Вы используете устаревший браузер. Этот и другие сайты могут отображаться в нем неправильно. Необходимо обновить браузер или попробовать использовать другой.
В продолжение вопроса от FW.
Здесь мы видим ногу 777-200, а здесь
нога от -300. Найдите 40 отличий
Шутка, но если серьезно, то для чего нужен такой большой truck positioner на -300???
У -200 тоже есть такой, но маленький.
Перед отрывом самолет как бы "привстает" на задние колеса основных опор. Сделанно как для уменьшения дистанции разбега, так и для того, что бы не приложить фюзеляж к ВПП.
-- The Boeing 777-300ER's new semi-levered landing gear system has performed flawlessly during the flight-test program. The unique gear, which is manufactured by Goodrich Corp., allows the airplane to rotate early by shifting the center of rotation from the main axle to aft axle of the three-axle landing gear truck. As the airplane rotates, the nose is allowed to rise higher earlier.
The gear feature is independent of the Tail-Strike Protection system, but both give Boeing customers the ability to take off on shorter runways or put more payload on the airplane for the same length of runway.