Чайник 2
Местный
Ссылка есть, текст в статье выше, это то, что нашлось в англоязычном интернете, может кто быстрее найдет официальное сообщение в первоисточнике об этом инцидентеА ссылку можно на первоисточник?
Нестыковка получается.
Защитная система TCMA (Thrust Control Malfunction Accommodation) работает ТОЛЬКО НА ЗЕМЛЕ. Читаем: "но самолет не завершил переход в «наземный режим».". А если самолет не перешел в "наземный режим" - то ТСМА не сработает!
Possibility: An uncommanded shutdown of both engines. A software error or other event causing the engines to stop providing thrust
Extremely unlikely. However a dual-engine failure on ANA Flight NH 985 occurred after landing at Osaka Itami on January 17, 2019.
Shortly after touchdown, the pilots engaged thrust reversers—but the aircraft hadn’t completed its transition into “ground mode.” The Boeing 787’s protective system, TCMA (Thrust Control Malfunction Accommodation), interpreted this as potentially dangerous “uncommanded high thrust.” As a result, TCMA automatically shut down both Rolls‑Royce Trent 1000 engines to prevent a possible incident. Post-landing inspections found no mechanical or fuel issues, reinforcing the conclusion that this was a software/protection system response, not a hardware failure. This B787 had Trent 1000 engines.
Последнее редактирование: