SSJ в эксплуатации (Interjet)

    leonty

    Новичок
    В связи с отправкой первой машины и большим кол-вом новостей, пусть уже будет эта тема :)
    http://www.superjetinternational.co...ion-at-superjet-international-in-venice/2012/
    The first Sukhoi Superjet 100 (SSJ100) aircraft for the first western customer Interjet landed in Venice (Italy) at Marco Polo airport for the completion activities at the SuperJet International (SJI) facility.
    On October 5th the “green” aircraft (MSN 95023) took off from Sukhoi Civil Aircraft (SCAC) assembly plant in Komsomolsk on-Amur (Russia), it flew through the airports of Novosibirsk and Zhukovsky (Moscow Region) and landed in Venice on October 6th at 12.35 (local time).
    SuperJet International, joint venture between Alenia Aermacchi (51%) and Sukhoi Holding (49%), is responsible for the SSJ100 completion and delivery to the Western customers. The interiors’ installation, customization and painting activities on Interjet aircraft will be accomplished at the SJI completion centre, based in Tessera (Venice) Italy.
    SJI is also developing the “Supplemental Type Certificate” (EASA-STC) which allows to complete the aircraft interior installation. Interjet SSJ100 interiors will be marked by Pininfarina Italian Style.
    “We are very proud to welcome the first Interjet SSJ100 in Venice – stated Nazario Cauceglia, Chief Executive Officer of SuperJet International – Today is a special day for SuperJet International marking the begininning of a new industrial activity in Venice. This important achievement was made possibile by the strong cooperation and excellent teamwork with our Russian partner SCAC. We will continue to work together in order to guarantee a high level of services and meet our customers’ expectations”.
    Interjet represents the first SSJ100 customer in the western market. The Mexican airline signed a firm order with SuperJet International for the purchase of 20 SSJ100. All SSJ100 aircraft will be in a 93-seat configuration.
    The first aircraft (MSN 95023) is expected to be delivered to Interjet in March 2013. In November 2012 the first FFS simulator will arrive in Venice and it will be installed at the SJI Training Center to enable the Mexican carrier’s pilots to start training in January 2013.
     
    V

    CEO Interjet-а и SJI сегодня в LIPZ
    DSC_2966.jpg
     

    well

    Местный
    А что красить приборную доску и центральный пульт в один цвет уже не модно?
     

    well

    Местный
    Была такая же мысль. Видать случайно по цвету совпало с любимым отечественным колером :)
     

    Rifleman

    Местный
    А по бокам такиечёрные трубки из матов торчат, это и есть "воздуховоды" СКВ?
     

    mrimidalv

    Местный
    http://www.youtube.com/embed/RGwyyz1xoHM" width="490"></iframe>
     

    leonty

    Новичок
    А где на настиле по правому борту крепления для сидений у окна? Или для каждого ряда ставится ещё поперечная балка-крепление, к которому непосредственно все сидения ряда крепятся?
     

    vergas

    Новичок
    Крепятся к продольным балкам, на снимке явно видно что их 4 штуки
    Ниже фото правого и левого борта

    resize_pic.jpeg


    IMG_3066.JPG
     

    serg2044

    Местный
    Ну вот я как раз и не заметил на фотке выше продольной балки для сидения у правого борта.
    Блоки не симметричные - двойка напротив тройки, поэтому расположение рельсов для крепления блоков кресел тоже ассиметричное. Рельсов всего 4 по 2 на каждую колонну блоков, так что все обычно.
     

    leonty

    Новичок
    Panama, November 15th 2012
    On the occasion of ALTA Airlines Leaders Forum, held in Panama City, SuperJet International – joint venture between Alenia Aermacchi and Sukhoi Holding – announced that the Mexican airline Interjet, first SSJ100 western customer, added 10 options to its current firm order for 20 SSJ100 aircraft.

    Аэрофлот нервно курит.
     

    hungar

    Местный
    Немного не в тему, но все же планы у Интерджета из Мексики грандиозные

    Намерены купить 40 Airbus-320 NEO
    Interjet signs purchase agreement for 40 A320neo
    Mexican low-cost carrier and all-Airbus operator Interjet signed a purchase agreement for 40 A320neo aircraft. Interjet will announce the aircraft’s engine selection at a later date. The A320neo has over 95 percent airframe commonality making it an easy fit for Interjet’s fleet of 36 A320s. Later this month, Interjet will receive an additional A320 aircraft.

    In only seven years of operations, Interjet has become a leading domestic airline in Mexico, having quickly expanded their network throughout the country and into the United States, Central America and the Caribbean. The new A320neo will support their continued network expansion and fleet renewal plans. Interjet has a backlog of 45 A320 Family aircraft, including today’s order.

    “Adding the newest aircraft technology to our already young and efficient A320 fleet will allow us to operate some of the most cost-efficient and environmentally-friendly equipment available in aviation,” said Interjet Chairman Miguel Aleman Velasco.

    полная версия:
    http://www.airbus.com/newsevents/ne...rjet-signs-purchase-agreement-for-40-a320neo/
     

    Tcheluskin

    Местный
    Интересная компания, у них A320 с 1-классным салоном на 150 мест эконом-класса, но с шагом кресел 34 дюйма. И на SSJ-100 такой же 1-классный, но "разреженный" салон с шагом 33–34" будет. Ну, хозяин-барин, как говорится.
     

    sova

    Старожил
    Думается они с одной стороны позиционируют себя как премиум; а с другой стороны все же горный аэропорт со своей спецификой. И "разрежённый" салон экономит им полтонны веса