SSJ - Контракты и маркетинг

а что Вы ждёте от прессы? Им же думать скучно, надо выдавать сенсации
Зачем вы сразу хулите прессу?
Эти строки они откуда-то взяли. Если до сих где-то эта информация фигурирует - значит пресс-служба ГСС работает хреново.
 
Реклама
Роман Антипов, возможно, что Вы правы, но очень уж много проколов у сми за последнее время, и не только в авиационной тематике.
А про пресс-службу ГСС, всё может быть, надо отслеживать их пресс-релизы, без этого не оценить. У меня на это нет времени.
Правда и к ним раньше было много вопросов, как сейчас - не знаю, не слежу.
 
Какое семейство? Какие 75 кресел? От него же отказались еще лет пять назад?

Отказались от 65 кресельной модификации.
И семейство присутствует - Базовая, Увеличенной дальности и Бизнес с допбаками.
Волне себе для нишевого продукта.
И 75 местник вместо больших турбопропов на расстояниях более 1500 км наверно интереснее, для пассажиров точно.
 
Последнее редактирование:
«Возобновление российского туризма в Египет может стать определяющим фактором для мотивации Египта заключить новые сделки по Sukhoi Superjet, особенно учитывая происходящее обновление парка EgyptAir», – передает РИА «Новости» заявление министра промышленности и торговли АРЕ Тарика Кабиля со ссылкой на египетское издание Youm7.

http://vz.ru/economy/2016/6/17/816628.html
 
CEO Safran Aircraft Engines о том, что еще одна европейская компания рассматривает SSJ в рамках тендера.

- Fin mai, CityJet est la première compagnie européenne à avoir mis en service l'avion de transport régional russe Superjet 100. Y a-t-il d'autres prospects de compagnies européennes?


- Une autre compagnie européenne nous a également sollicités dans le cadre d'un appel d'offres. Par ailleurs, l'Égypte a également annoncé son intention d'acquérir des Superjet 100. Pour ce programme, nous avons livré la première compagnie européenne Cityjet, qui vient de transporter l'équipe nationale d'Irlande en Superjet 100 au Bourget le 8 juin pour l'Euro. C'est une étape importante qui est un gage de crédibilité en termes de performance et de qualité de l'avion en Occident. Ce programme a également bénéficié d'une forte relance en 2015 par le gouvernement russe.

- Que représente ce programme pour Safran ?

- Ce programme représente d'abord une étape très importante dans l'élargissement de la gamme des moteurs civils impliquant notre groupe mais aussi dans la construction d'un partenariat réussi avec l'industrie aéronautique russe. Nous avons livré 154 moteurs pour 77 avions, dont la plupart sont déjà en service ainsi qu'à des appareils en cours de fabrication. Nos grands clients sont la compagnie mexicaine Interjet, l'un des grands clients de Sukhoï, qui a commandé 30 avions et Aeroflot (30 avions également). Pour chacun de nos clients, nous avons également signé des contrats à l'heure de vol. Premier client occidental du programme, Interjet a franchi en mai le cap des 100.000 cycles avec notre moteur SaM146 développé et produit en partenariat avec le motoriste russe NPO Saturn.

http://www.latribune.fr/entreprises...es-pdg-de-safran-aircraft-engines-579535.html
 
Последнее редактирование:
Une autre compagnie européenne nous a également sollicités dans le cadre d'un appel d'offres. [Другая европейская авиакомпания также интересуется нами в рамках тендера.]
Не эти?
Greenland-Express-SSJ-100_1.jpg
hK5uK_bqKWoumlmZYPYCNoXXXL4j3HpexhjNOf_P3YmryPKwJ94QGRtDb3Sbc6KY
 
A_Z, видимо, SSJ-100/75 официально не закрыт...
[HASHTAG]#автоудаление[/HASHTAG]
 
видимо, SSJ-100/75 официально не закрыт...

Однако, о нём пишут как о свершившемся факте. При том, что ни один летный экземпляр не построен, ни одного контракта на него нету и, подозреваю, нет даже законченного проекта. Понятно, что фраза "семейство из машин на 75 и 95 пассажиров" звучит выигрышнее чем просто "самолет SSJ100", но как-то вводит в заблуждение и формирует ко всему проекту отношение как к бумажному, не существующему в реале. Ну примерно как если туполевцы будут говорить о Ту-324 как о состоявшемся проекте.
 
Последнее редактирование:
Реклама
А что там у казахов? Вроде в июне уже получать собирались. Борты для них определены? Кто-то переучился? Или оба контракта пошли традиционной дорогой от громких подписаний до тихого забвения?
 
brab, может быть, вы не в курсе, но в Казахстане сейчас большие проблемы в экономике. И в этом SSJ точно ни при чём. Или введём понятие "страна-живопырка"? ;)
[HASHTAG]#автоудаление[/HASHTAG]
 
brab, может быть, вы не в курсе, но в Казахстане сейчас большие проблемы в экономике. И в этом SSJ точно ни при чём. Или введём понятие "страна-живопырка"? ;)
[HASHTAG]#автоудаление[/HASHTAG]

Ну то что у покупателей SSJ проблемы это традиционно и ожидаемо. Но не далее как в феврале скат переучивался на SSJ и были новости о поставке в июне
 
С сайта закупок (ссылка)
Заказчик Открытое акционерное общество "Авиакомпания "Якутия"
Приобретение ВС SSJ-100 с серийным номером 95021
в операционный лизинг у единственного поставщика ПАО «Государственная транспортная лизинговая компания» согласно Соглашению об аренде воздушных судов Sukhoy Superjet 100 от 27.08.2015г.
Цена:
1 277 282 844 руб. - лизинговые платежи
10 526 366,88$ - технические резервы
Итого: 1 993 075 791,84 py6. (при курсе $ = 68 py6.)
Срок аренды - 144 мес.
 
