Катастрофа Boeing 787-8 (VT-ANB) Air India в Ахмадабаде 12.06.2025

Реклама
"On Sep 22nd 2025 India's Supreme Court scheduled a hearing for Oct 11th 2025 to ensure the investigation is conducted in a "free, fair, impartial, independent and expeditious manner". The petition filed by "Constitution by Safety Matters Foundation" cites conflict of interest within the DGCA led investigation and alleges electrical system failure rather than pilot actions caused the crash. The petition seeks disclosure of the FDR data and CVR transcripts both with synchronised timestamps and Electronic Aircraft Fault Recording data."

Продолжение:

"On Oct 10th 2025 The Aviation Herald was able to publish the actual petition (433 pages, 22MB) in full."
 
Flight records prior to takeoff indicated multiple deferred maintenance
items, including a logged defect in the Stabiliser Position Transducer
(“STAB POS XDCR”), which controls pitch signals. More critically,
flight data captured around 07:53 UTC recorded “Bus Power Control
Unit (BPCU) gateway operation faults” on both the left and right sides.
BPCUs are central to the 787’s electrical and data distribution
network, and a gateway fault suggests the inability to correctly
transmit or receive control signals, including the “RUN” command to
the Full Authority Digital Engine Control (FADEC). These findings
strongly support the “electrical disturbance theory,”

К сбоям передачи сигналов в электросистеме пришли)
 
Я не знаю конструкцию 787, но обычно Bus Power Control Unit не участвует в передаче сигналов от FADEC. Он находится в системе электропитания.
 
Я не знаю конструкцию 787, но обычно Bus Power Control Unit не участвует в передаче сигналов от FADEC. Он находится в системе электропитания.
Мое мнение было, что просто так с условно утечкой воды в туалете и какой глупостью в суд не обратятся и на таком уровне их компетентные специалисты консультируют.
 
Flight records prior to takeoff indicated multiple deferred maintenance
items, including a logged defect in the Stabiliser Position Transducer
(“STAB POS XDCR”), which controls pitch signals. More critically,
flight data captured around 07:53 UTC recorded “Bus Power Control
Unit (BPCU) gateway operation faults” on both the left and right sides.
BPCUs are central to the 787’s electrical and data distribution
network, and a gateway fault suggests the inability to correctly
transmit or receive control signals, including the “RUN” command to
the Full Authority Digital Engine Control (FADEC). These findings
strongly support the “electrical disturbance theory,”

К сбоям передачи сигналов в электросистеме пришли)
А откуда это всё? И, если уж упомянута электросистема, то данные сообщения из разряда "non correlated" без flight deck effect. Таких может быть море и лететь они никак не мешают. Было бы интересно узнать каков был maintenance message с этим сообщением. Во сдаётся мне, что это полная ерунда и господа индусы натягивают сову на глобус лишь бы не признать, что у одного из них крыша уехала. Как бы то ни было всё это не имеет ни малейшего отношения к останову двигателей, тем более зарегестрированным отключением свитчей
 
Flight records prior to takeoff indicated multiple deferred maintenance
items, including a logged defect in the Stabiliser Position Transducer
(“STAB POS XDCR”), which controls pitch signals. More critically,
flight data captured around 07:53 UTC recorded “Bus Power Control
Unit (BPCU) gateway operation faults” on both the left and right sides.
BPCUs are central to the 787’s electrical and data distribution
network, and a gateway fault suggests the inability to correctly
transmit or receive control signals, including the “RUN” command to
the Full Authority Digital Engine Control (FADEC). These findings
strongly support the “electrical disturbance theory,”

К сбоям передачи сигналов в электросистеме пришли)

Осталось объяснить как эти сбои привели к механическому перемещению свичей.
Мелочь какая то - адвокатам наверное раз плюнуть?
 
Назад