Новое обновление Soviet Transport

И ещё несколько обновлений.
Дополнительно появилось вот это:

RF-registered aircraft not within the "Soviet Transports" scope (March 2014)

A list of RF- registrations for aircraft types not included in the other Soviet Transports files.
Список самолётов и вертолётов тех типов, которые не входят в состав базы данных «Советский Авиатранспорт», с регистрациями RF-. http://www.oldwings.nl/st/std.htm
 
Друзья-реестроведы!
Я поучил письмо с вопросом от одного из участников проекта Soviet Transports. Поскольку я в жизни не интересовался военной авиацией, ответить на него не смог. Ниже привожу его, может быть кто-то из здесь присутствующих знает ответ?
Спасибо заранее.

I have two questions and I hope any of you will be able to help. Please have a look on the attached photo.

This photo represents 15-2459 one of three sold Su-25UBKs to IRGCASF in 2003. 15-2457, 15-2458 and 15-2459 all were manufactured by Ulan-Ude factory. There were also an
order for three Su-25Ts, but they never delivered because of the sanctions.

Somebody told me they are 81 RED, 82 RED and 83 RED, which are now stored at Lipetsk AB
http://www.airliners.net/photo/Russ...70106/L/&sid=8e24b4c77d0aef0b94fdaa03c01aa4e2

Also, IRGCASF lost one of its three Su-25UBKs (15-2459) in 2011 and both of its pilots were KIA. Location of the crash was reported Siri Island in Persian Gulf, but another
source is claiming it had crashed near Kerman. Everything is confirmed its two pilots burial.

Just 18 months later, this Su-25UBK appeared in Mehrabad airport and performed three Functional Check Flights. It has same serial !story?
Does any of you have any info IRGCASF has bought a new Su-25UBK from Ulan-Ude or possibly a second hand Su-25UB from Belarus?

I'll be pleased if any of you has some information on this.
 
По поводу Су-25Т. Всего в России в 90-е годы оказались 8 Су-25Т (включая два опытных Т-8М, доработанных впоследствии до Т-8ТМ). Остальные серийные машины в 1996 году передали в липецкий 4 ЦБП, бортовые №81, №83, №84, №85, ну и предположительно №82? и №80/86? - фотографий которых большая редкость (самому хотелось бы взглянуть)... В начале 2000 года два Су-25Т из 4 ЦБП были отданы в КБ Сухого для переоборудования и поставке на экспорт в Эфиопию. Оба борта в варианте Су-25ТК были доставлены заказчику в марте 2000-го. Соответственно после марта 2000-го в Липецке кроме четырёх известных бортов №81, №83, №84 и №85 (находящихся и поныне там же) больше из Т-шек быть никого не могло.
--------------------------------------
Есть ещё такая монография, но я бы к ней относился с осторожностью:
вероятно от неё и идёт ошибка:
 
Свежее обновление:

RF-registered aircraft, includes non-"Soviet Transports" types (February 2015)
А также обновились следующий файлы:
Antonov 8, 10, 12, 14 and 22 (January 2015)
Ilyushin 12, 14, 18, 20, 22 and 38 (January 2015)
Lisunov Li-2 (January 2015)
Tupolev 104, 107, 110, 114, 116, 124 and 126 (January 2015)
Soviet Transports Locations - This file shows all airports mentioned in the ST database. (January 2015)
Soviet Construction Number Explanations (Version #10, January 2015)
Western-built aircraft in Soviet & Eastern Block service (January 2015)
Soviet Transports - Abbreviations & Translations (English-Russian) (January 2015)
http://www.oldwings.nl/st/std.htm
 
Последнее редактирование:
Свежее обновление:

Aero 45 & 145, Aero 270, Let L-200 "Morava", Let L-410 "Turbolet" and Let L-610 (March 2015)
Chinese-built aircraft and helicopters (AVIC, Changhe, Harbin, Nanchang, Shaanxi, Xian etc.) (March 2015)
Mil Mi-1 & SM-1 & SM-2, and Mil Mi-4 (March 2015)
Kamov - all types (March 2015)
PZL M-15 "Belphegor", M-20 "Mewa", Swidnik "Kania", W-3 "Sokol" and W-4 "Pusyk" (March 2015)
Yakovlev Yak-12 & PZL-101 "Gawron", Yak-18/CJ5/CJ6 and Yak-18T (March 2015)
Moldovan (ER) Civil Aircraft Register (5 March 2015)
http://www.oldwings.nl/st/std.htm
 
И ещё три файла.
442 extra заменяет 441 (статья про украинские тяжёлые бомбардировщики).
 

Вложения

  • upd440.doc
    49 КБ · Просмотры: 1
  • upd442.doc
    52 КБ · Просмотры: 2
  • upd442 extra.docx
    377,9 КБ · Просмотры: 3