Southwest Airlines. Пошарим в карманах у пилотов? :)

Надежнее и проще самолета пока нет! 5000 построено и еще продолжают. Как танк и "стареет" хорошо. Но у меня отношение предвзятое поскольку на нем работаю :)
Экипаж двое: Капитан и второй. Иногда при летном дне больше 8 часов садят третьего - отдыхаем по очереди в первом классе, меняемся местами.
 
Реклама
По поводу компенсации U.S. airlines после 911: Не совсем согласен с информацией приведенной Патриотом. Лично копался в финансовых отчетах компаний для одной из статей. Приатачил таблицу, где в последней колонке гранты полученные авиакомпаниями после 911 в миллионах. Могу всю статью запостить, если кому интересно.
 

Вложения

  • 911_federal_grants_209.pdf
    26,6 КБ · Просмотры: 38
Patriot, если не секрет, вы в какой авиакомпании летаете? и "стареет" хорошо это что? с возрастом мало поломок?
 
Major, Да, было бы здорово почитать. У меня, к сожелению, та Ваша таблица не открывается.
Я за темой следил, но вот о грантах вообще ничего не помню.

От правительства были заёмы с процентами и приблиз. прибылью $500 млн. к лету 06.

Zhukov, Послал ЛС.
 
Dieter, Patriot, Приатачено.
Насчет здорово бы почитать, я сомневаюсь :D . Если только статистику любишь ... :D
 

Вложения

  • 911airlines_1-12-06_jef_619.pdf
    101,1 КБ · Просмотры: 43
Patriot, Щелкни правой кнопкой на мыше, выбери "save target as", сохрани на компе и все откроется :pivo:
 
Реклама
Спасибо!
Что тут сказать.. Вам, Академической братии, видимо виднее (y) .

У меня другие данные. Всего АTSB Правительством США было выделено $10 млрд - из них was approved и выдано для а/компаний 1.6 млрд. Данные от Президента нашего Профсоюза (ALPA), который во всем этом крутился.
Не в грантах, а заёмах.

А то, что 911 только помогло с прибылей скатится это верно. И без этого ухудшение бы было.

Наша компания не только ничего не получила, но даже и оффициально не просила. Весь долг (~$28 млрд!!) от частного сектора.
 
Delta pilots OK 14 percent pay cut

NEW YORK (CNNMoney.com) - Pilots at Delta Air Lines ratified a new round of concessions, according to the union.

The vote was 61 percent in favor and 39 percent opposed to the tentative agreement, reached April 14, which will save the airline $280 million annually. Pilots will be paid 14 percent less than they were before the airline's September bankruptcy filing.

The ratification probably ends the threat of a crippling strike at the nation's No. 2 air carrier, which analysts had warned could have led to the permanent closure of the Atlanta-based airline. That in turn could have caused a crisis for airline passengers, who are already looking at airlines filling an unprecedented high percentage of available seats during the summer travel season, even with Delta staying in operation.

"This agreement provides a framework for Delta to successfully reorganize and emerge from bankruptcy ready to win in today's competitive marketplace," said a statement from Lee Moak, a Delta captain who heads the union's unit at the bankrupt carrier. "The new contract also provides real returns and job security for the unprecedented recent sacrifices made by the Delta pilots in support of our great company. We look forward to Delta's successful emergence from bankruptcy and together with all Delta employees, returning our airline to success."

The airline issued a statement praising the vote, saying it is making progress in its efforts to emerge from bankruptcy.

"The additional pilot savings are a significant, necessary and appreciated component of Delta's restructuring plan," said the statement from Delta CEO Gerald Grinstein.

The additional pilot savings are a significant, necessary and appreciated component of Delta's restructuring plan.

The agreement still needs the approval of the judge overseeing the bankruptcy of the nation's No. 2 airline.

A hearing on the contract is scheduled for Wednesday afternoon in a New York bankruptcy court. One obstacle left is an objection by the Pension Benefit Guarantee Corp., the federal agency that safeguards pension funds. The PBGC expects to end up with responsibility for Delta's underfunded pension plans for its pilots.

To win union agreement to the new concessions the airline agreed to give the union a $650 million interest-bearing note if its pension plans are terminated as expected and turned over to the PBGC. The union could then use that note to pay supplemental payments to members who would lose retirement benefits due to PBGC limits. The agency argues that note is improper.

One other obstacle to the tentative deal between the pilots and company was lifted Wednesday. A source familiar with negotiations said a group of retired pilots who had been fighting the new labor pact have dropped their objection under a new agreement with the airline.

The pact, which covers 6,000 pilots at Delta (Research), is due to take effect June 1 if it is approved by the court, and would run through the end of 2009. Top of page
 
А еще Gerald Grinstein сказал, что итоги 2-ой четверти у многих will drop jaws, хотя все-таки $28М долга при $21М assets.
 
Назад