A question about the IL-62!

    EDGE-Henning

    Новичок
    This is what makes no sense! The fitted as standard IL-62 indeed has a water tank, but the fuselage. Nose landing gear makes no sense wh. If you need more ballast, ballast can be transported in the cabin. Moreover, had a water tank in such a bump can be heated, which would bring additional weight.

    Is there a reliable source for your answer?

    According to our research are fairings for emergency exits.
     

    EDGE-Henning

    Новичок
    EDGE-Henning, Hello Henning. Do you mean two in fwd?

    If yes, here shown emergency exits were installed for the flight test crew only

    Из-за отсутствия двигателей НК-8 на первом опытном само­лете Ил-62 были установлены двигатели АЛ-7ПБ А.М. Люлька с взлетной тягой по 7500 кгс (рис. 82). Для обеспечения безопас­ности экипажа при испытаниях первые опытные самолеты имели люки аварийного покидания, расположенные в носовой части фюзеляжа и закрытые обтекателями, что отличало эти ма­шины от последующих серийных самолетов.
    According to my information, all prototypes had not had these two bumps under the cockpit, only the prototype for the water tank test the bumps.

    I heard of it but that the bumps / Emergency exits have been removed on the prototypes in later years.

    What I lack: this an accurate picture or a drawing.

    See also the discussion here, however, in the German language: http://www.luftfahrt-eisenach.de/ddr-luftfahrtforum/magic_viewtopic.php?f=184&t=2143
     

    Экзот

    Элефантерия
    первые опытные самолеты имели люки аварийного покидания, расположенные в носовой части фюзеляжа и закрытые обтекателями, что отличало эти машины от последующих серийных самолетов
    Круто. Только сейчас узнал что это за "щёчки". Выходит, там и шахты внутри были. Это ж какие рзаличия были между НЧФ первых машин и последующих... :confused: Там же явно пришлось переносить различную проводку.