Новости Dassault Aviation

ashkalikov

Старожил

Dassault Aviation это французска авиастроительная компания, доказавшая экспертизу в производстве военных самолетов и бизнес-джетов.
Более 10 000 самолетов поставлено в 90 стран мира.

2,100 Falcon jets
1,000 боевых самолетов
12,757 сотрудников, из которых 76% во Франции
 
Реклама
Dassault Aviation обещает Falcon 6x в декабре 2020.
Dassault confirms December roll-out for Falcon 6X
By Dominic Perry15 October 2020

Dassault is to roll-out its new Falcon 6X on 8 December, marking a key milestone for the ultra-wide-cabin business jet.
Ground tests of the first pre-production aircraft are ongoing at the airframer’s Bordeaux-Merignac final assembly site, in line with a first flight scheduled for early 2021.
6XNose-c-Dassault Aviation

Source: Dassault Aviation
First flight is scheduled for early 2021
“The roll-out of the Falcon 6X is coming soon…very soon,” says Dassault. “The event will take place on 8 December, thanks to the hard work of the development team, which has steadily moved forward over the summer.”
A second flight-test aircraft is also complete, with the third example recently having its wing and fuselage mated.
The latter aircraft will also be fitted with a full cabin interior to evaluate systems functionality, acoustics, airflow, comfort and other factors. “Interior furnishings, environmental systems, electronics and other equipment are currently being tested in a ground-test rig prior to installation on the aircraft,” says the airframer.
6X rear-c-Dassault Aviation

Source: Dassault Aviation
Twinjet is powered by PW812D engines
Trials of the twinjet’s Pratt & Whitney Canada PW812D engines are also continuing. An initial flight-test campaign was completed earlier this year aboard a Boeing 747 flying testbed, with a second series of flights trials now ongoing.
So far, the engine has logged 200 flight hours and more than 1,600h of ground tests.
Launched in February 2018, the 5,500nm (10,200km)-range Falcon 6X is due to enter service in 2022. It replaces the Falcon 5X which was cancelled in December 2017 due to persistent delays to its Safran Silvercrest engines.
A cutaway drawing and technical description of the Falcon 6X will be published shortly by FlightGlobal.
Перевод может быть предоставлен Google Translate.
 
THIS IS IT /
Dassault Aviation
#Falcon6X. With a 5,500 nm (10,186 km) range and top speed of Mach .90, the Falcon 6X can fly from London to Hong Kong or from Los Angeles to Moscow nonstop. First flight expected in early 2021, deliveries will begin in 2022.
VIDEO https://aeronewsglobal.com/video-dassault-aviation-rolls.../
The Falcon 6X can also perform safe approaches as low as t only 109 knots, slower than other business jets. This allows the 6X to safely access small airports equipped with ultra-short and hard-to-reach runways.
Pratt & Whitney
Canada completed ground and flight tests of the PW812D engine, clearing the path to first flight of the 6X.
129615769_3538175886258486_4665731480424110019_n.jpg
129757252_3538176069591801_860018331935214740_n.jpg
129779146_3538176149591793_3683179018217654880_n.jpg
129920059_3538175976258477_6204741267685904112_n.jpg
130054515_3538175896258485_4497685572424315142_n.jpg
130218134_3538175989591809_5640125839698926829_n.jpg
130249868_3538176056258469_2024154226453146125_n.jpg
 
THIS IS IT /
Dassault Aviation
#Falcon6X. With a 5,500 nm (10,186 km) range and top speed of Mach .90, the Falcon 6X can fly from London to Hong Kong or from Los Angeles to Moscow nonstop. First flight expected in early 2021, deliveries will begin in 2022.
VIDEO https://aeronewsglobal.com/video-dassault-aviation-rolls.../
The Falcon 6X can also perform safe approaches as low as t only 109 knots, slower than other business jets. This allows the 6X to safely access small airports equipped with ultra-short and h
Так в чом посыл статьи. По русски если можно. В том что самоль летит на 0,9 М?
 
#Falcon 6X С дальностью 5,500 нм (10,186 км) и максимальной скоростью Mach. 90 год, Falcon 6 X может вылететь из Лондона в Гонконг или из Лос-Анджелеса в Москву без остановки. Первый рейс ожидается в начале 2021 года, поставки начнутся в 2022. году.
ВИДЕО https://aeronewsglobal.com/video-dassault-aviation-rolls.../
Falcon 6 X также может выполнять безопасные подходы до 109 узлов, медленнее, чем другие бизнес-джеты. Это позволяет 6 X безопасно добраться до небольших аэропортов, оснащенных ультракороткими и труднодоступными взлетно-посадочными полосами.
64639966_2274821929304468_1810031267303915520_n.jpg
61918264_2425028720910587_4465152007849639936_o.jpg
61877652_2425028834243909_1723229260992217088_o.jpg
61742174_2425029437577182_1290882000252567552_o.jpg
61555318_2425029107577215_5448853033649700864_o.jpg

61253102_2425028964243896_5877936784964321280_o.jpg


Dassault Aviation представила новый бизнес-джет Falcon 6X
Сегодня, 08 декабря 2020 года, состоялась презентация нового двухдвигательного реактивного бизнес-джета Falcon 6X.
Falcon 6X - разработан французской компанией Dassault Aviation. Самолет оснащен двумя турбореактивными двигателями Pratt & Whitney Canada PW812D мощностью 53 - 58 кН. Размеры: длина 25,68 м, размах крыла 25,68 м, высота - 7,47 м.
В широком салоне может быть размещено до 8 пассажирских мест. Дальность составляет до 9 445 км на крейсерской скорости 1049 км/ч.
Первый полет Falcon 6X намечен на начало 2021 года, а в 2022 году планируется начать его коммерческую эксплуатацию.
Фото: Dassault Aviation
65049665_2274821922637802_1844899761727995904_o.jpg

65254976_2274821939304467_3864370754124513280_o.jpg
129132568_2816466005343154_8329658697836635080_o.jpg
safe_image.jpg
 
А откуда взялась крейсерская 1049 км/ч, если говорится, что максимальная М=0,9, т.е. чуть больше 950 км/ч? И причем тут вообще
Перспективы сверхзвуковых пассажирских самолётов ?!
alexfill2015,
зачем Вы это засунули в эту тему и сколько составляет скорость звука на высоте крейсерского полета этого (и подобных ему) Фалькона?
 
 
Сегодня в Бордо (Франция) состоялся первый полёт новейшего широкофюзеляжного Falcon 6X компании Dassault Aviation.

Ширина салона 2.58м. У 900-ки, который не широкофюзеляжный, ширина салона 2.34м. :D Т.о. разница в 0.24м превращает ЛА в широкофюзеляжный?
 
Реклама
Не читайте советских газет... в смысле, лучше не доверять переводам.

В англоязычных новостях (франкоязычные ещё не смотрел) " ultra wide-body cabin", " new standard for widebody comfort ", " tallest and widest cabin in business aviation ".

То есть, говорится, что кабина широкая. Но широкофюзеляжным самолёт никто не называет.

PS. Во французских то же самое, аккуратно: " Ce modèle à large cabine " и т.д.
 
ЕМНИП, самый узкий из широкофюзеляжных - 767. У него диаметр фюзеляжа 5,03 м (ширина салона - более 4,7 м)
 
 
Назад