A Venezolana Boeing 737-200, registration YV502T performing flight VNE-1303 from Port of Spain (Trinidad and Tobago) to Caracas (Venezuela) with 79 people on board, was climbing out of Port of Spain when the left hand engine (JT8D) failed emitting a loud bang. The crew stopped the climb and returned to Port of Spain for a safe landing about 23 minutes after departure.
A post flight inspection revealed the engine had suffered an uncontained failure ejecting debris radially downwards. The fuselage received minor damage as result of the engine failure, too.
А я думаю, чего это у него мотор такой длинный, несовременный!??Armadillo, 41!!!! год, КАРЛ, СОРОК ОДИН! Ну блин столько не живут......
While passengers boarding the airplane, a Boeing 767-300ER of All Nippon Airways operating flight ANA/NH308 from Naha to Nagoya/Chubu Centrair (STD 18:00) suffered an APU explosion when the electric power supply was changed from GPU to APU. Some debris were spread over a taxiway, causing the taxiway to be closed for 40 minutes. No personal injuries were reported. The accident flight was cancelled, and other 13 flights delayed for 50 minutes in maximum.
The plane departed from Ostrava as flight QS1302, and landed normally at 16.13 in Heraklion Crete. During mounting of the movable disembarkation stairs, the handling agency personnel noticed a fire in one of the plane's engines and used a portable fire extinguisher to put it off. The airport's fire department then also threw foam on the engine.
According to airport authorities, disembarkation was completed without any problems.
The plane was supposed to return to Ostrava OSR, but remains grounded for inspection.
Avianca Flight AV965, an Airbus A330-243, encountered severe turbulence while flying over the Andes between Chile and Argentina. At least fifteen people were injured when the plane suddenly plunged by about 300m several times.
McDonnell Douglas F-4E 2020 Phantom
Owner/operator: Türk Hava Kuvvetleri - Turkish Air Force
The nose landing gear collapsed on landing. Both pilots ejected.
[automerge]1559574010[/automerge]They heard a loud bang.
Iran Aseman AT72 at Tehran on Jun 11th 2018, approach in turbulent conditions, captain refused diversion
...
The aircraft bounced 4 times upon landing in Tehran causing accelerations of up to +1.93G vertically and 0.5G laterally.
Зачем постить рассказ всяких ....Долететь до Берлина не удалось Об этом сообщает Рамблер. Далее: Долететь до Берлина не удалось
Увы, других "рассказов" и оф. сообщений про этот случай не видел. А факт возврата при этом был.Зачем постить рассказ всяких ....
VP-BLV, Азур Эйр.Ð ÐаÑнаÑле аваÑийно пÑиземлилÑÑ Ð»ÐµÑевÑий из ТÑÑÑии Boeing
Ðо даннÑм СРРФ, ни один из наÑодивÑиÑÑÑ Ð½Ð° боÑÑÑ 229 паÑÑажиÑов и 7 Ñленов Ñкипажа не поÑÑÑадал.life.ru
B735 VP-BXR НА МАРШРУТЕ ИНЦ.-199 040918 УУВЖЗДЗЬ 040914 УУВЖЗРЗЬ (ALD-UTA705-IS -B735/M DOF/190604 REG/VPBXR EET/UMKK0116 GOMED0132 OPR/UTA ORGN/EDDFUTAX PER/C RMK/TCAS IFP/MODESASP 08.54 МИНСКИЙ РЦ ТЕГЛУ В НАБОРЕ ДО Ф360 НА Ф350 РАЗГЕРМЕТИЗАЦИЯ ЭВС ОБЪЯВИЛ СИГНАЛ БЕДСТВИЯ ЭКСТРЕННО СНИЗИЛСЯ ДО Ф100 ПРИНЯЛ РЕШЕНИИ О ВОЗВРАТЕ НА АД ВЫЛЕТА ВНУКОВО).Зачем постить рассказ всяких ....
Да я не за сам факт возможной разгерметизации, а за :"»Бортпроводникам: экстренное снижение самолета». Командир экипажа объявлял. Стремительно снижались. Это было прямо заметно. Кончился кислород в масках, стало тяжело дышать. Очень сильно запахло гарью в самолете. До этого я была довольно спокойна, тут я действительно заволновалась, потому что я подумала..."©B735 VP-BXR НА МАРШРУТЕ ИНЦ.-199 040918 УУВЖЗДЗЬ 040914 УУВЖЗРЗЬ (ALD-UTA705-IS -B735/M DOF/190604 REG/VPBXR EET/UMKK0116 GOMED0132 OPR/UTA ORGN/EDDFUTAX PER/C RMK/TCAS IFP/MODESASP 08.54 МИНСКИЙ РЦ ТЕГЛУ В НАБОРЕ ДО Ф360 НА Ф350 РАЗГЕРМЕТИЗАЦИЯ ЭВС ОБЪЯВИЛ СИГНАЛ БЕДСТВИЯ ЭКСТРЕННО СНИЗИЛСЯ ДО Ф100 ПРИНЯЛ РЕШЕНИИ О ВОЗВРАТЕ НА АД ВЫЛЕТА ВНУКОВО).