Airplane Health Management (новости; ТОиР)

C

Che

Старожил
SEATTLE, Dec. 8 - Japan Airlines (JAL) has become the first customer to fully implement an innovative in-flight monitoring system from Boeing NYSE: BA) that will help it operate at peak levels of safety, reliability and efficiency.
JAL is implementing Airplane Health Management (AHM), a new data-monitoring and prognostic service developed by Boeing Commercial Aviation Services. AHM monitors the health of an airplane in flight and relays that information in real time from the air to the ground. When the airplane arrives at the gate, maintenance crews are ready to make any needed repairs quickly.
A development partner since spring 2004, JAL began using the system to monitor half its Boeing 747-400 and 777 fleets. Since then, it has extended the system to cover all of its 747-400s and 777s.
"We are absolutely thrilled to have JAL as our first fully operational AHM customer," said Lou Mancini, vice president and general manager of Boeing Commercial Aviation Services. "Having such a well-regarded, technically capable airline as a development partner was crucial to making this program a technical success; having them as the first full customer is a great validation of this game-changing technology."
During a flight, AHM gathers data about systems on the airplane and relays that in real time to personnel on the ground. Based on that data, maintenance crews can be ready to make repairs when the airplane arrives at its airport gate. AHM can therefore help operators reduce the number and length of airplane dispatch delays and convert certain tasks from non-routine to scheduled maintenance.
In addition, AHM will support long-term fleet reliability programs by helping airlines identify recurring faults and trends.
AHM is a key technology in Boeing's effort to e-Enable the air transport system, in which data, information and knowledge are shared across the entire enterprise to allow airlines to make the best decisions to operate their businesses at the highest levels of safety, security and efficiency. AHM is designed to integrate seamlessly with other e-Enabled products from Boeing, such as the Class 3 Boeing Electronic Flight Bag, MyBoeingFleet and the Maintenance Performance Toolbox.

Asia's largest airline group, the JAL Group serves 206 airports in 34
countries and territories, including 62 airports in Japan. JAL's network
extends over 227 international passenger, 36 international cargo, and 156
domestic routes. Altogether, the 10 airlines of the JAL Group make a total of over 1,140 flights a day, and last year carried almost 60 million passengers.
JAL Group operates a fleet of 284 aircraft including 79 Boeing 747s, and was the first airline in the world to take delivery of 100 Boeing 747 aircraft.


SOURCE Boeing Commercial Aviation Services
Web Site: http://www.boeing.com

Вкратце: Japan Airlines, стала первой авиакомпанией в мире применившей инновационную технологию от компании Boeing позволяющую отслеживать техническое состояние воздушного судна во время полята в режиме реального времени. Система Airplane Health Management (AHM), постоянно отслеживает техническое состояние ВС в процессе полета и врежиме реального времени передает ее наземнын службам, что позволяет техническому сотаву максимально быстро и оперативно приступить к проведению ремонтных и сервисных работ, сразу по прибытию самолета в аэропорт назначения.
 
Реклама
T

tester

Новичок
Да, а вот интересно, обратная связь налажена?
 
T

tester

Новичок
Так что же, никто кроме японцев не пользуется этими возможностями? А как же Эйрбасы с их AIRMAN-ми или такая возможность не востребована компаниями? :confused:
 
C

Che

Старожил
tester,
или такая возможность не востребована компаниями?
А меня интересует чисто экономический эффект от установки такой системы, экономит ли она каким-либо образом средства за счет более эффективного и оперативного ТО. Или это всего лишь невосполнимые затраты АК, которые нужны толко для повышени БП, за счет более качественного ТО?
 
T

tester

Новичок
По уверениям представителей Эйрбас данная система позволит оптимизировать транзитное обслуживание, т.е получив в полете сведения об отказавшем агрегате, компания в идеальном случае может уж встречать неисправное ВС у трапа с запасным блоком, тем самым существенно снижается время простоя всвязи с устранением неисправности. :|
 
Ученый

Ученый

Старожил
Всплывают из памяти ностальгические тени:
"Поиск",
"Цифра-ГА".....;)

Все прошло и это пройдет
 
T

tester

Новичок
Пройти-то, м.б. и пройдет, но сейчас позволяет лупить огромные деньги с заказчика.(':)')