Начальство Домодедово говорит, что можно садиться и взлетать при нулевой видимости: http://www.gazeta.ru/news/lenta/2010/08/08/n_1531172.shtml
Это так?
Если "да", то какими качествами должны обладать самолёт, аэропорт и пилот, чтобы это было возможно?
Спасибо.
P.S. В Википедии в статье ILS написано:
Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.
Статья устарела или домодедовец приврал?
Это так?
Если "да", то какими качествами должны обладать самолёт, аэропорт и пилот, чтобы это было возможно?
Спасибо.
P.S. В Википедии в статье ILS написано:
Category III C – A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. This category is not yet in operation anywhere in the world, as it requires guidance to taxi in zero visibility as well. "Category III C" is not mentioned in EU-OPS. Category III B is currently the best available system.
Статья устарела или домодедовец приврал?
Последнее редактирование: