в Лондоне чп с 777ым

oldfinn сказал(а):
ИМХО - искрит снесенный при приземлении один из фонарей светосигнальной системы, т.н. огней подхода.

Вариант вполне реальный, ведь он "плюхнулся" довольно далеко от торца ВПП и стойки огней подхода довольно высокие. :confused:
 
Реклама
Пилот Питер Беркилл, который в январе совершил удачную посадку с отказавшими двумя двигателями, собирается покинуть British Airways (ВА).

Решение перейти в другую авиакомпанию Беркилл принял после того, как ВА сократила его зарплату и перестала допускать к полетам.

«С меня хватит, они сказали мне, что я - герой, но обращаются со мной как с дураком», - цитирует пилота The Daily Mail.

Как рассказывают близкие пилота, он готов перейти на работу в другую компанию и считает, что в British Airways его предали.

Напомним, Boeing 777 компании ВА совершил аварийную посадку в аэропорту Хитроу 17 января. Никто из находившихся на борту 152 человек не погиб, 18 пассажиров получили травмы. По предварительным данным, инцидент произошел из-за сбоев в работе системы управления.

В то же время в компании существует предположение, что Беркилл бездействовал. Официально пилота не допускают к работе, поскольку не завершено расследование инцидента. Однако второй и третий пилоты того рейса летают без ограничений.

Взгляд
 
dyukin,
скорее всего эстафетная система при полетах на дальние расстояния. 2 летят, 1 отдыхает и меняются по кругу. Вполне нормальная практика, для этого есть на борту специальные лежаки
 
Английского пилота, спасшего жизни 152 человек, не допускают к полетам

Английского пилота, спасшего жизни 152 человек, не допускают к полетам

29 апреля 2008, 10:50
Фото: Reuters

m_163509.jpg


Пилот Питер Беркилл, который в январе совершил удачную посадку с отказавшими двумя двигателями, собирается покинуть British Airways (ВА).

Решение перейти в другую авиакомпанию Беркилл принял после того, как ВА сократила его зарплату и перестала допускать к полетам.

«С меня хватит, они сказали мне, что я - герой, но обращаются со мной как с дураком», - цитирует пилота The Daily Mail.

Как рассказывают близкие пилота, он готов перейти на работу в другую компанию и считает, что в British Airways его предали.

Напомним, Boeing 777 компании ВА совершил аварийную посадку в аэропорту Хитроу 17 января. Никто из находившихся на борту 152 человек не погиб, 18 пассажиров получили травмы. По предварительным данным, инцидент произошел из-за сбоев в работе системы управления.

В то же время в компании существует предположение, что Беркилл бездействовал. Официально пилота не допускают к работе, поскольку не завершено расследование инцидента. Однако второй и третий пилоты того рейса летают без ограничений.

Источник:http://www.vz.ru/news/2008/4/29/163509.html
 
"...Однако второй и ТРЕТИЙ пилоты того рейса летают без ограничений..."
Это борт инженер всмысле или стажер?
 
Alexxx,
почитайте эту страницу сначала
Che запустил информацию по второму кругу потому и вопросы одинаковые посыпались:D
 
Реклама
"везучий" фест офисер ... что то у него с биополем видимо ...

Incident: British Airways B772 enroute on June 29th 2008, right engine unresponsive to throttles for 90 seconds
http://avherald.com/h?article=409414b4&opt=0
By Simon Hradecky, created Sunday, Jul 6th 2008 06:58Z, last updated Sunday, Jul 6th 2008 17:27Z

The right hand engine of a British Airways Boeing 777-200, registration G-YMMC performing flight BA146 from Kolkata (India) to London Heathrow (UK), was unresponsive to throttle commands (thrust increase and decrease) for about 90 seconds while enroute, then the situation came back to normal and the flight continued to London without any further incident.

The crew included First Officer Coward, who had been handling pilot on board of flight BA38 crashlanding at London Heathrow on January 17th 2008.

The incident is currently under investigation by the AAIB, a report is to be expected in due time. Preliminary analysis suggests, that the incident is unrelated to flight BA38. The incident occured, when the airplane was flying through an area of severe icing in the top of a cumulo-nimbus cloud causing two right hand engine probes to ice up.
 
Вот и отчет подоспел (в статье есть ссылка на документ) - лед в топливе, говорят, но в тоже самое время "топливо соответвует нормам"... Непонятно.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/london/7598267.stm

'Ice in fuel' caused BA jet crash By Tom Symonds
BBC transport correspondent


The BA plane that crashed at Heathrow in January was probably brought down by ice in its fuel system, an accident report says.

The pilots of the Boeing 777 managed to land so that the 136 passengers and 16 crew escaped without serious injury.

The Air Accident Investigation Branch believes the flow of fuel dropped causing the engines to lose power less than a minute before touchdown.

But investigators say they still do not know how the ice could have formed.

Water is naturally present in aviation fuel and the investigators believe there may have been as much as five litres within this aircraft's fuel load.

But the report says levels of water found in fuel recovered after the 17 January crash were very low for a Boeing 777.

They dismissed the suggestion that the fuel itself froze or became "waxy" as icing occurred.

The report says the plane flew through unusually cold air over Siberia while en route from Beijing to Heathrow.

