Грузовик Люфтганзы разбился в Эр-Рияде

Мавр

Старожил
По сообщениям агенств, в международном аэропорту столицы Саудовской Аравии – города Эр-Рияд – упал грузовой самолет компании Lufthansa. Пишут, что во время посадки планер распался на две части.
 
Реклама
"The plane's pilot and co-pilot were hospitalized," said Al Arabiya TV.

It said the aircraft broke up into two on landing after smoke was seen coming from the plane as it approached the airport. Civil defense teams were working to put out the fire.
...
An airport ground services official, declining to give his name, told AFP the plane, apparently an MD-11, appeared to have caught fire upon landing.
http://www.alarabiya.net/articles/2010/07/27/114965.html

Ого!

---------- Добавлено в 15:09 ----------

2 crew members were on board (taken to hospital in stable condition).
crew reported fire on board aircraft (cargo hold) before landing and declared emergency.
eye witnesses saw smoke coming out of aircraft before landing.

С форума a.net'a сообщение от sv777

---------- Добавлено в 15:10 ----------

Забыл спросить: переводить надо? ;)
 
Последнее редактирование:
vm,
Крушение самолета Lufthansa в аэропорту Эр-Рияде

Грузовой самолет немецкой авиакомпании Lufthansa разбился вторник в аэропорту Короля Халида в Эр-Рияде, сообщает государственное телевидение Саудовской Аравии Аль-Ekhbariya.

Телевидение не сообщил подробностей об обстоятельствах аварии. Аль-Арабия ", спутниковый канал принадлежащего Саудовской Аравии компания, базирующаяся в Дубае, в свою очередь сообщил, что пилот и второй пилот воздушного судна были спасены и госпитализированы. Авария произошла при посадке самолета, который попадает в землю, сломал на две части ", добавил Аль-Арабия". От дыма из самолета как раз перед посадкой ", сказал Аль-Арабия", отметив, что защита групп работают над содержать пожара на сайте.
http://translate.google.com/#fr|ru|... s'employaient à maîtriser le feu sur le site.
 
Отчет авиавластей Саудовской Аравии

3.1 Cause Related Findings

- The flight crew did not recognize the increasing sink rate on short final.

- The First officer delayed the flare prior to the initial touchdown, thus resulting in a bounce.

- The flight crew did not recognize the bounce

- The Captain attempted to take control of the aircraft without alerting the First Officer resulting in both flight crews acting simultaneously on the control column.

- During the first bounce, the Captain made an inappropriate, large nose-down column input that resulted in the second bounce and a hard landing in a flat pitch attitude.

- The flight crew responded to the bounces by using exaggerated control inputs.

- The company bounced-landing procedure was not applied by the flight crew.

Итого три касания с перегрузками 2.1, 3 и 4.4G

http://www.avherald.com/h?article=42edca16/0001&opt=0
 
Назад