Good morning. As far as I know, we have to distinguish between:
1) The navigation lights
2) The anti-collision lights
1) The navigation lights. They are turned on between sunset and sunrise. Also with the aircraft on the ground.
The green on the right wing, the red on the left wing and the white on the tail.
The green and red on the wings should be visible within a sector of 110 ° from each side.
The white on the tail should be visible within a sector of 140 °.
So: 110 ° + 110 ° + 140 ° = 360 °.
2) anti-collision lights. They are turned on, even during the day. They are on the tip of the wings, on top of the tail (or on the centerline of the aircraft) and under the belly. These lights are rotating or strobe and are generally red or white.
The intensity of anti-collision light (always on) may be reduced by the pilot under certain conditions, such as when you are flying in fog and lights reflected in clouds or fog, so they disturb the visual.
Доброе утро. Насколько я знаю, мы должны различать:
1) ходовых огней
2) В огни предотвращения столкновения
1) навигационные огни. Они включены между заходом и восходом солнца. Также с воздушных судов на земле.
Зеленый на правом фланге, красный на левом крыле и белый на хвосте.
Зеленый и красный на крыльях должны быть видны в секторе 110 ° с каждой стороны.
Белый на хвосте должны быть видны в секторе 140 °.
Итак : 110 ° + 110 ° + 140 ° = 360 °.
2) огни предотвращения столкновения. Они включены, даже в течение дня. Они находятся на кончике крыльев, в верхней части хвоста (или на осевой линии самолета) и под животом. Эти огни поворота или стробоскоп и, как правило, красный или белый.
Интенсивность предотвращения столкновений света (всегда на) может быть уменьшена на пилота при определенных условиях, например, когда вы летите в тумане и огнями отражение в облаках или тумане, так они нарушают визуальный.