Вот и я о чём. Только на мои вопросы это не совсем ответило.Alexxx сказал(а):Впринципе вы правы на счет type rating на PPL:
Eligibility for enrollment. Prior to enrolling in the flight portion of an aircraft type rating course, a person must hold at least a private pilot certificate and:
(a) An instrument rating in the category and class of aircraft that is appropriate to the aircraft type rating for which the course applies, provided the aircraft's type certificate does not have a VFR limitation; or
(b) Be concurrently enrolled in an instrument rating course in the category and class of aircraft that is appropriate to the aircraft type rating for which the course applies, and pass the required instrument rating practical test concurrently with the aircraft type rating practical test.
Но речь я понял идет о полетах за вознаграждение, соответственно минимум CPL и при этом можно быть только SIC. Как говорил Антон для PIC - полюбому ATPL ну и плюс налет соответствующий минимальным требованиям PICа.
1) TR один, дающий право быть как SIC так и PIC. Так?
2) Получить TR можно на КТС, включая чекрайд (не летая на данном типе вообще)?
3) Теоретически, если я хочу летать для себя скажем на 737 (not for compensation or hire), я могу быть PIC на 737 с PPL + IR?
4) For compensation or hire с CPL я могу быть SIC, только если у меня есть type rating?
5) После того как я налетал 1500 часов, можно пересажеваться в левое кресло for compensation or hire с тем же TR?