Реестр Ту-154

Объявление в "Коммерсанте" за 1 ноября.
Повторный аукцион по распродаже имущества ОАО "Завод №411 ГА"
Лот № 2 Планер Ту-154Б-2 зав. № 81а512 бортовой RA-85512 ввод в эксплуатацию 29.10.1981 г. наработка 34302 часа. Начальная цена с НДС 6 778 318 руб.
Лот № 3 Планер Ту-154Б-2 зав. № 81а498 бортовой RA-85498 ввод в эксплуатацию 01.07.1981 г. наработка 29336 часов. Начальная цена с НДС 7 138 318 руб.
Лот № 4Планер Ту-154Б-2 зав. № 81а503 бортовой RA-85503 ввод в эксплуатацию 25.08.1981 г. наработка 33998 часов. Начальная цена с НДС 6 800 356 руб.
Смахнемся и купим?
 
svv, есть.

73A048
SU-AXB Tu-154 Egypt Air d/d 01dec73 named 'Nefertiti'; crashed on a training flight aftertake-off Cairo 09jul74

73A049
SU-AXC Tu-154 Egypt Air d/d 04dec73 named 'Hatshebsut'
CCCP-85049 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75 f/n Ckl 27may97 ! operational; canx but date unknown; reported b/u 1999; said to have been "32" red with unknown c/n but dates of observations clash

73A050
SU-AXD Tu-154 Egypt Air d/d 15dec73 named 'Ti'
CCCP-85050 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75 rgd 19oct78; f/n Spr 15nov78; f/n as Tu-154B Spr 28feb92; canx 08nov89
85050 Tu-154B Uzbek. AF/UZB c/s photo 93/94
UK-85050 Tu-154B Uzbek. AF/UZB c/s CGN 09jun96 prefix painted in error as HK-, photo proof; canx but date unknown; l/n Tashkent-Tuzel 24may04 with 'Air Force' on fin; still in JP-07

73A051
SU-AXE Tu-154 Egypt Air d/d 20dec73 named 'Nevertafi'
CCCP-85051 Tu-154 Aeroflot ret 19mar75
LZ-BTL (1) Tu-154 Balkan MAN 29may76 see, c/n 208
CCCP-85051 Tu-154 Aeroflot ret nov76
LZ-BTR (1) Tu-154 Balkan d/d jun77 f/n MAN 30jul77, see c/n 320
LZ-BTR (1) Tu-154 Libyan Arab c/s TIP nov77 no titles, used for Hadj, returned to Balkan
CCCP-85051 Tu-154 Aeroflot ret apr78 might be transferred direct to, see line below
HA-LCL Tu-154 Malév d/d 03apr78 returned to Soviet Union 11jun80; canx 30jun80; last Tu-154
flown by Malév
CCCP-85051 Tu-154 Aeroflot ret 11jun80 sighting as RA-85051 SVO 13apr93 doubtful; canx but date unknown

73A052
SU-AXF Tu-154 Egypt Air d/d jan74
CCCP-85052 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75
LZ-BTM (1) Tu-154 Balkan SOF jun76 reports as LZ-BTH (1) PRG sep77 are incorrect according to Bulgarian sources !; see c/n 209
CCCP-85052 Tu-154 Aeroflot ret nov76 or Soviet Air Force ?
CCCP-85052 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s rgd 19apr78 c/n confirmed; f/n Spr 30mar78; canx 04mar83, as to civil ?
CCCP-85052 Tu-154B Soviet AF/AFL c/s LED 03oct91 if still Soviet Air Force by this time is not clear !
RA-85052 Tu-154B Russian AF/AFL c/sSVO 02sep93 opb mil. unit 18374 at Akhtubinsk; wfu 1998; canx 16oct01; b/u at Akhtubinsk by 2006

74A053
SU-AXG Tu-154 Egypt Air d/d 21jan74 named 'Howait-Hur'
CCCP-85053 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75
HA-LCI Tu-154 Malév d/d 01jun75 leased from the Soviet Union because HA-LCA/B and E had to return to Russia for conversion; crashed 30sep75, went down in sea on approach to Beirut 16 km from the threshold with sixty people on board including a Palestinian delegation; believed and informal sources confirmed to have been shot down but officially it will never be admitted; the flight was ordered to leave by a very high communist leader of that time; military cargo was also carried; investigators were told at Beirut to go home otherwise their lives were not guaranteed; 'investigation' closed 16feb76 and the wreck was never searched for; total time 1,186 hours

74A054
SU-AXH Tu-154 Egypt Air d/d 24feb74 named 'Ptah-Howait'
CCCP-85054 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75
HA-LCK Tu-154 Malév d/d 20jun75 was leased for the same reason as HA-LCI
CCCP-85054 Tu-154 Aeroflot ret 20dec75
LZ-BTN (1) Tu-154 Balkan rgd 30may77 see c/n 832, according to factory not c/n 054 !!!!
LZ-BTN (1) Tu-154 Libyan Arab c/s JED 05nov77 with 'Balkan' titles; used for Hadj; w/o 02dec77 when crashed on emergency landing at Benghazi; t/t 3.700 hours

74A055
SU-AXI Tu-154 Egypt Air d/d mar74 f/n LCA 12apr74
CCCP-85055 Tu-154 Soviet AF/AFL c/s ret 19mar75
CCCP-85055 Tu-154 MAP LII Zhukovski rgd 12sep83 in Aeroflot c/s; reportedly used as zero-gravity trainer by the Yuri Gagarin Cosmonaut Training Centre; f/n Zuk 16aug92; reportedly wfu after being dbr in 1992 but was already canx 20sep88 !; l/n Zuk 21aug99, dumped
 
А что стало с RA-85849?
Вроде должен был поступить на службу в S7.
Так и остался на АРЗ в Минводах?
Успели ли его еще перекрасить в зеленый цвет?
 
на Фотофоруме выкладывали его фотки в МАРЗе, был на форме. Видимо, ещё там стоит и ждёт нового хозяина.
 
Ты смотри! Ещё стоят Сабита Бэшки,а я то думал попилили!
 
А сколько, примерно, Ту-154 еще осталось в эксплуатации?
 
Добрый вечер!
Уважаемые братья по керосину, ищу фото борта с.н. 82А-556 СССР-85556 в окрасе советского Аэрофлота (синехвостый). Пожалуйста, очень хочу его увидеть!!!
 
> А сколько, примерно, Ту-154 еще осталось в эксплуатации?
200-250
 
Сегодня на перроне а/п Внуково стоял RA-85332,авиакомпании "Аэрорент".Я так пониаю-эт самый старый из оставшився в эксплуатации Ту-154Б?
 
На ВАРЗе сегодня облётывали 85712, на их стоянке замечены UP-5401 KAZAIR, иранский EP-LBR, 85841 Домодедовских, 85820 Ютов, Ту5 С7, ещё каких-то две синехвостых
 
только не просто KAZAIR, а KAZAIRJET бывший UN-85713

на 85332 как правильно подметил Вадим пилот крупная надпись AЭРОРЕНТ

еще на ВАРЗе, Мка Белавиа, Алроса, и еще одна Мка в процессе перекраски в KIshAir
 
Вадим пилот,
В России есть еще старше 85332-го. Это 85324 Ямал. А самый старый в мире - P-552 Air Koryo.