Реестр Ан-32

69354 и 69355 летают в КрасАвиа
48113 после банкротства СИАТа простаивает (вроде как банк забрал за долги), там с ресурсами канитель, так что пока желающих на него тю-тю
 
Реклама
Дорогое коллеги, куда лучше выложить фото "красноярско-эвенкийско-таймырских" Ан-32? Сюда или в "Фотофорум" (который, сдаётся мне, больше превращается в репортажный раздел)?
 
ВВС Индии. Упёрто с
К сожалению, никаких географических или временных подробностей. Только было написано, что учебные прыжки десантников.
 
Из базы ГТД за 2009 год: перемещения через границу РФ самолетов Ан-32
САМОЛЁТ ГРАЖДАНСКИЙ ГРУЗОВОЙ АН-32 РЕГИСТРАЦИОННЫЙ НОМЕР S9-GBC ЗАВОДСКОЙ НОМЕР 1703 ГОД ВЫПУСКА 1988,БЫВШИЙ В УПОТРЕБЛЕНИИ
22.04.2009 РОСТОВ-НА-ДОНУ -> ОБЪЕДИНЕННЫЕ АРАБСКИЕ ЭМИРАТЫ, ШАРДЖА
 
Перуанские Ан-32 (по состоянию на 06.09.2005) - заметки споттера:
Spotting visit on Grupo 8 - Lima, Peru - September 6th 2005
http://www.saorbats.com.ar/saorbats_frameset.htmby Mike Nelson
On 6th September I visited Grupo 8, the transport wing of the Peruvian Air Force (FAP) in Lima Jorge Chavez airport. The following aircraft were seen:
Antonov An-32
There are five An-32's parked near the head of the runway all painted green. The uniform green colour is not camouflage, but anti-corrosion paint. The Air Force captain advised me that Russian personnel had come to inspect the aircraft and advised the FAP that the corrosion in these aircraft is quite advanced and these aircraft would not be flying again. The only identification on these aircraft is a small number in black near the nose of the aircraft. In addition, each of these aircraft has a card enclosed in plastic stuck to the side of the aircraft (this may not seem adequately weatherproof, but the coast of Peru (including Lima) is desert and there's no rain to damage the cards). Each card shows the military registration, the construction number, total flying hours and the last date the aircraft flew. The five are :
Antonov An-32 362 (09-09) Last flight 4th June 1998
Antonov An-32 367 (10-02) Last flight 8th Sept 1997 (not written off in 1992 as stated in Mach III's World Airlines Directory
Antonov An-32 376 (10-03) Last flight 1st Sept 1999
Antonov An-32B 322 (30-02) Last flight 21st Mar 2002
Antonov An-32B 323 (28-09) Last flight 6th May 2001
Only two An-32B's are currently operational :
Antonov An-32B 325 (34-07)
Antonov An-32B 327 (32-07)
And Antonov An-32B 324 (29-07) is currently undergoing repair/maintenance and is close to going back into operation.
At the back of one of the hangars are the remains (just the cockpit) of another An-32 but nothing that would help identify the aircraft. Finally behind the hangars is 363 (09-10) - still with a civil registration OB-1380. This aircraft is being refurbished for their museum (see separate comment below regarding the "museum"). Note that none of the other aircraft seen currently carry a civil reg.
There are no other Antonov An-32 aircraft with the FAP either flying or based/abandoned at Jorge Chavez Airport (Lima). I need to ascertain if any are stored or under repair at Las Palmas AFB or SEMAN.
 
Реклама
27.08.2010
Жуляны, Киев: первый готов - дальше испытания.
India - Air Force, Antonov An-32 (K2670, cn 01-04)


 
Два поганца.... эээ, афганца. Борта 342-чёрный и 350-чёрный из нынешних ВВС Афганистана - ANAAC (Afghan National Army Air Corps), опознавательные знаки - слегка изменённая версия ОЗ ВВС Абдул-Рашида Дустума и Гульбуддина Хекматияра (DGMAF - Dostum/Golbuddin Militia Air Force).

