Авиафото - технические аспекты

Чукча, Извините за временное молчание, но эта парочка обеспечит Вам такое качество, какое не обеспечит ни одна универсальная оптика. Все выверено в них с такой точностью, что Вы можете только радоваться. Но, как я уже писал, вопрос финансов. В принципе если на яблоках - это все равно как сравнивать Зенит с индустаром с дыркой 4 и комплектом линз и тот же Зенит с Гелиосом-4 с дыркой 2.
 
Mu3aHTPOn, Все гораздо проще. В году эдак 2005 мы с товарищем все же решились перейти от листов пленки 6на9 и катушек 6на6 на цифру. Естественно встал вопрос - че брать. Поскольку требования у заказчиков фото стали гораздо менее качественные вопрос стоял о пиксельном диапазоне 5-8 мП. Решили долго не мудрить. Он взял кроп D50 (естественно тушку), я такой же кроп Canon 350D (тоже тушку). Вооружились самым дешевым зумом Sigma 18-200 и начали работать. Еще раз упомяну - запросы к качеству у заказчиков не требовали чего нибудь более мощного.
Поскольку и и он, и я имеем прямое отношение к технике EPSON, то для души использовали печать на Stylus PRO 9600, далее 9800, далее 9880, и самый жестокий вариант - 11880. Печатали форматы не 10на15, и даже не 30на40. Печатали 90на60, 100на150, с появлением 11880 - начали откровенно издеваться и печатать 150на300. Вот на основании таких вот душевных экспериментов могу сделать выводы:
1. При почти одинаковых спецификациях Nicon со своей матрицей показал гораздо худшие результаты (шумы гораздо заметнее).
2. RAW c Canona я мог растянуть до коллосальных размеров практически без последующей правки в Шопе, NEF максимум позволял 60на90.
3. Время по предпечатной подготовке я тратил почти в два раза меньше, чем мой товарищ.
4. Ну а удобство камер нас интересовали меньше всего (единственный плюс Canona - через час съемок шея у меня болела меньше).

Но самое прикольное - результаты получались абсолютно идентичные. Так, что принципиальных различий у этих камер на выходе нет (на входе все же победил Canon).

Для отсечения вопросов о мониторах, оговорюсь. Всю обработку мы проводили на MAC Pro 380-ом с соответственным 30" Apple Cinema HD. Критерий - оценка не картинки монитора, а конечный лист бумаги Premium Glossy Photo Paper 250.

И в заключение - для более требовательных заказчиков мы все равно используем все те же пресловутые катушки 6на6 или листы 9на12 (к сожалению даже нонешнее обилие мегапикселей требовательных заказчиков не устраивает). Единственно - так это мы обросли соответствующими объективами (ну надо было Сигму выкинуть, даже нетребовательных заказчиков она уже не устраивала).

Так что в вопросе о преимуществах С или N - спорить безполезно. Я вот только не могу понять, на кой ляд использовать такие безумные цифры чувствительности?
 
alesh.ru, Вспышку при съемке самолетов? Или Вы собираетесь снимать соревнования легкоатлетов при веерных отключениях электроэнергии?
 
zloy, вспышку при съемке. При любой съемке.
Вспышка вообще очень специфическое устройство.
Мне очень часто приходится снимать на 3200 и выше, только бы не включать вспышку. На улице, она, кстати, почти всегда бессмысленна, а в помещении убивает натуральность.
 
Нда, а мне почему-то всегда хватало не более 400 (ну на крайний случай 800) но с объективом с дыркой 1,8 и со штативом. Ну а если быстро и навскидку - все всегда можно вытянуть програмно.
 
zloy,

но с объективом с дыркой 1,8 и со штативом

мдааа...видимо пилотажЬ вы не снимали )))
 
zloy, D50 vs 350D не обсуждается. Другие весовые категории да и лет тем камерам...
 
возможно вы всегда снимали на солнце. уж не знаю как еще можно предположить такое.
 
zloy,
а) пока непонятна конкректика - что снимали и квалификация снимающих
б) у 350д бонус в треть пухелей д50
в) шевелящихся людей тоже снимать будете со штатива? и все в дырку 1,8 укладывается?
г) 18-200 могли по качеству попасться - it's a Sigma
д) на всякий случай напомню, что не только размер вывода имеет значение, но и с какого расстояния смотреть - с 6 мп можно и на стенку дома принт родить, и ничего смотреться будет.
 
