Возможно при разбеге и наборе, в первые 5-7 секунд после отрыва от ВПП, механизация была в "правильном" положении, но потом, по непонятным причинам, закрылки начали убираться, со всеми вытекающими. Но больше похоже на полный отказ (останов) движков или на лютый глюк FADEC, убравший режим на малый газ
Кстати, механизация на B-787-800 и 787-900. Положения Flaps 0, при котором закрылки убраны а предкрылки выпущены, вроде как нет
The odd Flap settings options for the Boeing 787-9. The 787-9 include additional flap settings (10, 17, and 18) beyond those available on the 787-8, which has seven settings (Up, 1, 5, 15, 20, 25, and 30These extra settings enhance its takeoff performance, especially at higher weights. Like the 787-8, the ‘dash’ 9 only moves the slats when Flaps 1 are selected (slats move to the middle position) and when Flaps 25 are selected (slats move to the fully extended position).