Как раз мануалы у меня есть.
737, 747, 767, 777. Не последние ревизии - но не увидел ни одного упоминания о смотровых окнах в кабине экипажа. Не поленился QRH полистать. Ни в одном не увидел что в случае проблем с шасси нужно в какие либо окошки выглядывать. С чего вдруг производитель не написал такие действия если окошки смотровые есть?
Случится вам лететь на B-737 CL, не поленитесь заглянуть под ковёр в салоне:
1 Viewer Access
Opposite the 3rd window behind the aft overwing exit and one foot left of center.
Pull up the carpet identified by a metal button to sight through viewer. Before
leaving the cockpit, position the WHEEL WELL light switch ON.
Note: In some installations the viewer may be under an aisle seat.
2 Paint Stripes (red)
Indication that the landing gear is down and locked is provided by observing the
alignment of red paint stripes, located on the down lock and the side struts.
А если в кокпит пустят, спросите пилотов - они вам покажут:
1 Viewer Access –
Cover plate for the nose landing gear viewer is located on the floor just inside the
cockpit door. The WHEEL WELL light switch must be ON.
2 Arrow head (red) –
Indication that the nose gear is down and locked is provided by observing the two
red arrow heads on the down lock strut are in contact.
(С) FCOM B-737 CL. Chapter 14