Ну а если быстро и навскидку - все всегда можно вытянуть програмно.
ну попробуйте программно пушировать на 3-5 ступеней ISO с недодержки на эти же ступени, а там посмотрим на результат. а то в самом деле - можно же и снять на 6 ISO (есть и такие камеры) с недодержкий в 9 ступеней и будет конфетка :-D
вот тогда поговорим что высокие ISO от лукавого.
 
Mu3aHTPOn,

вот ты зарубился, низзззя так близко к сердцу принимать!
 
BravoSierraAlpha, неа! У Mu3aHTPOnа через пару постов случится как бы ресет, т.е. он объявит, что шутит/прикалывается, а все ведутся на это.
После этого можно пополнить запасы попкорна ..... и все поновой
 
zloy,
спасибо за информацию, рассмотрю оба варианта.

Пока взял 100-400 напрокат, отснял аэрошоу и остался очень доволен качеством; объектив идеально подходит для съёмки такого рода. Единственная заморочка - иногда забывал ослабить фиксирующее кольцо зума; но это, я полагаю, дело привычки.
 
Отзовитесь! Кто снимает пилотаж темной ночью! Срочно надо внести коррективы в технику 15-летней давности! Не хватает чувствительности пленки в 1000 единиц! Позор шпионам! Оказывается они все снимали "непоймешь как".

А если серьезно - хорошие работы даже с размером 1,5х3,0 метра смотрятся отлично даже на рсстоянии 0,5 метров. Но не это главное.
Может быть кто-нибудь подскажет, что можно снимать ночью да так, что не хватит длинной выдержки и большой диафрагмы и чувствительности 400-800 единиц? Если уж решать вопрос более конкретно - то абсолютно все равно на каком этапе возникнет "шум", то ли на этапе матрицы, то ли на этапе обработкт программой. Да и в конце концов - на "фотошопе" свет клином не сошелся.
 
zloy, Вот у меня есть файлик - 3200 исо, 1\15 секунды, дырка 4 - угадайте что на фотографии?

и вообще откуда уверенность что снимают только самолеты - РАЗ, и что объект съемки неподвижен - ДВА?

а в качестве домашнего задания на анет протолкните фото на дырке 1,8 снятое - что такое художественное боке там не курят :-D
 
Итак... многие ждали и дождались... Кэнон анонсировала 1Д Марк 4....
Рекомендованная розничная цена в США всего 4999$...
Многие, наверное, будут спорить... но мало кто разживётся... а машинку такую не грех взять... и, думаю, остановиться.. пока...
немного ТТХ:

и образец фото
File Name: 005.jpg
Tv (Shutter Speed): 1/400 sec
Av (Aperture Value): f/8.0
ISO Speed: ISO3200
Lens: EF100mm f/2.8L Macro IS USM
White Balance: AWB
Picture Style: Standard

http://aux1.jp.canon.com/eosd/samples/eos1dm4/downloads/005.jpg

Specifications

Type
Type Digital AF/AE SLR
Recording Media CF Card Type I and II, SD/SDHC Memory Card (1 slot each), UDMA Mode 6 CF cards and/or External media (USB v.2.0 hard drive, via optional Canon Wireless File Transmitter WFT-E2/E2A or Wireless File Transmitter WFT-E2 IIA*)
Image Sensor Size 1.098 x 0.73 in./ 27.9 x 18.6 mm (APS-H size sensor)
Compatible Lenses Canon EF
Lens Mount Canon EF mount

Image Sensor
Type High-sensitivity, high-resolution, single-plate, CMOS sensor
Pixels Approx. 16.10 Megapixels
Total Pixels Approx. 17.00 Megapixels
Aspect Ratio 3:2 (Horizontal:Vertical)
Color Filter System RGB primary color filters
Low-pass Filter Fixed position in front of the image sensor
Dust Deletion feature (1) Self Cleaning Sensor Unit
- Helps remove dust adhering to the low-pass filter.
- Automatic cleaning when power on and off, and manual cleaning.
- Low-pass filter has a fluorine coating.
(2) Dust Delete Data acquisition and appending
- The coordinates of the dust adhering to the low-pass filter are detected by a test shot and appended to subsequent images
- The dust coordinate data appended to the image is used by the provided software to automatically minimize the dust spots
(3) Manual cleaning

