The Convertoplane, cross between an airplane and a rotorplane, was developed in the United States in the 1930s by the "father of the convertoplane," inventor Gerard P. Herrick, aided by Ralph H. McClarren of Philadelphia's Franklin Institute. Basically, the design was a biplane with an upper wing that could function either as a lifting surface or as a two-bladed teetering rotor. Flown by test pilot George Townsend in 1937, the aircraft demonstrated successful conversions in flight from a biplane to a rotorplane. Herrick was striving for an aircraft that could achieve speed as an airplane while possessing ability to convert to rotating-wing configuration for landing and take-off in tight areas.
Прошу извинить, машина переводила
"Convertoplane, крест между самолетом и rotorplane, был развит в Соединенных Штатах в 1930-ых "отцом convertoplane, " изобретатель Джерард П. Эррик, помог Ральфом Х. Маккларреном Фрэнклина Инститьюта Филадельфии. В основном, проект был бипланом с верхним крылом, которое могло функционировать или как подъемная поверхность или как двухлопастной колеблющийся ротор. Прилетел летчиком - испытателем Джорджем Тоунсендом в 1937, самолет демонстрировал успешные преобразования в полете{рейсе} от биплана до rotorplane. Эррик боролся за самолет, который мог достигнуть скорости как самолет при обладании способностью конвертировать{преобразовать} к конфигурации несущего винта для приземления и взлета в компактных областях."