Armavia - новые цвета

тип

джедай
Фотографии новой раскраски

симпатично, только вот флаг на двигателях как-то из общего стиля выбивается, и логотип на киле похоже делался из расчета на визитку - "щель" между горами слишком сильная - на большом логотипе можно было бы и поменьше сделать.

Интересно будут ли перекрашивать Ан-24 и Ту-134 :confused:

и сайт новый забабахали - - в том же стиле, что и "Сибирь".
 
Реклама
И вдогонку - похоже они Armenian Intl победили - с 1.01.2005 анонсированы рейсы в их направления - Париж, Дубай и т.п.
 
тип, да Армянские Международные АЛ загнулись.... борьбу проиграли
 
Граждане,поделитесь, чего нибудь родное есть у них из техники ?
 
вот и Лэндор написал об этом в Новостях:



Landor Associates shapes Armavia Airlines into a 'home from home'



London, 25 October 2004 — Today marks the identity and livery relaunch of Armavia Airlines, Armenia's leading airline. Together with the client, Landor Associates' London office developed a brand strategy, positioning and brand architecture, which was then translated into a new visual identity and livery.

Following a detailed appraisal of the airline's position within the marketplace, and based on economic and commercial factors, Armavia Airlines decided to reposition itself to make it as relevant to customers and differentiated from the competition as possible.

The reasons for change were based on two main factors: (1) A need to enhance the brand in order to compete with Western European and North American airlines (the population of Armenia is 3.5m, however there are 12.5m Armenians living outside their homeland, many of whom return regularly); and (2) A significant year on year growth and investment in modernisation of the fleet to Western aircraft.

The strategy

Under this context, and trading in a market traditionally characterised by a limited choice of airlines and sometimes monopolistic practices with poor service, Armavia is recognised as the leading Armenian airline. Today Armavia can rightfully claim its role as being the only Armenian airline to have the stature, as well as the network coverage, to be the real carrier of the nation.

This is because Armavia is the major conduit connecting Armenians with each other and the outside world. It is staffed almost entirely by Armenians who naturally understand how to turn the Armavia brand experience into one that feels comfortable and familiar. Landor worked with the team at Armavia to create an airline that is proud of its heritage and its people, proud to be Armenian - becoming the 'flying ambassador of Armenia' and instilling national pride in all Armenians, wherever they live.

In effect, Armavia Airlines will become a 'Home from home' - somewhere Armenians feel as comfortable as if they were in their own family home, somewhere familiar, somewhere welcoming, informal and friendly.

The design solution

A natural choice for a national carrier is to focus on the colours of the national flag - in this case, red, blue and orange. Whilst the flag itself is positioned on the turbines it has been modified to appear more dynamic. The orange of the flag provides warmth and vibrancy and incredible stand out from the competition. The word 'Armavia' is featured towards the front of the fuselage in both English, the international language of air travel, and Armenian. Using the Armenian language to instil a sense of coming home was of utmost importance.

Finally, and most significantly, the tail fin proudly displays the world famous image of Mount Ararat, an iconic symbol in the history of Armenia.

Combined, these elements will, over time, create a sense of pride for all Armenians and a feeling of 'coming home' when boarding an Armavia plane.

Peter Knapp, Executive Creative Director at Landor Associates, says: "The brand is centred on the emotional and symbolic importance of Mount Ararat to the local people and, as such, its has been captured as a modern icon for the airline. The orange colour comes from the national flag and creates a dramatic presence at the airport. The airline is now something that can engender pride from local population which we anticipate will really enhance reconsideration, not only for the airline but also for the country"

------
от себя: мы делали одной конторе фирменный стиль, основной цвет - как на Лэндоровской иллюстрации, а полиграфисты первый тираж запороли и получился ярко-рыжий - как на Армавийских фотах с самолетов.нет. Забавно :)
 
Вчера вернулся из Еревана, куда был приглашен любезно приглашен авиакомпанией-героем данного топика. Ереван произел многослойное впечатление и отчасти напомнил Москву середины 90-х, по атмосфере и настроению. Питание и коньяк заставляют остаться там навеки, необустроенность напоминает, что и дома есть чем заняться. Порадовавшись солнцу мы отправились в аэропорт, где нас уже ждал свежеперекрашенный аэроплан с надписью Армавиа на борту. Он с удовольствием нам попозировал, результаты чего ниже.
Домой возвращались с приключениями: в беспредельно-красивом аэропорте Звартноц закончилось топливо и наш самолет заправлять было нечем. К счастью, через какое-то время нашлось немного керосина и перелетев для дозаправки в Ростов, нас в густейшем тумане "подкормили" и отправили в Москву.
 
Реклама
Leonid, кррасота!!!!!
Первые два кадра и предпоследний - это вообще отрыв башки!!!!!
Не отдам эту тему в "Фотофорум" там и так красиво. Пусть здесь висит!!! :pivo:
 
Leonid, красотища! :pivo: Особенно аэропорт - он весь вокруг башни построен, да?

А из салона А320 фотографий нет? :confused:
 
Mavr, спасибо! Космический аэропорт :) Только вот маловат имхо - если с Ту-154 сравнивать :confused:
 
Да, смогли армяне в 83 году что то Крутое построить! Их проект. Леня, предпоследний действительно Cool! Я его вчера не смог открыть.

Покажи и А310 на фоне "Звартноца" :)
 
Не сказать, что стало хуже или лучше, но к старой глаз уже привык. Не понимаю эти постоянные изменения.
 
Реклама
Назад