Recording System
Recording Format DCF 2.0 (Exif 2.21): JPEG, RAW and RAW+JPEG simultaneous recording possible. Multiple options for recording images on two memory cards, and onto compatible external USB hard drives (via optional Wireless File Transmitter WFT-E2/2A, E2 IIA*)
Image Type JPEG, RAW, M-RAW, S-RAW (Canon .CR2) MOV
File Name The file name can be set to one of three formats:
1. Factory-default, four-character alphanumeric name
2. Any four characters (User setting 1)
3. Any three characters plus the image size (User setting 2). If 3 is set and an M-RAW image is taken, the fourth character will be "M." The above three settings also apply to the file name for movies. If 3 is set, the forth character will be "_" (underscore).
File Size JPEG
1) Large: Approx. 16.00 megapixels (4896 x 3264)
2) Medium 1: Approx. 12.40 megapixels (4320 x 2880)
3) Medium 2: Approx. 8.40 megapixels (3552 x 2368)
4) Small: Approx. 4.00 megapixels (2448 x 1632)

LOSSLESS RAW
1) RAW: Approx. 16.00 megapixels (4896 x 3264)
2) M-RAW: Approx. 9.00 megapixels (3672 x 2448)
3) S-RAW: Approx. 4.00 megapixels (2448 x 1632)
Folder Setting Folder creation/selection enabled
Recording Functions (1) Standard
- No automatic switching of recording media
(2) Automatic switching of recording media
- When the current recording media becomes full, it switches to another recording media automatically and continues recording
(3) Separate recording
- Set the desired image size (L, M1, M2, S, RAW, M-RAW, S-RAW) for each recording media before shooting
- The image size set for one captured image will be applied to all the recording media
(4) Recording of identical images
- The same image is recorded to all recording media. (Also possible with RAW+JPEG.)
- Movies cannot be recorded simultaneously to multiple recording media
- If simultaneous recording has been set, movies will be recorded to the recording media set with [Play] on the [Recording func+media/folder sel.] screen.
- If a still photo is taken during movie shooting and (3) or (4) has been set, the still photo will be recorded to each recording media in the image size that was set.
Backup Recording Enabled
- With external recording media connected via WFT-E2 IIA* and WFT-E2/E2A (Firmware Ver. 2.0.0 or higher).
- Two options: 1. Quick backup (Backup folder created automatically and folder name set automatically.), 2. Backup (Backup folder created manually and folder name can be entered manually.)
- Images in the card are backed up in the external recording media's root directory based on the card's DCIM folder structure.
* This device has not been authorized as required by the rules of the Federal Communications Commission. This device is not, and may not be offered for sale or lease, or sold or leased, until authorization is obtained.
File Numbering (1) Continuous numbering (2) Auto reset (3) Manual reset (the image numbering is reset to 0001, a new folder is created automatically)
Image Copy Image copying between recording media enabled (images with checkmarks or all images in folder or card)
Color Space sRGB, Adobe RGB
Picture Style Standard, Portrait, Landscape, Neutral, Faithful, Monochrome, User Def. 1-3

Image Processing
Auto White Balance Auto white balance, taken from imaging sensor
Color Temperature Compensation White balance bracketing: Three consecutive images, Up to +/- 3 levels in 1-stop increments White balance correction: blue/amber bias and/or magenta/green bias (Corrected in reference to the current WB mode's color temperature.) +/- 9 levels; manually set by user.
When blue/amber bias and magenta/green bias set with White balance correction, white balance bracketing cannot be set together during white balance correction
Color Temperature Information Transmission Provided

Viewfinder
Type Eye-level SLR with fixed pentaprism
Coverage Approx. 100% horizontally and vertically
Magnification Approx. 0.76x (with 50mm lens at infinity, -1 m-1)
Angle of view: Approx. 28.3°
Eyepoint 20mm (at -1m-1, from eyepiece lens center)
Built-in Dioptric Adjustment Adjustable from -3.0 to +1.0 m-1 (dpt)
Mirror Quick-return half mirror (Transmission: reflection ratio of 37:63)
Depth-of-Field Preview Enabled with depth-of-field preview button
Eyepiece Shutter Built-in

