Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
The Boeing Co. late today filed a petition with the US government, charging Bombardier with “dumping” the CSeries in its deal last year with Delta Air Lines for 75+50 CS100s. Delta can convert the order to the larger CS300, which competes with Boeing’s 737-700/7 MAX.
Boeing claims Bombardier sold the airplanes for about $20m, against a cost to build the airplanes of about $33m.
Прошёл год... смотрю отчёты Bombardier за 2016. Не айс, но несравненно лучше, чем сокрушительно провальный (в финансовом смысле) 2015 год. Вижу, что расходы сократились на 6 млрд. кан. $ (на четверть!) при снижении продаж только на 10%. Лезу подробнее.И что? У Бомбардье поинтересуйтесь, никто ведь не вопит, что "гипс снимают..."
ну это просто праздник какой то: 2.5млрд подарили бомбардиеру из бюджета С таким то баблом СS серию можно заказчикам и просто дарить...MONTREAL — The federal government said Tuesday it will provide $372.5 million in repayable loans (Беспроцентный!! примечание мое Max_YYZ) to Bombardier, a move that elicited criticism over concerns that the company was being unfairly subsidized.
The money would be handed out in instalments over four years to support the Global 7000 and CSeries aircraft projects, the government said.
Last year, Bombardier (TSX:BBD.B) received a US$1-billion investment for the CSeries passenger jet program from the Quebec government in exchange for a 49.5-per-cent stake.
"To have the federal government commit to research and development, to programs that are currently in place, is important and sends a strong signal to Bombardier and to the other players in the aerospace industry that the federal government is there to support this industry," Bellemare said
From a fiscal perspective, providing loans to Bombardier allows Ottawa to offer assistance without hurting the fiscal balance, as they would be recorded on the balance sheet as an asset.
Brazil has complained about US$2.5 billion in investments in Bombardier, including money to "ensure the viability of the new CSeries aircraft and its placing on the market at artificially reduced prices."
тут: https://www.theglobeandmail.com/rep...-372-million-in-loans-source/article33945504/Max_YYZ, а где сказано, что займ беспроцентный? Я вижу только, что это именно займ - repayable loans - но не вижу условий. Подскажите, что я пропустил.
и еще тут интересного:This is the Bombardier aircraft that Ottawa just backed with an interest-free loan (The Globe and Mail)
первые 2 года денег отдавать воообще не надо, а через 15 лет или ишак сдохнет или падишах. C такими то дотациями можно демпинговать на рынке... пепелацы по 19.6 млн за штучку продавать (Boeing claims that Bombardier is distorting trade with the sale of a new series of passenger planes to Delta at a price — $19.6 million — that Boeing alleges is well below the $33 million that the planes should have cost.), бгг не хотите нам рассказать как они такой цены добиваются? Еще раз кто не понял по аглицки: Бомбардиер продал (75 штук примечание мое) СS сериез ак Дельта по $19.6 млн за штуку при реальной цене (cебестоймости???) в 33 млн. Не ну а че, за такие то деньги я не удивляюсь, что их берут то, если гос-ва бомбардиеру проплатит разницу (75х (33-19.6)=975 млн в минусах только с дельтовского контракта)..The federal government’s $372.5-million loan to Bombardier may not be fully repaid for 15 years, the company said Thursday.... “The program runs for about 15 years including a bit of a grace period the first two years, so no repayments for the first two years.”
Откопал потому, что любители бомбардиера почему то "забыли" о такой новости 2.5 млрд госбабла влитого не заметить, это ведь постараться надо, не так ли?Вот Вы, Max_YYZ, например, заинтересовались финансовым положением Bombardier настолько, что даже откопали февральскую новость.