The fuel temperature fell to -34C (-29F). But jet fuel should not freeze until it is at less than -57C (-70F), and the report says the temperatures involved were not "unique".

The investigation into the crash of flight BA38 continues with testing at Rolls-Royce in Derby, and Seattle in the US, the home of Boeing.

Following Thursday's report, a spokesman for the US Federal Aviation Administration said it would be issuing an air-worthiness directive to US carriers operating Boeing 777 aircraft.

This was likely to be about "changes in procedures for pilots to follow in certain cold weather conditions" as well as "changes in certain fuel procedures on the ground", he said.

While it would not be an emergency directive, it was likely to be issued within 24 hours and would have immediate effect.

Fuel and water
Water in aviation fuel can be dissolved at the molecular level, or simply float as free water, suspended in the fuel. As the fuel gets colder tiny droplets can form and freeze.

The mystery facing investigators is why this might have happened on an apparently fully functioning aircraft.

Water in the fuel is controlled by draining it regularly out of the fuel tanks - and on the Boeing 777 a so-called "scavenge system" pumps it out.

Ice can form when the fuel temperature drops to around -1C (30.2F) to -3C (26.6F) Generally the ice crystals simply float and drift in the fuel without causing harm. Only when the temperature falls further does the ice stick together.

Within the fuel system a heat exchanger is used to increase the fuel temperature, but it is possible the blockage might have occurred before this point.

The investigation team have built a test rig and introduced pre-prepared ice into the fuel system to see if it would clog up.

But the amounts they had to put in to make this happen were far greater than is normal.

Despite that, the scenarios being considered by the AAIB are based on the idea that the ice formed gradually in the system and was released as the plane prepared for landing.

But the report makes three safety recommendations:

that the US Federal Aviation Administration (FAA) and the European Aviation Safety Agency introduce interim measures to reduce the risk of ice forming on the Boeing 777 powered by Trent 800 engines
the agencies should consider the implications for other aircraft types
review the requirements for new engines
This accident remains an enormous challenge for the investigation team. But their report stresses the rarity of this crash.

'Unique' situation
It said: "The accident flight was unique in that this has been the only recorded case of a restricted fuel flow affecting the engine performance to the extent of causing HP pump cavitation" - the damage found within the pumps that alerted the investigators to the loss of fuel pressure.

The report goes on: "This is the first such event in 6.5 million flight hours and places the probability of the failure as being 'remote'."

In response to the recommendations, the European Aviation Safety Agency said it had agreed with the FAA to "interim measures" for "mandatory aircraft level action", but gave no further details.

It also said it would examine the other recommendations.

Long-haul flights
An FAA spokesman said it was still studying the report but felt the initial review indicated that the issue appeared to affect only Boeing aircraft with Rolls-Royce Trent engines.

He understood that Boeing was carrying out tests to establish whether other aircraft with other engine combinations could similarly be affected.

He emphasised that shorter-haul aircraft such as Boeing 737s would not be part of the directive as icing was a problem that affected only long-haul journeys.

Flight BA 38 from Beijing was extensively damaged when it touched down on 17 January, landing short of the runway but staying largely intact.

One person suffered a broken leg and others received minor injuries during the emergency evacuation.
 
Реклама
Более широко освещено Утро.ру
Расследование причин аварии самолета компании British Airways со 152 пассажирами на борту, произошедшей 17 января 2008 г. в лондонском аэропорту Хитроу, установило, что проблема заключалась не в ошибке экипажа или неполадках конкретного воздушного судна, а в том системном сбое, который свойственен всем самолетам серии Boeing 777.

Таким техническим пороком самолетов указанной марки является неприспособленность двигателей для работы с топливом, содержащим определенное количество льда. Авиадвигатели Trent 800 компании Rolls-Royce, по идее, созданы для работы со значительным количеством кристаллов льда, образующегося в авиакеросине при длительном полете в условиях температур ниже 0°С. Однако проведенные тестовые испытания выявили, что в Rolls-Royce Trent 800 существенно замедляется подача топлива, содержащего лед.

Как сообщает The Times, Британская служба расследования авиакатастроф потребовала от авиакомпаний, использующих Boeing 777, а также от производителя самолетов разработать и внедрить меры, уменьшающие риск сокращения подачи топлива в двигатель при длительных перелетах. Сотрудники службы обещали проконтролировать выполнение своих требований на всех самолетах компании Boeing, приземляющихся в британских аэропортах.

Напомним, что лайнер Boeing 777 компании British Airways со 152 пассажирами на борту совершил экстренную посадку в аэропорту Хитроу 17 января этого года. Самолет, следовавший рейсом ВА38 из Пекина в Лондон, приземлился вне взлетной полосы, пробив ограждения и проехав еще 500 м по траве. Пассажиры были эвакуированы. Один из них сломал ногу, остальные отделались незначительными ушибами. В результате аварийной посадки воздушное судно повредило шасси и оба крыла. Из-за этой чрезвычайной ситуации был задержан вылет самолета с британским премьер-министром Гордоном Брауном на борту. Глава правительства направлялся с визитом в Китай и Индию. Этот случай был самой серьезной аварией в 12-летней истории полетов Boeing 777 и наиболее существенным происшествием в лондонском аэропорту Хитроу за последние 30 лет.
 
Назад