Autofocus
Type TTL-AREA-SIR AF-dedicated CMOS sensor
AF Points Area AF with 45 AF points
- 8 mm (H) x 15 mm (W)
- All 45 AF points are horizontal-line sensitive at f/5.6 (vertical). Thirty-nine of the 45 AF points are vertical-line sensitive at f/2.8 for cross-type focusing. For automatic AF point selection, cross-type focusing with 19 AF points is used. (The 39 cross-type AF points are used only during manual AF point selection.)
- When using some f/4 lenses (including when using f/2.8 lens + Extender 1.4x), cross-type focusing with 39 AF point is possible.
Metering Range EV -1-18 (at 23°C/73°F with 50mm f/1.4 lens at ISO 100)
Focusing Modes Autofocus
1) One-Shot AF
2) Predictive AI Servo AF
- The following can be set: C.Fn III -2: Focus-tracking sensitivity, C.Fn III -3:
Servo operation method and shutter-release timing, C.Fn III -4: Servo operation method in case a closer object enters the focus center during subject-tracking.
(2) Manual focus
AF Point Selection 1) The 45 AF points can be selected automatically or any one of them can be selected manually. To select an AF point, press the AF point selection button, then use the Multi-controller, Main Dial, or Quick Control Dial. With C.FN III -8-3, the 18 expanded AF points are instead used to search for the subject.
2) During manual AF point selection, the six AF points (or 26 AF points during automatic AF point selection) other than the 39 cross-type AF points will work as horizontal line-sensitive sensors at f/5.6. The two AF points at the immediate top and bottom of the center AF point have improved detection performance and precision due to the increase in the number of lines to two for the f/5.6 sensor. (The 39 cross-type AF points are used only during manual AF point selection.)
Selected AF Point Display Superimposed in viewfinder and on LCD panel
AF-assist Beam None
- When an external, EOS-dedicated Speedlite is attached to the camera, the AF-assist beam from the Speedlite will be emitted when necessary.
- Compatible with the 270EX's AF-assist beam (a series of small flashes)

Exposure Control
Metering Modes 63-zone TTL full aperture metering
(1) Evaluative metering (linked to all AF points)
(2) Partial metering (approx. 13.5% of screen, at center)
(3) Spot metering (approx. 3.8% of screen, at center)
Center spot metering
AF point-linked spot metering
Multi-spot metering (max. 8 spot metering entries)
(4) Center-Weighted average metering
Metering Range EV 0-20 (at 23°C/73°F with 50mm f/1.4 lens at ISO 100)
Exposure Control Program AE (shiftable), Shutter speed-priority AE, Aperture-priority AE, E-TTL II program AE (Evaluative flash metering, Averaged flash metering), Manual
ISO Speed (Recommended Exposure Index) Auto, ISO 100-12800 (1/3-stop or 1-stop increments: C.Fn I -2), Expandable
- ISO Auto set by default. With all C.Fn to their default setting, automatically set within ISO 100-12800.
- With C.Fn I -3 (ISO speed range), the highest and lowest settable ISO speed can be set. By setting L (ISO 50) for the lowest speed and H1 (ISO 25600), H2 (ISO 51200), H3 (ISO 102400) [TD] for the highest, ISO speed expansion is possible.
- In manual ISO setting, if the upper ISO speed limit is set to H1, H2, H3 [TD], and the lower ISO speed limit to L with C.Fn I-3, the settable ISO speed range will be ISO 100-12800.
- In ISO Auto, even if the upper ISO speed limit is set to H1, H2, H3 [TD], and the lower ISO speed limit to L with C.Fn I-3, ISO Auto speed range will be ISO 100-12800. However, if the lower and higher ISO speed limits have been set to a narrower range, ISO speed will be automatically set within that range.
- In P, Tv, Av modes and C.Fn I -8-2 (Tv/Av safety shift) is set, C.Fn I -3's ISO range limit will be canceled when the standard exposure cannot be obtained, even if C.Fn I-3 has set the lowest and highest settable ISO speed to a narrower range. It will be automatically controlled within the range of ISO100-12800.
- In ISO Auto and C.Fn I-8-1 (Tv/Av safety shift) is set, the C.Fn I-12's shutter speed range limit and C.Fn I-13's aperture range limit will be canceled when the standard exposure cannot be obtained. C.Fn I-3's upper and lower limits will be applied to control the ISO speed range. With C.Fn II-3 (Highlight tone priority) set, even if C.Fn I-3 has set the lower ISO speed limit to L and the upper ISO speed limit to H1, H2, H3, the ISO Auto range and manual ISO range will be ISO 200-12800. However, if the lower and higher ISO speed limits have been set to a narrower range with C.Fn I-3, the settable range will be ISO 200 to the higher speed limit set.
- When checking the ISO speed of still photos or movies shot at H3 (ISO 102400) in commercially available software, the correct ISO speed value may not be displayed (the EXIF information standard cannot record ISO 102400 settings).
- When imprinting the shooting information for images shot at H2, H3 ISO speeds during ISO speed range expansion, the ISO speed setting may not be correctly printed.
Exposure Compensation Exposure Compensation (user-set): +/-3 stops in 1/3- or 1/2-stop increments.
Auto Bracketing (AEB): 3 shots, up to +/- 3 stops, in 1/3 or 1/2 stop increments, in all exposure modes. Can be changed via C.Fn I-6 to 2, 5, or 7 shots. Bracketing order can be changed via C.Fn I-5.
*Except during movie Manual exposure.
AE Lock Auto: Applied in One-Shot AF mode with Evaluative metering when focus is achieved
Manual (user-set): By AE lock button in all metering modes

