Министерство транспорта США (DOT) выдало Авиалиниям Антонова постоянное разрешение на осуществление полетов в\из США...
... на/из Украины.
В третьи страны разрешение нужно, насколько я понимаю (
Except as specifically authorized by the Department, originate or terminate all flights to/from the United States in its homeland).
Внутри США тем более.
Посмотрел разрешения DOT Антонову с 2011 года
1 - из Германии в США, немецкие военные
около 50 - внутри США, Боинг и GE плюс военные на Гавайи
Волга-Днепр намного больше разрешений, штук 50 только за 12 месяцев, тоже все внутри США.
Боинг, GE, ULA, FEMA, EcoEléctrica
***
Департамент транспорту США надав «Авіалініям Антонова», авіатранспортному підрозділу ДП «АНТОНОВ», дозвіл на виконання чартерних вантажних авіарейсів до/з США. Таке рішення обумовлене Угодою про вільний повітряний простір між Україною та США, яка набула чинності на початку 2016 року. Відтепер ДП «АНТОНОВ» звільнено від процедури отримання незаперечення з боку американських вантажних авіаперевізників на рейси, які плануються «Авіалініями Антонова» до/з США. Це, зокрема, дає можливість українській авіакомпанії перевозити літаками Ан−124−100, Ан−225, Ан−22 вантажі, які можуть бути завантажені в В747 (палети, 20−футові контейнери), нарівні з американськими авіаперевізниками.
Виключення складають каботажні рейси – перевезення всередині країни.
Це відкриває нові перспективи для замовників, оскільки, наприклад, літаки В747 американських перевізників можуть перевозити за рейс максимум 3 20−футові морські контейнери, в той час, як українські Ан−124−100 − 12 таких контейнерів за рейс, а Ан−225 − 15 контейнерів.
http://www.antonov.com/news/481
The US Department of Transportation has granted Ukrainan operator Antonov Company t/a Antonov Airlines broad air charter exemptions for flights to and from the USA. These exemptions follow the US−Ukraine Open Skies agreement which became effective earlier this year.
The US DOT has also tentatively granted Antonov Company t/a Antonov Airlines a foreign air carrier permit.
Antonov Company no longer needs obtain US DOT statements of authorization, following non−objections from US operators (apart from US cabotage flights).
Normal US Customs notifications and approvals are required for Antonov Company flights.
Antonov Airlines specialises in air transportations of oversized and superheavy cargoes worldwide. Antonov became the first airline in the world that started operation of the AN−124 aircraft type on commercial market. At present time the company's main fleet consist of 7 AN−124−100 Ruslan, 1 AN−225 Mriya and 1 AN−22 Antei aircraft.
Open Skies agreements promote increased travel and trade, enhance productivity, and spur high−quality job opportunities and economic growth. They serve to eliminate government interference in commercial airline decisions about routes, capacity, and pricing and allow carriers to provide more affordable, convenient, and efficient air service for consumers.
http://www.antonov.com/news/481?lang=en