Новости компании Boeing

Старик Блумберг клевещет, что братья-китайцы готовят большое расстройство для Васи -)))
Так поди с Трампом договорились за тарифы - Китай покупает 100500 боингов, а США не вводит 100500% тариф на китайские товары
 
Реклама
ну если там все 500 бортов не одного типа, то вполне. Учтите сколько отказов (а я думаю их хватает) + сколько не забрано еще со времен Ковид (что-то я почти уверен их много) ну и плюс конвейер будет работать как рабы на галерах :)
 
вопрос в другом - откуда эти боинги возьмутся? разве что речь про поставки 2030+.
недавно .. после того как выявили косяки в производстве, сваязнные с контролем качества ... американский регулятор запретил боингу расширять производство 737-х ... вроде не более 30 штук в месяц ... мне так кажется, что это связанные вещи ... типа пока косяки не уберете, не будет вам плюшек ...

косяки они конечно же в основном исправили, но просто снять запрет довольно геморройно ... особенно против аргумента - а вдруг на массе вы опять утратите контроль ... а здесь такой подгон ... типа смотрите у нас заказ на 100500 пепелацев, а вы нам мешаете делать america great again ...

если чо, эт мои спекуляции на тему ...
 
сколько не забрано еще со времен Ковид (что-то я почти уверен их много)
Speaking on 23 April, Boeing chief financial officer Brian West said Boeing has now winnowed that holding to “about” 20 787s and 30 737 Max 8s.

сейчас думаю там остались считанные единицы.


американский регулятор запретил боингу расширять производство 737-х ... вроде не более 30 штук в месяц ...
38
но я думаю в 2026 уже поднимут
 
Неслабый заказ от корейцев:
При администрации трампа боингу не нужен отдел по продажам. Они раньше ломали FAA через колено при сертификации, теперь заказчиков
 
Мне интересно как FAA разрешило сборку 737 на какой то Shadow Factory? То есть стоянка в пустыне Moses Lake стала частью сертификата типа Боинг 737 и является частью сборочного процесса вплоть до передачи самолета заказчику. Ну и где непокобелимая позиция FAA по отношению к Boeing?

Boeing recently flew out of Moses Lake the last 737 Max among a specific group of 450 jets it started accumulating upon the type’s 2019 grounding, marking another milestone along the narrowbody aircraft programme’s recovery.

“Teammates gathered to watch the final storage 737 Max depart Moses Lake, Washington, in mid-August, closing a key chapter in the 737’s history and showing the single-aisle airplane programme’s progress,” says a 25 August internal company report from Boeing News Now.

“With this departure, all 737 Max airplanes stored beginning in 2019 have been reactivated for delivery – marking the beginning of the end for 737 Max storage operations, a six-year effort involving more than 450 737 Max airplanes,” it adds.

Boeing began accumulating stored jets amid the grounding. But the inventory swelled and deliveries stalled due to factors including the Covid-19 pandemic, geopolitical tension with China and Boeing’s need to complete rework to address quality problems, including with 737 Max aft-pressure bulkheads.

Of the once-450-strong stockpile of undelivered jets, some 200 had been stored at sites in San Antonio (Texas), Victorville (California) and the Puget Sound region. Boeing had already removed all stored jets at those sites, but had not, until this month, cleared the last stockpiled 737 Max from Moses Lake, the Boeing article says.

The last aircraft to leave that site has line number 7813, it adds.

That Max 8 first flew in November 2019 and is scheduled for delivery this year to Air China, according to fleet data provider Cirium.

Asked to comment, Boeing refers to a statement made by chief financial officer Brian West in late July. West said Boeing ended the second quarter still holding 20 737 Max 8s from the original 450, all of them pending delivery to Chinese customers. He said Boeing expected “to complete the rework on these airplanes and shut down the shadow factory in the third quarter.”

Shadow factory is what Boeing calls facilities at which it completes rework.