И Ан-32 с лаосским номером RDPL-34159, согласно подписи под снимком, тоже поставленный в Афганистан.

Фото взяты с сайта www.irandefence.net

ЗЫ. Лаосский номер исправлен. Он потом стал бортом 354-чёрным ВВС Афганистана.
 
Последнее редактирование:
Реестр перуанских Ан-32

1. ВВС
FAP-362 / OB-1379 Antonov An-32 cn. 0909 Fuerza Aerea Peru es Feb87 - Desprogramado por corrosion.
FAP-363 / OB-1380 Antonov An-32 cn. 910 Fuerza Aerea Peru Es 1987 - Desprogramado. Probablemente sea preservado en el Grupo N? 8.
FAP-366 / OB-1381 Antonov An-32 cn. 1001 Fuerza Aerea Peru es 1987 - Arrendado a Aerocontinente en 1995 - Desprogramado Sep97.
FAP-367 / OB-1362 Antonov An-32 cn. 1002 Fuerza Aerea Peru es Feb87 resulto danado el 13May92 en Iquitos reparado - Desprogramado por corrosion en Sep97.
FAP-375 / OB-1389 Antonov An-32 cn. 1304 Fuerza Aerea Peru es Dic87 w/o. Piura 29Mar98.
FAP-376 / OB-1383 Antonov An-32 cn. 1003 Fuerza Aerea Peru es Feb87 - Desprogramado por corrosion..
FAP-378 / OB-1385 Antonov An-32 cn. 1107 Fuerza Aerea Peru dlv. Sep87 - reportado en operaciones Jul91 - Desprogramado.
FAP-379 / OB-1386 Antonov An-32 cn. 1108 Fuerza Aerea Peru es Sep87 - Resulto danado en un accidente el 06Mar90 en Satipo - Reparado. - Se estrello en un sitio no preciso de la jungla peruana en 1997.
FAP-386 / OB-1387 Antonov An-32 cn. 1109 Fuerza Aerea Peru Es Sep87 - reportado en Oct95 - Resulto danado tras un aterrizaje forzoso en 2001 - En 2010 se presumia que se encontraba aun en reparaciones.
FAP-387 / OB-1393 Antonov An-32 cn. 1305 Fuerza Aerea Peru Es Dic87- reportado en operaciones Sep94 - Almacenado en Lima.
FAP-388 / OB-1388 Antonov An-32 cn. 1203 Fuerza Aerea Peru Es Sep87 Se presume que se accidento el 29Mar98 en Piura.
FAP-389 / OB-1390 Antonov An-32 cn. 1301 Fuerza Aerea Peru dlv. Dic87 w/o. 1997 cerca de la frontera con Colombia.
FAP-391 / OB-1391 Antonov An-32 cn. 1302 Fuerza Aerea Peru dlv. Dic87 - Desprogramado en Lima.
FAP-392 / OB-1392 Antonov An-32 cn. 1303 Fuerza Aerea Peru Es Abr88 Preservado Parque Tematico de la FAP Jul2009. (Ver Roll Out Ago2009)
FAP-322 / OB-1640 Antonov An-32B cn. 3002 CCCP-48075 Air Pavelonick Mar92; 48075 Naciones Unidas / Air Moldova Abr93; ER-48075 Air Moldova ca. 1994; TS-LCA North African Airlines Mar95; Fuerza Aerea Peru dlv. Dic95. Desprogramado en 2002 por corrosion.
FAP-323 / OB-1641 Antonov An-32B cn. 2809 CCCP-48052 Aviaross Airlines Ago92; 48052 Naciones Unidas Sep93; cancelado en 1995. Fuerza Aerea Peru dlv. Dic95. Desprogramado en 2001, por presentar corrosion.
FAP-324 / OB-1642 Antonov An-32B cn. 2907 -Voenno-Vozdushnye Sily- Fuerza Aerea Sovietica - Ago92. RA-48129 Moscow Airways 1993; Natair Sep93; cancelado 1994. FAP-324 Fuerza Aerea Peru dlv. Dic95.
FAP-325 Antonov An-32B cn. 3407 Fuerza Aerea Peru dlv. Ago96.
FAP-326 / OB-1643 Antonov An-32B cn. 2906 -Voenno-Vozdushnye Sily- Fuerza Aerea Sovietica - Ago92. RA-48128 Natair Sep93 Fuerza Aerea Peru Dic95 - w/o. 11May96.
FAP-327 / OB-1686 Antonov An-32B cn. 3207 RA-48063 es Jul94. Registro cancelado en 1996; Fuerza Aerea Peru dlv. Oct96.
FAP-345 Antonov An-32B Cn. 2501 Fuerza Aerea Peru - Ver aeronaves de la Policia Nacional del Peru.
FAP-374 / OB-1384 Antonov An-32B Cn. 1101 Fuerza Aerea Peru Es Feb87 w/o. 06Mar90 en la jungla peruana.