Shutter
Type Vertical-travel, mechanical, focal-plane shutter with all speeds electronically controlled
Shutter Speeds 1/8000 to 30 sec. (1/3-, 1/2-, or 1-stop increments: C.Fn I -1), X-sync at 1/300 sec.
- The shutter speed range can be limited with C.Fn I -12 and the aperture range limited with C.Fn I -13
Shutter Release Soft-touch electromagnetic release
Self-timer 10-sec. delay, 2-sec. delay
Remote Control Canon N3-type terminal

External Speedlite
EOS Dedicated Speedlite E-TTL II autoflash with all EX Series Speedlites
Zooming to Match Focal Length Provided
Compatible Flash Compatible with all EX-series Speedlites. Compatible with the AF-assist flashes fired by Speedlite 270EX
Flash Metering E-TTL II autoflash
Flash Exposure Compensation ±3 stops in 1/3- or 1/2-stop increments
FE Lock Provided
External Flash Settings Flash function settings, Flash C.Fn settings / Clear all Speedlite C.Fn's
PC Terminal Provided; accepts third-party flash units with sync line voltages up to 250V maximum

Drive System
Drive Modes Single, silent, high-speed continuous (approx. 10 fps), low-speed continuous (approx. 3 fps), 10- or 2-sec. self-timer
Continuous Shooting Speed Approx. 10 fps (at a shutter speed of 1/500 sec. or faster in all recording modes); fastest speed can be lowered if desired via Custom Function III-16
Maximum Burst The maximum burst during continuous shooting is as follows:
JPEG Large (Compression rate 8): Approx. 85 shots, RAW: Approx. 26 shots, RAW+JPEG Large (Compression rate 8): Approx. 20 shots
Although the file size is larger than the EOS-1D Mark III due to the increase in pixels, the improved internal processing enables stress-free continuous shooting.

Live View Functions
Shooting Modes (1) Remote Live View shooting (with a personal computer installed with EOS Utility)
(2) Live View shooting
Focusing 1) Manual focus
2) Autofocus (One-Shot AF)
- AF enabled by pressing the shutter button halfway or pressing the AF-ON button.
1. Live mode
- One point, contrast AF. Switching to another AF point possible.
2. (Face detection) Live mode
- Face detection, Contrast AF. When multiple faces are detected, face selection is possible with the multi-controller.
- Magnified view not possible.
3. Quick mode
- 45-point, phase-difference AF (Same as viewfinder shooting), One-shot AF.
- Manual AF point selection enabled.
Metering Modes Evaluative metering with the image sensor
Metering Range EV 0-20 (at 23°C/73°F with EF 50mm f/1.4 USM lens, ISO 100)
Magnified View Magnifiable by 5x or 10x at AF point
Grid Display Provided
Exposure Simulation Provided

LCD Monitor
Type TFT color, liquid-crystal monitor
Monitor Size 3.0 in.
Dots Approx. 920,000 dots (VGA)
Coverage Approx. 100%
Brightness Adjustment Adjustable to one of seven brightness levels
- During playback, illumination adjustable by pressing the illumination button.

