shiro - успешный китайский маркетолог!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
shiro - успешный китайский маркетолог!
Видите ли, в чем у меня проблема...@astoronny, KangShiFu (с тушеной говядиной и овощами)
...у Вас вроде та - с поваренком...Видите ли, в чем у меня проблема...
Kang Shi Fu - это скорей тип лапши... надо еще чтоб была от Master Kong...
In Hall thrusters, ions are extracted from a quasineutral plasma by the electric field induced by the local drop of electron conductivity associated with the presence of a magnetic barrier. Since the electric field is used both to extract and accelerate ions and to generate the plasma, thrust and specific impulse are not independent in a Hall thruster. There is a need for versatile thrusters that can be used for a variety of maneuvers, i.e., that can operate either at high thrust or at high specific impulse for a given power. The double stage Hall thruster (DSHT) design could allow a separate control of ionization and acceleration, and hence separate control of thrust and specific impulse. In the DSHT configuration, a supplementary plasma source (ionization stage), independent of the applied voltage, is added and placed upstream of the magnetic barrier (acceleration stage). The DSHT concept is also well adapted to the use of alternative propellants, lighter and with a less efficient ionization than xenon. Several designs of double stage Hall thrusters have been proposed in the past, but these attempts were not really successful. In this paper, we present a brief review of the main DSHT designs described in the literature, we discuss the relevance of the DSHT concept, and, on the basis of simple physics arguments and simulation results, we propose a new design, called ID-HALL (Inductive Double stage HALL thruster). In this design, the ionization stage is a magnetized inductively coupled RF plasma. The inductive coil is inside the central cylinder of the thruster and located nearby the acceleration stage. Preliminary modeling results of this DSHT are described. Published by AIP Publishing. ID-HALL, a new double stage Hall thruster design. I. Principle and hybrid model of ID-HALL | Physics of Plasmas | AIP Publishing
Угадал все слова, но смысл не понял.
Инженеры CASC успешно испытали первый «сдвоенный» ионный двигатель, в котором одно кольцо расположено внутри другого.
Проекты такие были и раньше, но не уверен, что их воплощали в натуре.
О том, зачем нужно два кольца, на англ.:
RomanS ?Нужна толковательная бригада.
...полагаю, что самый принцип новизны физически понял... надеюсь, что правильно...Угадал все слова, но смысл не понял.
Нужна толковательная бригада.
В традиционных двигателях ионы извлекаются их квазинейтральной плазмы и разгоняются одномоментно -- одним и тем же электромагнитным полем...Угадал все слова, но смысл не понял.
Нужна толковательная бригада.
Я примерно такжеВ традиционных двигателях ионы извлекаются их квазинейтральной плазмы и разгоняются одномоментно -- одним и тем же электромагнитным полем...
Это значит, чем сильней поле - тем большее количество ионов извлекается и тем сильней они разгоняются.
Физически это означает, что тяга и удельный импульс жестко связаны, посклдьку удельный импульс есть выражение скорости истечения, а тяга есть комплексная величина, зависящая от массы ионов, помноженной на их скорость истечения.
В зависимости от задачи, иногда требуется меньшая масса с большей скоростью, а иногда наоборот...
В новой системе сначала отдельно выдергиваются ионы, а потом они отдельно разгоняются...
Это добавляет гибкости.
Значит, статья не имеет отношения к картинкамИ еще, в приведенной статье, насколько я могу судить, ничего не говорится о двойном кольце. Там речь идет о двухступенчатом режиме работы, а кольцо, судя по картинкам, одно. Так что я не уверен, что китайские фотографии имеют отношение к статье про double-stage Hall thruster. Комментарий в Хтвиттере, скорее, говорит о "вложенных" друг в друга двух двигателях для повышения тяги. Но по-китайски я совсем никак.
Ну... выглядит прикольно, как минимумЗачем для этого второе "сопло"?
Nested-channel Hall thrusters have been identfied as a means to increase Hall thruster power levels above 100 kW while maintaining acceptable device size and mass. In a recent Broad Agency Announcement, NASA identified high-power electric propulsion (up to 300 kW) as enabling for a variety of mission structures, including human space exploration. Additionally, a 2010 NASA team found that high-power electric propulsion was key to allowing affordable travel to asteroids and near-Earth destinations by reducing launch mass up to 50%. NASA hopes to implement a system that has a broad power and specific impulse range for maximum flexibility within a mission. The multiple discharge channels of a nested-channel Hall thruster allows for throttling far beyond that of a single-channel Hall thruster. This essential feature makes these devices ideal candidates for a system to meet NASA’s needs and goals.
Это который Грушинский? В Химках?или ОКБ Факел отличилось когда-то?)
Калининградский, один из мировых лидеров по производству ионных движков до недавнего времени. Их даже НАСА закупали.Это который Грушинский? В Химках?
OneWeb для своих спутниковКалининградский, один из мировых лидеров по производству ионных движков до недавнего времени. Их даже НАСА закупали.