2. авиация ВМС
AT-530 / OB-1612 Antonov An-32B cn. 3403 Servicio Aeronaval Peruano dlv. Abr94.
AT-531 / OB-1613 Antonov An-32B cn. 3408 Servicio Aeronaval Peruano dlv. Abr94.

3. армейская авиация
EP-831 Antonov An-32B cn. 3102 cn. RA-48127 Aeroflot dlv. May92 - registro cancelado en Sep93. EP-831 Ejercito del Peru dd. Dic94.
EP-833 Antonov An-32B cn. 3104 CCCP-48078 Avialini Ukrayini Jun92; EP-833 Ejercito del Peru dd. Dic94 - Obs. sin helices Jul2010.
EP-835 Antonov An-32B cn. 3108 CCCP-48079 Avialini Ukrayini May92, EP-835 Ejercito del Peru dd. Dic94 Resulto danado en un accidente el 07Abr2001 - Hasta May2010 se encontraba almacenado sin sus helices.
EP-837 Antonov An-32B cn. 3506 Ejercito del Peru dlv. Jul97 w/o. Puerto Esperanza 03Abr2004 tras un aterrizaje forzoso.

4. Полиция
PNP-227 / OB-1624 Antonov An-32B cn. 3307 YL-LDD es Abr93; PNP-227 Policia Nacional de Peru dlv. Jun94. -reportado en operacion Sep2007-.
PNP-228 / OB-1625 Antonov An-32B cn. 3308 YL-LDE es Abr93; PNP-228 Policia Nacional de Peru dlv. Jun94.
PNP-233 Antonov An-32 cn. 2501 RA-48066 Aeroflot May94 - cancelado 1995. PNP-233 Policia Nacional de Peru es Ago95 - FAP-345 Fuerza Aerea Peru Feb97 - Policia Nacional de Peru - Almacenado en Lima. rr. PNP-233 2006.
PNP-234 Antonov An-32B Cn. 2502 Fuerza Aerea Peru - Ver aeronaves de la Policia Nacional del Peru. (передача из ВВС – полиции)
PNP-234 Antonov An-32 cn. 2502 RA-48067 Aeroflot May94 - cancelado Abr95. PNP-234 Policia Nacional de Peru dlv. Ago95, Fuerza Aerea Peru ca. 2002. Danado el 06Ene2005 en Andahuaylas. Reparado. En servicio durante 2010.