The company continues using the Moses Lake site for other purposes related to the 737 Max programme, the 25 August article notes.

“The Moses Lake team will now turn to other projects, including preparing 737-7s and 737-10s for delivery once they are certified, as well as serving as additional capacity for the 737 programme,” it says.

Boeing recently said it expects the Federal Aviation Administration will certificate the Max 7 and Max 10 in 2026, following years of delays.


The company this year completed shadow factory rework on 787s and is delivering remaining jets in that inventory.

Headline updated on 25 August to specify that Boeing moved the final “stored” 737 Max from Moses Lake.
 
разрешило сборку 737 на какой то Shadow Factory?
вероятно по документам это была не сборка, а некий ремонт. можно ведь самолёты вне завода-изготовителя ремонтировать, многие авиакомпании имеют свои техцентры.
 
Реклама
вероятно по документам это была не сборка, а некий ремонт. можно ведь самолёты вне завода-изготовителя ремонтировать, многие авиакомпании имеют свои техцентры.
Даже если самолет еще не поставлен он уже может иметь СЛГ при условии если все производственные (сборочные) задачи необходимые для этого выполнены и устранены все производственные дефекты. Самолет с производственными дефектами, с конструкцией отличной от типового дизайна не может получить СЛГ а значит попрежнему принадлежит сборочному циклу который контрлируется в пределах сертификата типа. Надзор за этим осуществляет FAA.
Тех центры это AMO (Approved Maintenance Organization), и нее являются частью производственного процесса. Нельзя выкатить самолет из контролируемого сборочного процесса, тут же перекатить его через забор в компанию шараж-монтаж а потом его сертифицировать да еще и поставить заказчику. Хотя история с Боинг показала что когда сильно хочется нельзя становится можно.

У нас есть авиакомпании оказывающие услуги по установке салона, покраске или тех обслуживаню. Но это происходит на самолетах с выданным Transport Canada CofA (Certificate of Acceptance). До этого все работы на самолете считаются частью сборочного процесса которые кроме производителя и тех мест где производитель официально зарегестрирован не могут выполнятся.
 
Последнее редактирование:
Прочитав статью я бы назвал ее Boeing is back to school. И идут они туда не в роли учителей а в роли тех отъявленных двечников которых вызывали в кабинет директора. Статья так нам рассказыает и преподносит досижения и улучшения в производстве. Я так думаю про это - какой позор! Нет там никакого улучшения. Их деятельность просто дотягивают до уровня стандарта. А стандарт сам по себе представляет минимальные требования. С отсылкой на то что вот смторите на результат - ни одного Major Quality Issue! - Серьезно?!! когда это произошло то это капец полный. Как раз таки по событиям меньшего порядка нужно судить о том что происходит. А у боинга попрежнему, никто не умер - значит мы все делаем правильно. Мы молодцы! а некоторые не хотят летать на Airbus :), только Boeing
 

Вложения

  • Boeing.pdf
    1,2 МБ · Просмотры: 0

IAI completes first Boeing 777 passenger-to-freighter (P2F) conversion​

1756769255972.png



Israel Aerospace Industries (IAI) announced on September 1, 2025, that it had completed the first ever passenger-to-freighter (P2F) conversion of a Boeing 777 aircraft.

The result is one of the largest freighter aircraft in operation, capable of carrying a payload of 100 tons. After the conversion process, this aircraft will receive the designation B777-300ERSF, in reference to the B777 version it is based on.

The aircraft has also obtained the first Supplemental Type Certificate (STC) for this type of aircraft from both the US Federal Aviation Administration (FAA) and the Civil Aviation Authority of Israel (CAAI).

AerCap is the launch customer and partner of the B777 P2F program. The leasing giant will lease the first converted aircraft to US-based air cargo operator Kalitta Air.

