Air Canada - новости

avro

Старожил
Air Canada, одна из наиболее финансируемых государством авиакомпаний, приняла абсолютно беспрецедентно решение об отмене 154 рейсов каждый день на ближайшие два месяца.

«Несмотря на грамотное и детальное планирование, самое быструю рекрутинговую компанию в нашей истории, а также серьезные инвестиции в самолёты и оборудование, сейчас стало очевидным, что каждодневный цикл операций Air Canada был серьезно нарушен комплексными и неизменными проблемами, с которыми столкнулась вся индустрия», – сообщается в коммюнике авиакомпании. Сообщение, которое получили многочисленные пассажиры перевозчика, не содержит видимых извинений и составлено так, чтобы клиенты отчетливо понимали, что Air Canada никаким образом не ответственна за происходящее...

... значит, за канадским автогигантом последуют все остальные компании.


Нескончаемые очереди, многочасовые задержки и груды чемоданов – так выглядит аэропорт Монреаля сегодня.

...Огромное количество рейсов отменяется. Люди вынуждены простаивать часы в очередях, чтобы получить новый билет на другой рейс. Есть пассажиры, которые провели по 4-5 часов в самолете в ожидании вылета. Каждый час командир корабля объявлял новую причину задержки. Рейсы задерживаются на 9, 14 часов, многие отменяются совсем.

«Это абсолютный бардак. Люди ждут в аэропорту уже по двое суток. Наш рейс Air Canada маршрутом Квебек-Монреаль был отменён. Мы опоздали на следующий рейс», – рассказывают пассажиры.

 
Последнее редактирование:
Реклама
 

ЦИТАТА

During a news conference in Mississauga carried live by CBC News, Wesley Lesosky, president of the Air Canada component of CUPE and a 24-year flight attendant, said flight attendants hope to “end the abuse of unpaid work” by Air Canada.

The union contends its flight attendants are forced to complete ground duties ranging from pre-flight safety checks to boarding, deplaning and attending to medical and safety emergencies while being paid only for time spent in the air.

Earnings for junior flight attendants
Lesosky said junior flight attendants have fallen below the poverty line since the last contract was ratified in 2015. The current contract expired March 31.

“Our union offices in Vancouver and Toronto have had to open food banks to support our newest members as they struggle to house and feed themselves while working full time,” said Lesosky. “We still have members living out of their cars at our Vancouver base.”

ЦИТАТА

Lesosky said junior Air Canada flight attendants working full time currently earn $1,952 per month before taxes, well below the federal minimum wage for a full-time worker of $2,840.

Lesosky addressed Air Canada’s latest contract offer of a four-year, 38 per cent increase in overall compensation. Lesosky said the wage increase of eight per cent in the first year would still put junior flight attendants below the federal minimum wage, with monthly earnings of $2,108.

Lesosky said Air Canada’s proposal also covers a very small portion of the “mandated unpaid work we must do.”

Wage dispute
Earlier Thursday, Arielle Meloul-Wechsler, Air Canada’s executive vice-president, chief human resources officer and public affairs, said CUPE demanded compensation increases of more than 100 per cent.

Meloul-Wechsler said the airline’s latest offer also addresses the issue of ground pay. She said airline industry wages typically progress with seniority. Currently, flight attendants earn roughly $70,000 annually after 10 years of service, Meloul-Wechsler said.

Lesosky said CUPE isn’t looking for a doubling of current wages but intends to seek cost-of-living increases that will allow members to live and work in the communities they serve.

But Lesosky said flight attendants still intend to resolve the labour dispute at the bargaining table.
 
Общественные опросы в Канаде
Exactly 88% of Canadians side with flight attendants over unpaid work
88% per cent of Canadians believe flight attendants should be paid for all work-related duties including boarding, delays, and safety checks.
59% believe the federal government should respect flight attendants’ right to take job action – even if it causes travel disruptions.
76% support raising their pay to reflect the important safety role they play.
71% support Air Canada matching or exceeding competitor airline pay as Canada’s flagship carrier.
80% support raising flight attendant pay to meet the rising cost-of-living.
59% think Air Canada’s wage increase for junior flight attendants is still too low to live on in major cities,
and only 19% think Air Canada’s wage offer is fair.


 
Стоянки в Торонто сегодня утром

IMG-20250819-WA0007.jpg


IMG-20250819-WA0006.jpg
 
Назад