5. гражданская авиация
OB-1381 Antonov An-32 cn.1001, Aerocontinente dd.Ago95 li. ver FAP-366 Fuerza Aerea Peruana.
OB-1461 Antonov An-32B cn. 2801 dd. 26Jun92 ex Air Ukraine. OB-1461 Aero Tumi danado en Cuzco 18Ago93 tras colapsar el tren de aterrizaje delantero, reportado estacionado en Lima Jul94 - remitido a Colibri - Presumiblemente abandonado.
OB-1462 Antonov An-32B cn. 2802 ex Air Ukraine. Aero Tumi dd. Ene94 - almacenado en Jul94. - OB-1462 Colibri Abr95. Btz. "Espiritu Santo 2". Se reporto cierta ilegalidad en sus documentos. rr. OB-1868-P Transaer SA Oct2007.
OB-1488 Antonov An-32 cn. 1608 CCCP-48107 Aeroflot es 1989/91. Aero Tumi dd. 02Nov92 - Imperial Air es 13Jul93 Btz. "Constancia" - accidentado en Calaso 17Jul94 - Remitido a OB-1488 T doble A Abr97, Bautizado "Maria". Star Up es Nov98 - desactivado en Lima. Cancelado 2001.
OB-1603 Antonov An-32A cn. 2603 CCCP-48085 Aeroflot - rr. UR-48085 1993; Naciones Unidas 1994; Aviant; Imperial Air, Dic94, rr. OB-1603, cancelado 28Mar96; Bautizado "Chanka"; almacenado o accidentado en 2007.??.
OB-1604 Antonov An-32A cn. 2604 An-32B CCCP-48125 Aeroflot es 1992; rr. UR-48125 es 1993; South African Airways li 1993; Aviant; OB-1604 Imperial Air es 1995 - bautizado "Manco Capac"; accidentado en Chachapoyas 06Ene96.
OB-1610 Antonov An-32B cn. 3202 - CCCP-48130 es Sep92; rr. UR-48130 Ene95; Expresso Aereo rr. OB-1610 - accidentado en Esperanza 23Jul95. Peruvian Aviation es Dic96; Star Up Nov98, bautizado "Corina"; ER-AWK Oct2001; N6505 Skylink Aviation 10Ene2002; ER-AWK Valan Oct2004; 356 Afghan Military Air Arm Nov2008.
OB-1652 Antonov An-32B cn. 3204 UR-48131 Aeroflot es Oct92; South African Airways es Mar94 li. OB-1652 Expresso Aereo es Feb97; leased from Columbus Avia; Star Up Nov98; HK-4240X SELVA Nov2001, bautizado "Juan Pueblo"; rr. HK-4240-X es 2007; RDPL-34162 Capricorn Air es 2008; 357 Afghan Military Air Arm Nov2008.
OB-1669 Antonov An-32B cn. 3203 RA-48139 es Abr92. Ukraine Air Alliance. rr. UR-48139 Ene96. Observado en lima Feb97. OB-1669 Aerolineas Alpha Sep97; Imperial Air May98; HK-4257X Sadelca Jun2002; SAEP Mar2006; Air Caribe Oct2006.
OB-1868-P Antonov An-32 cn. 2802 Transaer SA - ver OB-1462 -.
OB-1924-P An-32B cn. 3109 UR-48135 es -1993-; HP-1227AAK Las Americas Cargo es Ene94 - bautizado "El Cuco". Almacenado desde Abr98/Mar2008, Aeropuerto Tocumen - Panama; OB-1924-P Transaer Sep2009.

подробней здесь (на испанском): http://aerospotter.blogspot.com/2011/04/tobarish-en-peru.html
 
Реклама
Компания "Антонов" передала ВВС Индии первую партию из пяти модернизированных транспортных самолетов Ан-32 в рамках общей сделки по усовершенствованию 105 аналогичных машин, сообщает АРМС-ТАСС со ссылкой на Flight International. Церемония передачи состоялась на "Киевском авиаремонтном заводе №410 гражданской авиации".

"Своевременное осуществление первого этапа договора стало возможным только благодаря эффективной и точной работе всех его участников", - сказал на церемонии Дмитрий Перегудов, генеральный директор компании "Укрспецэкспорт". "Подписанная сторонами в 2009 г. программа модернизации является крупнейшей в истории сделкой между Украиной и Индией", - отметил он.

Модернизированный Ан-32 оснащен усовершенствованным оборудованием, в числе которого система предупреждения о столкновениях в воздухе, система предупреждения о приближении Земли, система спутниковой навигации, дистанционно-измерительное оборудование, обновленные радиовысотомеры, новая РЛС с многофункциональными индикаторами, новые системы кислорода и улучшенные места экипажа.
 
Назад