In a statement announcing the successful completion of the project, Yaacov Berkovitz, Executive VP and General Manager of IAI’s Aviation Group, said: “This milestone sets a new standard in air cargo, delivering a unique combination of high payload capacity, volume and operational efficiency. The Boeing 777 was developed to meet the evolving needs of the cargo industry, and we believe it will become the preferred choice for international operators.”

The B777 P2F is seen as a potential replacement for the aging B747 fleets currently in service with air cargo operators.

While IAI is the first to complete and certify a P2F conversion of a Boeing 777, other companies are expected to follow suit.

In July 2025, for example, US-based Mammoth Freighters announced it was nearing the final stages of its own B777-300ER P2F program, which is being conducted in partnership with AviaAM Leasing, part of the Avia Solutions Group.

Also in the US, Kansas Modification Center (KMC) is pursuing certification for its own B777 P2F project. The Wichita-based firm is considering the set-up of facilities capable of conducting the P2F process for B777 aircraft in both Morocco and Thailand, with local partners.
 
777 серьёзный аппарат и в грузовом исполнении и в пассажирском. Вот только в линейке грузовых меньшим шёл 767 но он уже давно не выпускается в пассажирской версии. После прочтения статьи о tail strike 787-9 в Китае я подумал что композитный фюзеляж 787-го это не то что Боинг будет способен сконвертировать в грузовую версию. В процессе разработки 787-го Боинг так и говорил что не рассматривает конверсию как продолжение программы. У меня нет ссылки на источник но обсуждение этого вопроса было на airliners.net
Как правило конверсию делают на бортах 12+ лет. то есть получается первые 787 уже могли бы где-то планироваться под конверсию. В отсутсвии прграммы на 787 у Боинг образуется изрядная "дыра" в грузовиках между 737 и 777. Ее заполнят программы конверсии А321 и А330. Сейчас это не пожар но лет через 10 Боинг сможет только доминировать на рынке грузовиков начиная с 777. Это мой прогноз. Будем смотреть за трендами
 
Последнее редактирование:

IAI completes first Boeing 777 passenger-to-freighter (P2F) conversion​

Посмотреть вложение 865886


Israel Aerospace Industries (IAI) announced on September 1, 2025, that it had completed the first ever passenger-to-freighter (P2F) conversion of a Boeing 777 aircraft.

The result is one of the largest freighter aircraft in operation, capable of carrying a payload of 100 tons. After the conversion process, this aircraft will receive the designation B777-300ERSF, in reference to the B777 version it is based on.

The aircraft has also obtained the first Supplemental Type Certificate (STC) for this type of aircraft from both the US Federal Aviation Administration (FAA) and the Civil Aviation Authority of Israel (CAAI).

AerCap is the launch customer and partner of the B777 P2F program. The leasing giant will lease the first converted aircraft to US-based air cargo operator Kalitta Air.

In a statement announcing the successful completion of the project, Yaacov Berkovitz, Executive VP and General Manager of IAI’s Aviation Group, said: “This milestone sets a new standard in air cargo, delivering a unique combination of high payload capacity, volume and operational efficiency. The Boeing 777 was developed to meet the evolving needs of the cargo industry, and we believe it will become the preferred choice for international operators.”

The B777 P2F is seen as a potential replacement for the aging B747 fleets currently in service with air cargo operators.

While IAI is the first to complete and certify a P2F conversion of a Boeing 777, other companies are expected to follow suit.

In July 2025, for example, US-based Mammoth Freighters announced it was nearing the final stages of its own B777-300ER P2F program, which is being conducted in partnership with AviaAM Leasing, part of the Avia Solutions Group.

Also in the US, Kansas Modification Center (KMC) is pursuing certification for its own B777 P2F project. The Wichita-based firm is considering the set-up of facilities capable of conducting the P2F process for B777 aircraft in both Morocco and Thailand, with local partners.
Я во время короны немного подвизался у них на конвертации 767-х, это тот еще гемор. Тогда о этой программе только начинали у них говорить.
 
Назад