new markets — all of which are integral to our business model.”
“Over the last two years, Bombardier has seen Odyssey evolve into a forward-thinking and up-and-coming airline. We are thrilled to publicly welcome Odyssey Airlines to the family of CS100 aircraft operators,” said Mike Arcamone, President, Bombardier Commercial Aircraft. “The CSeries aircraft’s premium cabin, reduced environmental footprint and fantastic ability to serve a wide range of missions are the perfect pairing to Odyssey’s business plan,” he added.
 
Последнее редактирование:
Реклама
Назад