В Индии проведут проверку технического состояния Dreamliner а/к Air India
http://www.aex.ru/news/2013/1/16/101741/
http://www.aex.ru/news/2013/1/16/101741/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Ничего не слышно. И о 787-1000 пока тоже.кстати, о проекте Dreamfreighter ничего не слышно
Ну сейчас тенденция такая... у всех проблемы... Вот AIRBUS сколько возился с А-380, думаю с А-350(уверен в срок не полетит) проблем будет не меньше. В Берлине, немцы! не могут никак сдать новый аэропорт, перенесли аж на 2014 год и это ещё не окончательный срок... Мне кажется, сейчас, в угоду экономии, все стараются на всём сэкономить, упростить, сделать дешевле, отсюда и проблемы... Техника становится сложнее, более навороченная и автоматизированная, но... менее надёжная.
For Immediate Release
January 16, 2013
Contact: Laura Brown or Brie Sachse
Phone: [email protected] or [email protected]
As a result of an in-flight, Boeing 787 battery incident earlier today in Japan, the FAA will issue an emergency airworthiness directive (AD) to address a potential battery fire risk in the 787 and require operators to temporarily cease operations. Before further flight, operators of U.S.-registered, Boeing 787 aircraft must demonstrate to the Federal Aviation Administration (FAA) that the batteries are safe.
The FAA will work with the manufacturer and carriers to develop a corrective action plan to allow the U.S. 787 fleet to resume operations as quickly and safely as possible.
The in-flight Japanese battery incident followed an earlier 787 battery incident that occurred on the ground in Boston on January 7, 2013. The AD is prompted by this second incident involving a lithium ion battery. The battery failures resulted in release of flammable electrolytes, heat damage, and smoke on two Model 787 airplanes. The root cause of these failures is currently under investigation. These conditions, if not corrected, could result in damage to critical systems and structures, and the potential for fire in the electrical compartment.
Last Friday, the FAA announced a comprehensive review of the 787’s critical systems with the possibility of further action pending new data and information. In addition to the continuing review of the aircraft’s design, manufacture and assembly, the agency also will validate that 787 batteries and the battery system on the aircraft are in compliance with the special condition the agency issued as part of the aircraft’s certification.
United Airlines is currently the only U.S. airline operating the 787, with six airplanes in service. When the FAA issues an airworthiness directive, it also alerts the international aviation community to the action so other civil aviation authorities can take parallel action to cover the fleets operating in their own countries.
Не утруждайте себя. Возвращайтесь в Вики. Или создайте ещё один: Boeing 787: Реальность против рекламымогу только представить, что творилось бы на форумах, если бы у того же Суперджета или ан148 за неделю случилось несколко утечек топлива, задымлений, проблемы с тормозами, трешины на стекле и аварийная эвакуация. Ранее уже было разрушение двигателей и невыход шасси.
И это на свежесертифицированном самолете! Да уж, FAA мышей не ловит, вообще.
Это такая попытка "врубиться" за дримлайнер?Не утруждайте себя. Возвращайтесь в Вики. Или создайте ещё один: Boeing 787: Реальность против рекламы
Ваши доты действуют лучше всякой антирекламы любому продукту, за который вы беретесь
Это такая попытка "врубиться" за дримлайнер?
А объясните чайнику, почему используются именно литий-ионные аккумуляторы? В чем их преимущества перед, скажем, свинцово-кислотными?
А свойство перегреваться сильней свинцовых они имеют? И еще вопрос: правильно ли понимать, что большинство аккумуляторов, используемых в авиации - литий-ионные, или это какая-то относительно новая тенденция? Вообще интересно где-то обстоятельно про это прочитать, а то всякие шариковы уже загадили все интернеты с этими горящими аккумуляторами, простым чайникам некуда податься.откройте свой мобильник и посмотрите прежде всего - они намного легче и компактнее