Новости компании EMBRAER

Бурундук

Бурундук

Старожил
похоже, 1969 был каким-то особенно урожайным годом для гражданской авиации.
Думаю, ещё можно набрать не одну дату.
VT, в сборнике "Легенды и мифы авиации. Выпуск 9", который только что вышел, на с. 248-254 как раз календарь "Авиация в 1969 г."

Там и Cessna 207, и Boeing 747, и В-12, и Concorde, и Rockwell Commander, и AS.202 Bravo, и King Air, и XL-410, и Beagle Bulldog, и Ан-26, и Beechcraft Baron, и румынский Islander, и EMBRAER, и Swearingen Metro, и Cessna Citation, и PA-36 Pawnee Bravo, и Ту-154. Действительно, урожайный год
 
Реклама
S

Seerndv

Местный
Update: Embraer KC-390 concludes airdrop testing
Pat Host, Washington, DC - Jane's Defence Weekly
30 December 2019

Key Points
  • Embraer ended airdrop testing with its KC-380 transport aircraft
  • Airdrop is how can deliver goods from the air via the extraction and gravity drop methods
The Embraer KC-390 Millennium transport aircraft recently concluded its airdrop testing, the company announced on 26 December.
An undated photo from Embraer’s KC-390 airdrop campaign. The company announced on 26 December 2019 that it ended its KC-390 airdrop testing. (Embraer)


An undated photo from Embraer's KC-390 airdrop campaign. The company announced on 26 December 2019 that it ended its KC-390 airdrop testing. (Embraer)

The company used its container delivery system for gravity airdrop and low velocity airdrop for extraction drop of heavy loads, according to a company statement. The tests, conducted by Embraer with co-operation with the Brazilian Air Force (Força Aérea Brasileira: FAB) and the Brazilian Army (Exército Brasileiro: EB), were performed during May and November 2019 at the US Army's Yuma Proving Ground in Arizona, an Embraer spokesman said on 27 December.
/QUOTE]
 
S

Seerndv

Местный
Embraer To Develop New Transport Plane for Brazilian Air Force
Embraer To Develop New Transport Plane For Brazilian Air Force
Our Bureau

09:46 AM, December 20, 2019

939
Embraer To Develop New Transport Plane for Brazilian Air Force

Embraer KC-390
Embraer and the Brazilian Air Force (FAB) signed a memorandum of understanding to study joint development of a new light military transport aircraft on Thursday.

The study seeks to identify alternatives and solutions to meet FAB’s operational needs, especially in the Amazon region and austere environments, including unpaved, short and damaged runways located in remote areas.

"The study will also seek to explore new technologies to provide solutions to FAB's extreme demands, such as different system architectures, innovative platform solutions, and hybrid-electric propulsion, among others," Embraer said in a statement.

FAB, which in 2019 received its first units of the modern KC-390 Millennium, a multi-mission tactical military airlifter, seeks with this study to complement and modernize its transport capabilities in the smaller segments, in order to fulfill Brazil’s needs.

According to the agreement, Embraer will carry out market studies for the development of the new aircraft, while FAB will provide its expertise in operating aircraft in this segment.

“The purpose of this memorandum is to formalize Embraer's intention to develop a light transport aircraft to carry cargo and personnel. The FAB's participation is mainly with regard to sharing expertise, based on projects that Embraer and the Brazilian Air Force have already developed in partnership, to meet the Air Force's needs over time”, said Lieutenant-Brigadier Antonio Carlos Moretti Bermudez, Brazilian Air Force Commander.
- как-то не рано они там гибридными вариантами занялись?
 
Elder

Elder

Старожил
Бразильский авиапроизводитель Embraer рассматривает возможность создания вместе с американской авиастроительной корпорацией Boeing новой модели турбовинтового пассажирского самолета. Об этом в интервью Reuters сообщил в понедельник коммерческий директор бразильской фирмы Джон Слэттери.

Как уточняется, такой самолет мог бы иметь габариты, аналогичные турбовинтовому ATR-72 франко-итальянского производства, или быть больше него. В настоящее время именно эта модель занимает доминирующую позицию в данном сегменте рынка авиаперевозок.

"Он вписывается в рамки нашего целевого рынка, которым, как мы всегда ясно говорили, является (рынок самолетов вместимостью) до 150 пассажиров. Он естественным образом встал бы в один ряд с семейством самолетов E2 (среднемагистральный узкофюзеляжный самолет Embraer вместимостью от 80 до 145 пассажиров - прим. ТАСС)", - приводит агентство слова функционера компании.

При этом, по его оценкам, в одиночку Embraer не станет продолжать разработку этого проекта ввиду его дороговизны, а также других приоритетных направлений работы компании. "Объем ресурсов необходимый для создания нового современного коммерческого самолета настолько велик, что мы попросту не заинтересованы в этом вне контекста совместного предприятия (с Boeing), - пояснил Слэттери. - Нет совместного предприятия - нет турбовинтового (самолета)". Он также уточнил, что Embraer находится на продвинутой стадии переговоров с General Electric, Rolls-Royce и Pratt & Whitney по вопросу поставок двигателя для нового турбовинтового самолета компании.

Как отметил представитель Embraer, бразильский производитель не сомневается в успешности сделки по передаче контроля над своим основным подразделением американской Boeing, в том числе поскольку эту сделку поддерживают также и клиенты латиноамериканской компании. В конце 2018 года Embraer и Boeing согласовали условия сделки о создании совместного предприятия. В соответствии с этой договоренностью, стоимость нового СП, которое займется строительством исключительно гражданских самолетов (подразделение Embraer военного назначения затронуто не будет), достигнет $5,26 млрд. Предполагается, что 80% акций будущего предприятия будут принадлежать Boeing, а 20% - Embraer.