CityJet Deal Opens European Market to Superjet

Irish carrier CityJet now has the first of 15 Sukhoi SSJ100s that it is leasing from Superjet International.

The Sukhoi SSJ100 airliner on display here at the Farnborough International Airshow represents an important sales breakthrough for the Russian-made narrowbody. It is the first of two 98-seat SSJ100s so far delivered to European launch customer CityJet, out of 15 aircraft that the Irish carrier last month started to operate under 12-year leases from the Superjet International joint venture between Russia’s Sukhoi Civil Aircraft Company and Italy’s Leonardo-Finmeccanica group.

According to Superjet International CEO Nazario Cauceglia, a third aircraft will go to CityJet’s Dublin headquarters in October and another five aircraft will be delivered during the first half of 2017. The remaining eight SSJ100s are due to follow from the end of 2018. The reason for the delay is that these aircraft will include significant upgrades to allow the twinjet to operate at steep approach, shortfield airfields like London City Airport, which is a key destination for CityJet. Once certified, these upgrades will be retrofitted to the first batch of SSJ100s.

Standard airfield performance for the current 101,150-pound Mtow SSJ100 is a 5,679 feet takeoff length and 5,348 for landing. The aircraft can fly sectors of up to 1,645 nm, with Mach 0.81 maximum speed and a 12-minute time to climb to FL300.

New winglets designed by Sukhoi are the main feature of the upgrade package, which will also include a new flap setting to improve takeoff performance and modifications to the braking system software to reduce landing distance. The manufacturer is working on changes to the flight controls to allow a slower approach speed as part of an overall plan to improve the SSJ100’s airfield performance. In October 2015, the aircraft completed EASA certification for Cat IIIa, P-Rnav and VNav approaches.

“We see big opportunities for a 100-seater aircraft because we can deliver better quality air transportation for low- and medium-density routes that allow passengers to avoid low-cost carriers, deliver better yields to airlines and connect more city pairs,” Superjet International sales and commercial director Eduardo Munhos de Campos told AIN. “We worked with CityJet to identify an ideal solution for them, not only for the aircraft but also a package to support the aircraft. This solution mitigated the perceived risk of being the first [SSJ100] operator in Europe and it has opened up the market for us in a big way.”

CityJet mainly operates out of Dublin, Cork and London City with service to cities in France, the Netherlands, Belgium and Italy. It intends to phase out its current fleet of 18 Avro RJ85s and also operates 6 CRJ900s. Until the upgraded SSJ100s enter service, the initial aircraft will be used for wet lease and charter services.

Superjet’s other export success is Mexican carrier Interjet, which has now taken delivery of 23 out of the 30 SSJs that it ordered. CityJet holds options for another 16 of the aircraft as part of a deal said to be worth more than $1 billion, including support services.

Superjet won the Irish carrier’s business in competition with Embraer’s E190 and Bombardier CRJ900. According to the manufacturer, the SSJ promises cash operating costs per 500 nm trip that are 10 percent lower than its direct rivals and 30 percent less than the smallest narrowbody twinjets (e.g. the Airbus A319).

For the CityJet contract, Superjet International established an Ireland-based leasing company to act as the conduit, but it will be directly responsible for supporting the operator. The Venice, Italy-based company installs cabin interiors after the aircraft are delivered green from Sukhoi’s Russian factory.

The contract has included training CityJet pilots (14 so far and 14 more by the end of 2016) as well as maintenance technicians who will provide line support in Dublin. Under requirements of Irish aviation authorities, Superjet will provide training pilots to accompany the new CityJet crews for a specified number of initial flights as they build experience in the new type.

In addition to its Venice customer care and training center, Superjet International has support warehouses in the Russian capital Moscow and Fort Lauderdale, Florida, as well as a spares distribution center in Frankfurt, Germany. In Frankfurt and Fort Lauderdale, it is partnered with Lufthansa Technik.

During the week of the Farnborough show, Superjet is due to deliver two Sukhoi Business Jet versions of the SSJ100 to Thailand’s air force. It has previously sold a VIP version of the aircraft to Kazakhstan.
http://www.ainonline.com/aviation-n...9/cityjet-deal-opens-european-market-superjet
 
Самые главные слова в материале - once certified (после сертификации).
YB, у Вас есть сомнения, что такой сертификат будет?
Для меня главным было:
Superjet won the Irish carrier’s business in competition with Embraer’s E190 and Bombardier CRJ900. According to the manufacturer, the SSJ promises cash operating costs per 500 nm trip that are 10 percent lower than its direct rivals and 30 percent less than the smallest narrowbody twinjets (e.g. the Airbus A319).
Кстати, как и в ситуации с Интерджетом, там где на первое место выходят технические возможности машины, а не только ППО и массовая серия, то победу одерживает SSJ. «Мелочь», а приятно.
 
Реклама
Вас есть сомнения, что такой сертификат будет?
Безотчетные сомнения, глядя на все вокруг (последняя новость - задержка с проведением операций по нашим ОФЗ в Euroclear). Буду рад ошибиться. Не знаю, как автоудалить.
 
Назад