Парагвай, министр сельского х-ва, зам министра и два пилота. Бичкрафт Барон G58
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Как-то интервью очевидца и видео не совсем вяжутся. Чел рассказывает, как он героически помогал выбраться парню из обломков, а на видео он ближе чем на 10м не подходил. А парень сам выдавил дверь и выкатился из нее25 июля 2018 г.
Легкомоторный самолёт Cessna 210 разбился в районе американского города Детройт. Очевидцы с камерой заметили, как из-под объятых пламенем обломков вылез юноша. Он оказался единственным спасшимся пассажиром. Оба его родителя погибли.
https://www.freep.com/story/news/lo...018/06/24/plane-crash-city-airport/729606002/
https://www.freep.com/media/cinemat...video-single-engine-plane-crashes-in-detroit/
The PP-SZN prefix aircraft is a twin Air King C90, with capacity for seven passengers, belonging to Videplast, a company that manufactures plastic packaging with headquarters in Santa Catarina. According to Anac, the aircraft was manufactured in 2008 and was in regular condition.
According to Infraero, the plane took off at around 3:30 p.m. in the city of Videira, Santa Catarina, with five passengers and two crew members. The accident occurred during the landing in the capital of São Paulo, about 3 hours after departure.
On the flight were Geraldo Denardi and Nereu Denardi, brothers and founders of the company, besides the son of Nereu, Enzo, 17 years. Also occupying the aircraft were two employees of Videplast, Aguinaldo Nunes and Agnaldo Crippa, as well as the other crew member, Benê Souza.
The circumstances of the accident will be investigated by Cenipa, a body of the Brazilian Air Force (FAB). Witnesses on the Mars Camp said the plane had tried to land, but the pilot was not sure that the landing gear was lowered. He then hovered over the runway so that the control tower visually confirmed that the landing gear was activated. Then he made an attempt to land and lunged. The accident would have occurred on the third attempt, by that version.
The fire caused by the fall of the plane was controlled by the brigade of the Campo de Marte itself. Four victims suffered head trauma, another suffered abdominal trauma. One of the victims was rescued and taken to the Hospital das Clínicas by PM’s helicopter Águia and the rest were taken to hospitals in the North Zone of São Paulo.
Шесть спасённых при такой посадке - это мастерство пожарных, которые заранее ждали борт на ВПП
Возможно, не уследили как раз из-за переговоров с башней (видят - не видят). Высота и скорость были, имхо, минимальные. После того, как левое полукрыло опустилось, имхо, борт задел им ВПП, и дальнейшее вращение продолжалось уже не вокруг оси фюзеляжа, а вокруг законцовки крыла (на фото она заметно измята). В этом случае понятен увод корпуса влево с ВПП, по оси которой, вероятно, самолёт двигался до касания крылом поверхности.Похоже, что при пролете не уследил за скоростью
На видео скорость вполне себе приличная имхо.Похоже, что при пролете не уследил за скоростью и свалились. Если бы это был отказ левого и незафлюгировавшийся винт, то тоже могла бы быть похожая картина. Не знаю насколько скоротечна и управляема ситуация в таких случаях на King Air.