Интернет ресурсы по ТОиР, обучению, ЗИП и т.д.

A

AlexT

Новичок
Всем привет! Есть интерес к автоматизированной системе ТО и Р, приоритет отечественному производителю. Может кто обладает какой-нибудь дельной информацией по этому поводу? Буду благодарен. Сам нашел лишь 3 компании которые работают в этой области, но мне этого недостаточно. Спасибо.
 
Реклама
X

AlexT, слышал, что в ГосНИИГА тоже ведутся разработки на эту тему и даже кое-что уже есть...
 
A

AlexT

Новичок
Что интересного и не очень накопал в недрах инета. Цель одна - поиск программного пакета для автоматизированного контроля и планирования ТО и Р, расчета показателей надежности и тд и тп.
1. КИСУП «АТЛАС» http://www.aviacs.ru/atb.htm
2. "Авиатехника" http://www.aviabit.ru
3. Система учета состояния и движения авиационной техники http://www.airsoft-bit.ru
4. Пользовательский модуль «Эксплуатант» http://www.mlgvs.ru
5. Система ATLAS http://www.cals.ru
6. ПИ РУСЛАН http://programmprom.cnt.ru
7. ЭРЛАН http://www.airlan.ru
Хотелось бы узнать кто-нибудь сталкивался в работе с этими системами. На какие стоит обращать внимание, а на какие нет. Конечно же в дальнейшем будем общаться с представителями компаний, но пока хочу узнать Ваше мнение.
 
S

Slon_B1

Новичок
вот нашел ресурс для технарей
http://aviatechnician.ru
есть модули и тесты для подготовки к экзаменам на свидетельство инженера европейского образца
много другой полезной инфы...
 
R

rimgub

Новичок
Здравствуйте!
Нет ли у кого ЗАПОЛНЕННОГО образца Form 057 COMPONENT MAINTENANCE JOB CARD (MOE) неважно с какой техники и какого компонента. Просто надо самому по CMM составить все карты по колёсам BOMBARDIER BD-100, а опыта в таких делах никакого -- насколько я понял, это вроде нашей тех.карты. Может быть,ещё JOB ORDER(Form 016),REPAIR ORDER(Form 021),JOB SHEET(Form 017),SPARE PARTS(Form 004) у кого-то есть заполненные.Буду очень признателен за помощь.
 
N

nn

Новичок
обучение ИТС

рефрешмент, рекаррент и континуэйшн. кто скажет в чем разница соглсно ЕАСА-145?
 
Реклама
Ученый

Ученый

Старожил
Boeing to Launch RFID Program for Airlines in February

The system will allow the company's customers to track the maintenance records of their aircraft parts using high-memory RFID tags, and may enable it to track those parts' locations as well in the future.

http://www.rfidjournal.com/article/articleview/9107/1/1/
 
S

Strek

Местный
2Ученый

А мужики в курсе? Я имею ввиду ГосНИИ АН?
 
S

SDA

Старожил
RFID метки на ПКИ!
Запасаемся попкорном и смотрим, что будет, когда такие девайсы начнут циркулировать на территории 1/8 части суши....
 
Ученый

Ученый

Старожил
Флотский НАСК

The Navy said its electronic Consolidated Automated Support System (eCASS), aviation-support equipment took a major step forward this month, completing its Critical Design Review (CDR). “eCASS will replace the aging mainframe CASS systems with a modern technology system that will maintain all current test/repair capabilities while providing for reuse of approximately 700 CASS Test Program Sets,” said Capt. Fred Hepler, program manager for the Aviation Support Equipment program office (PMA-260). “ECASS will also provide the ability to rapidly infuse future platform technologies [via an open architecture] to support emerging weapon system test requirements.” .......

http://www.aviationtoday.com/the-checklist/75974.html
 
Ученый

Ученый

Старожил
FAA Proposes $13.5 Million Fine Against Boeing
Взял отсюда http://www.aviationtoday.com/the-checklist/76784.html
The Federal Aviation Administration (FAA) on Friday proposed a $13.57 million fine against Boeing for failing to meet their deadline for submitting instructions on helping airlines install devices to reduce fuel tank explosions on their older aircraft.
The proposed fine is the second largest in the agency’s history as they look for manufacturers and airlines to comply with the safety regulations implemented to prevent fuel tank explosions in aircraft, like the one that occurred on the 1996 TWA Flight 800 out of New York City killing 230 people on a Boeing 747 when the fuel tank exploded minutes after takeoff.
In 2008, FAA set a deadline of December 27th, 2010 for manufacturers to submit their instructions for retrofitting planes that were susceptible to fuel tank explosions. The instructions were to explain how to replace oxygen in the airplane fuel tanks with non-flammable nitrogen gas to reduce the risk of explosion.
According to FAA, Boeing did not submit the instructions until October 2011 for 747 jets, and was approximately 406 days late on submitting them for 757 jets.
The agency’s “Fuel Tank Flammability Rule” also requires all airlines to retrofit half of their fleets by 2014, completing the retrofit by 2017. In total, there are 383 U.S.-registered Boeing aircraft that need the fuel tank upgrades, according to FAA.
“We take this matter very seriously,” said Acting FAA Administrator Michael Huerta. “We have issued hundreds of directives to eliminate fuel ignition sources over the past 16 years, and this step will add another layer of safety.”
Boeing has not responded to FAA’s proposed fine, and they have 30 days from receipt of the agency’s enforcement letter to respond.
 
Ученый

Ученый

Старожил
ARINC e-Enabled Aircraft Program
http://www.aviationtoday.com/av/topstories/L2-Awarded-ARINC-Contract-for-e-Enabled-Aircraft-Program_77112.html#.UH5CT4ZlHFF
The engineering efforts have commenced for the 777-200/300/300ER fleet and then will incorporate the A320, A330, A340, 747-400/8F fleets. The initial Supplemental Type Certificate (STC) for the 777 aircraft is scheduled to be completed in May 2013.
The e-Enabled program is an advanced information management system designed to improve overall flight operations by offering fully-customized, integrated communications management of flight operations, data communication services, cabin services, maintenance, diagnostics and safety information. The system consists of twenty line replaceable units which includes Electronic Flight Bags (EFB), a cellular Terminal Wireless LAN (cTWLU) system, Cabin Wireless LAN (CWLU) systems, Iridium Satcom System and Avionics Interface Device (AID), all of which will interface to existing aircraft systems.
 
Реклама
F

Fedor

Новичок
Очень много полезных ссылок.
К сожалению, мало в рунетовских.
Один из рунетовских ресурсов, который недавно появился. Напрямую связан с ТОиР: www.plantmaintenance.ru.
Он больше производственной направлености. Но, возможно, будет полезен.