Новости компании Bombardier

Была ведь ещё история с AVRO Arrow. Тоже был продвинутый проект. И тоже правительство зарубило. Да и сейчас уровень дебилизма в канадском правительстве through the roof
 
Реклама
Была ведь ещё история с AVRO Arrow. Тоже был продвинутый проект. И тоже правительство зарубило. Да и сейчас уровень дебилизма в канадском правительстве through the roof
Вся разница только в том, что Arrow зарубило правительство консерваторов, а Jetliner - либералов.
Что самое интересное -- объяснения зарубов были весьма схожими o_O

...но, как я вспоминаю, список похереных программ с начала 50-х по середину 60-х был значительно длинней...
Не по сеньке шапка!
 
Вся разница только в том, что Arrow зарубило правительство консерваторов, а Jetliner - либералов.
Что самое интересное -- объяснения зарубов были весьма схожими o_O

...но, как я вспоминаю, список похереных программ с начала 50-х по середину 60-х был значительно длинней...
Не по сеньке шапка!
В Канаде нет никакой разницы между либералами и консерваторами, как минимум последние 20 лет. Они друг у друга воруют предвыборные обещания которые потом одинаково не исполняют. Результат один, кто мог что-то делать уехали из страны. Да и бомбардье оставила жирный след ошибок позади себя.
 
В Канаде нет никакой разницы между либералами и консерваторами, как минимум последние 20 лет. Они друг у друга воруют предвыборные обещания которые потом одинаково не исполняют. Результат один, кто мог что-то делать уехали из страны. Да и бомбардье оставила жирный след ошибок позади себя.
Считается, что в те годы разница таки была, но я все больше в этом сомневаюсь...
 
Attention: G8000
Помнится, один таксист в девяностых мне рассказывал, что рядом/под заводом там был(в то время) секретный военный ангар, из которого по сигналу NORAD должны были взмывать отважные канадские F-18 и всё сбивать нафик.
 
Помнится, один таксист в девяностых мне рассказывал, что рядом/под заводом там был(в то время) секретный военный ангар, из которого по сигналу NORAD должны были взмывать отважные канадские F-18 и всё сбивать нафик.
ХЗ, очень может быть...
Лучше сидеть в дежурном звене в центре Торонто, чем (как сейчас) в Cold Lake.
 
Вот теперь как выглядит сборочная линия в Торонто
1754525823432.png
 
Eric Martel, СЕО не исключает возможности приобретения части комплекса производства в Северной Ирландии. Ранее при неадлежвшая БА комапния Shorts Bros является поствщиков комплектующих для G56 и Challenger. Была продана Spirit в 2020м году. Также на этом заводе собрают крыло для теперяшнего А220. В
Bombardier is still not ruling out acquiring part of its former Belfast site to safeguard production of the Global and Challenger fuselages that are built there.

Speaking during a second quarter results presentation on 31 July, chief executive Eric Martel described the Northern Irish plant – the troubled owner of which, Spirit AeroSystems, is in the process of being acquired by Boeing – as an “important asset for us”.

One outcome is that Bombardier continues to source the aerostructures from Boeing, with Martel admitting that the process of carving out and buying a section of the facility – which also makes wings for Airbus’s A220 – would be “very complicated”.

However, he adds: “We will see what will happen next. We remain open to an acquisition. We are focused now on getting the right quality of fuselage we need to build our planes.”

Bombardier owned the former Short Brothers plant from 1989 until its sale to Spirit in 2020, manufacturing structures for its business jets and designing and producing the wing of the then-CSeries, before the programme’s transfer to Airbus, which renamed it the A220.


Bombardier also reports its strongest quarterly order tally in more than a decade, largely thanks to an order for 50 Global and Challenger jets, with 70 options, from an unnamed new customer.

The commitment, reported on 1 July and valued by Bombardier at $1.7 billion, helped boost the Canadian airframer’s backlog in the second three months of the year to $16.1 billion – a year-on-year increase of $1.9 billion. The manufacturer’s book-to-bill – the ratio of new orders to shipments – also rose to 2.3.

With 36 aircraft deliveries during the quarter – three fewer than in the same period last year – revenues at the Montreal-based firm fell 8% to just over $2 billion. However, Martel says demand remains strong for all its products and the company is on track to meet its 2025 guidance.

Martel points to strong performances by Bombardier’s growing service operation as well as its Wichita-based defence business.


Services revenues were up 16% year-on-year to $590 million. The airframer, which has been investing heavily in its services footprint in recent years, is building a new maintenance facility in Abu Dhabi and adding a paint shop at London Biggin Hill.

He says there is “strong traction” for its defence products – Bombardier largely supplies platforms to prime contractor partners – as countries step up military spending. Among its programmes, the manufacturer is developing with Italy’s Leonardo a Global 6500-based maritime multi-mission aircraft and collaborates with Sweden’s Saab on the GlobalEye surveillance aircraft, based on the Global 6000.

Martel is confident that threatened punitive tariffs on Canada by the Donald Trump administration will continue to exclude aircraft. “Since [Trump’s election in November 2024] we have always assessed the risk to be low for our industry,” he says, pointing to the fact that aerospace products have been tariff-free across most of the world since 1979 and that the USA is a net exporter.

“Changing that today will be very challenging,” he says.


Bombardier’s sole in-development programme, the Global 8000 – an update of its Global 7500 flagship – flew for the first time in May and continues to be on track for service entry this year, Martel says.
также говорится о финасновом статусе компании
 
Реклама
Назад