Unfortunately, I haven't found these data in Flight Crew Operation Manual Tu-114, but there is a graph to determine the length of the runway. Depending on the conditions, it is necessary from 1200 to 2600 meters for landing run.4) If possible, not violate military secrets, for the Tu-114 wants airports with a long runway?
Only the first one: СССР-Л5611 had name "Russia".Also the Tu-114 had a forename?
Yes.for the Tu-114 wants airports with a long runway?
1. No spoilers. Only flaps, thrust-reverser and brakes.1) If possible, had the Tu-114 spoilers on the wing? Or thrust-reverser?
2) Had the Tu-114 a drag parachute in the tail?
3. No, they are rigidly connected.3) Is it possible to flag out a single propeller, while the twin propeller is still rotating? (A propeller stops and the other still running).
4) Had the Tu-114 propellers with variable pitch (регулируемого шага)?
No, Tu-114 was expensive to produce because it was a complex device. Its systems weren't perfect. It was difficult to maintain. But the same problems had other planes of that generation. Engineers and scientists didn't have enough experience, these were the first steps.By reading this forum, I understood this, if is it correct:
a) The fuel of the Tu-114 was very expensive to produce, because an high fuel efficiency was required.
I don't think so. Because the first version had 170 seats, but later Tu-114 had 220 or 222 seats. This was caused by an increase of passenger traffic in the USSR.b) The Tu-114 actually was relatively little used and it often flew with too few passengers. Too few for a civil enterprise.
They was just planes of the next generation: cheaper to manufacture and maintain, more comfortable, safer, with new avionics and philosophy. IMHO.c) The Tu-154 and the Il-62 were much more economically viable.
1. By increasing the angle of pitch.1) Ok, and the thrust reverser was located in the jet engines; or it was achieved by increasing the angle of pitch of the blades of the propellers up beyond 90 ° ?
2) If possible, the second propellers had a larger angle of pitch than the first propellers? (Because the first propeller accelerated the air for the second propeller?). So, maybe that the two propellers are not equal and symmetric?
3) Maybe, there is a conflict if the first propeller is still running and the second propeller is stopped and in flag? So or all the two propellers are running, or all the propellers are stop.
4) So, no parachute. Maybe because the Tu-114 wanted a parachute too big?
Парашют был вплоть до Ту-134-"короткого". И на "Каравелле" были.Спасибо! Я был уверен, что за историю авиации наверняка кто-нибудь когда-нибудь это делал, но вот про Ту-104 не знал...
Cabin configuration for 220 passengers was planned only for short summer routes (Moscow-Sukhumi). Only one plane was refurbished with 3+4 abreast cabin, but not used in regular sevice.the first version had 170 seats, but later Tu-114 had 220 or 222 seats.
Ничего подобного! 220-и местная компоновка вовсю летала от Новосибирска до Хабаровска. В Сухуми же был всего один технический рейс.Cabin configuration for 220 passengers was planned only for short summer routes (Moscow-Sukhumi). Only one plane was refurbished with 3+4 abreast cabin, but not used in regular sevice.
Может быть, тоже короткая линия. Там были свои Ту-114?220-и местная компоновка вовсю летала от Новосибирска до Хабаровска.
For peoples working in Northern territories not very expensive. Theyr salaries was very high due special extra charge for hard working condition.In the Soviet Union it was expensive to travel with Tu-114? E. G. for a 4 people family.
Я встречался с этим человеком и долгое время переписывался. Он иногда и на этом форуме бывает. Александр говорил, что к середине 70-х годов в компоновке на 170 мест оставалось только три самолета: 76458, 76467 и 76475. Все остальные переделали.Это из воспоминаний человека, который работал бортпроводником на Ту-114 и ник которого также был Ту-114, в том числе на этом форуме.
Он работал в Домодедово и мог не знать, как обстояли дела на линии Новосибирск-Хабаровск.
В сохранившихся у меня записях имеются в виду компоновки без купе. Про 220 мест/3+4 он писал именно так, как процитировано выше.Александр говорил, что к середине 70-х годов в компоновке на 170 мест оставалось только три самолета
У меня есть ПДФ, не могу вспомнить, как здесь выкладывать. Ан-10 там в двух вариантах, на 85 и на 100 мест, второй с купе в середине и полукруглым диваном сзади.можно посмотреть на описание Ан-10?
Можно.Может быть, имеет смысл пригласить его в это обсуждение?
На внутренних линиях Ту-114 были только в Москве. В разное время работали на линиях Москва-Алма-Ата, Москва-Ташкент, Москва-Новосибирск, Москва-Хабаровск и несколько рейсов Москва-Анадырь.Там были свои Ту-114?
такого прямого не было.Ту-114 Новосибирск - Хабаровск?
Албания нужна была ГВФ для полетов Ту-104 в Каир. Ту-114 выполнял в Албанию спец рейсыВопрос в связи с полетом в Тирану.
Офф. Правда Албания какое-то время входила в Организацию Варшавского договора? Вопрос в связи с полетом в Тирану.
Что-то я не пойму, зачем при полете в Каир (как я понимаю из Москвы) на Ту-104 делать посадку в Албании?Албания нужна была ГВФ для полетов Ту-104 в Каир.