I made a couple of comments on the pitch
control characteristics of the 757
It has a ‘dead spot’ in pitch you have to watch out for
During rotation on take off, it requires a fairly pronounced input to start the nose up then an immediate input reduction to avoid over rotation
On landing while lowering the nose it tends
to ‘hang up’ before touching, this requires a slight relaxation of back pressure or even a small nose down input followed immediately by back pressure to stop the nose wheel from slamming down
It can hit really hard if you dont get this technique correct, it’s also quite common to think the nose wheels have touched an they haven’t so you relax back pressure and ‘wham’
As long as you’re aware of this characteristic, anticipate and act on it it’s not an issue but once in a while even an
experienced 757 pilot can forget and it will
bite, sometimes causing significant damage
ужасы-ужасыAfter all the necessary checks the plane will be given the green light to continue on its way to Paris, Air France reported.
"The notification concerned a brake system. It must have been a false alarm, but the crew still decided to land to be on the safe side", the company representative said.
The plane of flight 838 suffered an unexpected loss of height but fortunately the pilots were able to redirect the flight.
Всё известно и в статье написано если прочитать.насколько мелкое- неизвестно.
«Из реки торчит фрагмент вертолета, оборваны провода ЛЭП. Из воды извлечено тело погибшего», — сообщили в ведомстве.
это Нео Incident Airbus A321-271N N218HA, 22 Aug 2019в левом двигателе самолета произошло повреждение уплотнения,
Pratt is working to replace old seals. It is months away from a complete replacement. A bummer. I just hope this is the old seals...
Подробнее на РБК:В Сочи из-за проблем с шасси аварийно сел самолет «Уральских авиалиний»
По предварительным данным, у самолета, летевшего из Израиля, произошло разрушение пневматика левого основного колеса. Никто не пострадал
Airbus A320 (Фото: Евгений Епанчинцев / РИА Новости)
В международном аэропорту Сочи совершил аварийную посадку самолет Airbus А320 авиакомпании «Уральские авиалинии», следовавший по маршруту Тель-Авив — Сочи. Об этом сообщили РБК в пресс-службе аэропорта.
По предварительным данным, произошло разрушение пневматика (упругая оболочка на ободе колеса) левого основного колеса. «На борту находились 160 пассажиров. Оперативные службы были приведены в полную готовность. Посадка прошла благополучно», — сообщили в аэропорту. О пострадавших не сообщается.
Представитель Госкорпорации по организации воздушного движения (ОрВД) сообщил РБК, что после взлета самолета «Уральских авиалиний» из аэропорта Тель-Авива на взлетно-посадочной полосе был обнаружен фрагмент резины от шасси. В авиакомпании «Уральские авиалинии» РБК заявили, что посадка лайнера в Сочи прошла в штатном режиме.
A Smartwings Boeing 737-800, registration OK-TVO performing flight QS-1125 from Samos (Greece) to Prague (Czech Republic), was enroute at FL360 over the Aegean Sea about 100nm northeast of Athens (Greece) when the crew drifted the aircraft down to FL240 and continued to Prague at FL240 for a landing without further incident about 2:20 hours later.
The Aviation Herald received information that the #1 engine (CFM56, left hand) shut down spontaneously while enroute at FL360. The crew descended the aircraft to FL240, worked the related checklists and attempted to relight the engine twice, first using windmilling and then using crossbleed, the engine however did not restart. As there was sufficient fuel on board the crew decided to continue to Prague nonetheless.