Image Playback
Display Format Single image, 4-image index, 9-image index, Jump, Magnified zoom (approx. 1.5x to 10x), Histogram, Auto rotate, Rotate
Live view: view image before shooting on LCD monitor; live histogram and live simulation of exposure level possible with C.Fn IV-16-1

Image Protection and Erase
Protect Single image, all images in a folder, or all images in the memory card can be protected or cancel the image protection
Erase Single image, all images in a folder, all images in the memory card or check-marked images can be erased or unprotected

Direct Printing
Compatible Printers PictBridge-compatible printers
Printable Images RAW/M-RAW/S-RAW and JPEG images complying to Design rule for Camera File System
- Regarding RAW/M-RAW/S-RAW images, only those captured by the EOS-1D Mark IV can be printed.
- Movies cannot be printed.

DPOF: Digital Print Order Format
DPOF Version 1.1 compatible

Customization
Custom Functions A total of 62 Custom Functions from C.Fn I to IV can be set with the camera
My Menu Registration Provided
Save Camera Settings Provided
Register Basic Camera Settings Provided
C.Fn Registration Settings Provided

Interface
USB Terminal For personal computer communication and direct printing (Hi-Speed USB)
Video Out Terminal NTSC/PAL selectable

New Features
Recording Time Max. 30 sec. per sound clip/voice memo

Menus
Menu Categories (1) Shooting (2) Playback (3) Setup, (4) Custom function/My Menu
LCD Monitor Language 25: English, German, French, Dutch, Danish, Portuguese, Finnish, Italian, Norwegian, Swedish, Spanish, Greek, Russian, Polish, Czech, Hungarian, Romanian, Ukrainian, Turkish, Arabic, Thai, Simplified Chinese, Traditional Chinese, Korean and Japanese

Power Source
Battery Battery Pack LP-E4 x 1
* With the AC Adapter Kit ACK-E4, AC power is possible.
Battery Life Viewfinder Shooting
- At 73°F/23°C: Approx. 1500
- At 32°F/0°C: Approx. 1200
Live View Shooting
- At 73°F/23°C: Approx. 270
- At 32°F/0°C: Approx. 230
* Based on a fully-charged LP-E4 and CIPA (Camera & Imaging Products Association) testing standards.
Battery Check Automatic battery check when the power switch is turned ON Displayed in one of six levels
* Displayed on LCD panel, in the viewfinder, and battery information screen.
Power Saving Provided. Power turns off after 1, 2, 4, 8, 15, 30 min.
Date/Time Battery One CR2025 lithium battery x 1
Start-up Time Approx. 0.1 sec. (Based on CIPA testing standards)
* Approx. 0.2 sec. based on previous specification standard.

Dimensions and Weight
Dimensions (WxHxD) 6.1 x 6.2 x 3.1 in./156 x 156.6 x 79.9mm
Weight Approx. 1180 g / 41.6 oz.

Operating Environment
Working Temperature Range 32-113°F/0-45°C
Working Humidity Range 85% or less

Battery Pack
Type For LP-E4
Rechargeable lithium ion battery
Rated Voltage 11.1 V DC
Battery Capacity 2300mHh
Dimensions (WxHxD) 68.4 x 34.2 x 92.8mm/2.7 x 1.3 x 3.7 in.
Weight 180g/6.3 oz. (excluding protective cover)

Battery Charger
Type For LC-E4
Charger dedicated to the Battery Pack LP-E4
Recharging Time Approx. 120 min. (for 1 pack)
Rated Input 100-240 V AC (50/60 Hz)
12 V/24 V DC
Rated Output 12.6 V DC, 1.55 A
Working Temperature Range 0°C-40°C/32°F - 104°F
Working Humidity Range 85% or less
Dimensions (WxHxD) 155 x 52.3 x 95mm/6.1 x 2.1 x 3.7 in.
Weight 340g/12.0 oz. (excluding power cord and protective covers)

AC Adapter
Type For ACK-E4
* Car Battery Cable CB-570 connectable.
Rated Input 12.6 V DC
Rated Output 11.1 V DC
Cord Length Approx. 2.3 m/7.5 ft.
Working Temperature 0°C-45°C/32°F-113°F
Working Humidity 85% or less
Dimensions (WxHxD) 68.4 x 34.2 x 92.8mm/2.7 x 1.3 x 3.7 in.
Weight (Approx.) 165g/5.8 oz. (excluding protective cover)


П.С. - ушёл за чипсами
 
Даже полагая что фото было выбрано не случайно, и с основным удобным для байера цветом, могу констатировать что чуда не произошло и шум на 3200 тот еще. Прорыва не видно от 2х летнего д3.