SSJ в эксплуатации (Interjet)

Модератор темы: Дегунцов Олег
Красивый и достойный вышел самолёт. Ну теперь, чтобы так же красиво и достойно летал. Посмотрим. Первый самолёт в западной компании, приятно
 
Начинаю сеанс избавления от заблуждений. Pininfarina - это дизайн-бюро, то есть ничего, кроме красивых картинок они не производят, ни салон, ни кресла, ни кожу, ни складки. Они разработали только дизайн-проект (концепция, рендеры).

Физически салон был спроектирован и изготовлен компанией Alenia Aermacchi и её суб-поставщиками. Например, кресла произведены компанией Geven. Кожа - сложный материал, поэтому добиться идеального внешнего вида на серийном кресле не так-то просто. Конечно, в штучных VIP-интерьерах, где каждое кресло ручной работы, разгладят каждую складочку, но тут другое дело, тут массовое производство.
 
Майбах/Бентли/Rolls-Royce - примеры ручного массового производства - уж в части кожаных кресел то точно. При этом кресла там куда хитрее самолетных (в SSJ вроде нет ни массажа ни вентиляции). Объёмы производства - >1000 ролсов в год, это > 4000 кресел.

Если предположить что все SSJ пойдут с итальянскими креслами - то это максимум 2000 кресел в год. По факту - несколько сотен в год. Так что видимо дело не в ручной/массовой сборке, а в чем-то другом
 
Во-первых, Geven делает кресла не только и не столько для Superjet. Да и сроки производства отличаются.

Во-вторых, всё имеет свою цену. Можно поставить на Superjet кресла с кожей как на Майбахе. Только тогда оно будет стоит стоить как Ауди. Нужно это для регулярного ВС?

Я не защищаю Geven, я просто призываю относиться ко всему здраво, а не эмоциями в стиле "ффууууу".
 

вы изначально напирали на разницу эксклюзив/массовое. теперь уже на цену. Давайте напомню что кожаными креслами комплектуются и массовые модели и стоят не как чугунный мост
 
Ничего нового

http://www.interjet.com.mx/htmls/sala de prensa/ShowLeBourget.pdf

"INTERJET INCREASES ITS FLEET AIR TO RECEIVE THE FIRST SUPERJET 100 "

To strengthen the country's connectivity and expand its share of the domestic air market, with the increase new routes to benefit, among others, to tourism, Interjet Airline increases its fleet to receive the first Superjet 100 of 20 aircraft will commence operations in the coming months. Interjet is the first airline in the Americas to acquire an aircraft with these characteristics.

On the occasion of the 50th edition of the Paris International Airshow, Super Jet International (SJI), a joint venture between Alenia and Sukhoi-handed Holdin today on the Mexican Airline Interjet its first aircraft Superjet 100.

The aircraft was presented for the first time at Le Bourget with Interjet institutional image. The Superjet 100 is the model aircraft in the regional stock market, incorporating the latest technology in the world.

The Superjet 100 aircraft, designed and built by the Russian company Sukhoi Civil Aircraft Company (SCAC) in partnership with Alenia, was painted and adapted workshops Super Jet International in Venice, Italy. This aircraft combines sophisticated design and engineering of aeronautics with the integration of the most recognized Western aircraft systems suppliers such as: Safran, Snecma, Alenia, Thales, Honeywell, and Goodrich MessierDowty, among others.

Exclusive features interiors designed by Pininfarina, continuing the commitment to ensure comfort its passengers, the SuperJet 100 Interjet, have 93 seats, with 34 inches (86 centimeters) of space between each row of seats, thus meeting the high quality standards of Interjet.

This important global aviation trade show attended by Interjet, Miguel Aleman Velasco, President of Board; Miguel Aleman Magnani, President and Jose' Luis Garza Alvarez, Director General.

Interjet During participation in the event, the Chairman of the Board of Directors of Interjet, Mr. Miguel German Velasco, highlighted the economic growth opportunity that is presented to Mexico with the start operation of aircraft Superjet 100, as said, the existence of more routes and flights of interconnection to the regional development of the various entities federativas.Durante ceremony Mr. Jose Luis Garza, Interjet CEO, said "two years ago I select Interjet Superjet because we are convinced that it is the best aircraft in its class and is the ideal complement to our current A320 fleet. Its capacity of 93 seats will allow us to expand our service to the regional market Mexico, on the same level of efficiency, quality and affordability, characteristics that have distinguished Interjet. No doubt this is a historic event not only for Interjet, but for the aviation industry in Mexico, and this is the first time a Mexican Airline, becomes a customer who is launching a new model aircraft and is presented in Le Bourget, the world's most important air show."

In turn, Nazario Cauceglia, CEO of Super Jet International said his company is proud of announce this important transaction under the Paris Airshow. "In recent months we have worked closely with our client, the second most important airline in Mexico. We are excited to show in Le Bourget, the first Superjet 100 Italian style marked by Pininfarina, with the that is reaching a new and important role in the regional segment and is ready to enter the market Western Hemisphere."

Acquired by Interjet fleet, will be accompanied by the maintenance program "Super Care per-flight-hour" Super Jet International. The workshops located in Fort Lauderdale will be granting the support service America.

The program has been funded with support from the Export Agencies Italy, France and Russia, particularly SACE, COFACE and VEB / EXIAR, ensuring a proactive approach to this important transaction that marks the 100 Superjet raid in the West. The Sukhoi Superjet 100 is currently the industrial program greater importance between Russia and Europe in the commercial aviation sector.

This league has access to photographs and video of the event, which expires on July 2, 2013.
https://www.wetransfer.com/download...66d3a35f4de87eb68cabb17520130618192834/4f9f09
 
Последнее редактирование:
новости:
1. самолет 95023 все ещё с итальянской регистрацией, вернется в Венецию для перерегистрации и последней подготовке к перелету в Мексику.
2. второй Интерджетовский так же прозодит последнюю подготовку и, внимание, должен прибыть несколько дней после первого.
3. SJI ожидает перегон обоих до конца месяца

4. задержка на 6 месяцев с поставкой вызвана интерером. Однако задержка не ухудшила отношения с Interjet.
5. несмотря на то что темпы выпуска значительно меньше чем 3-в-месяц как когда то планировалось, ГСС заверило Cauceglia что сдержит обещание поставлять самолеты в достаточном темпе, 20 до конца 2014 (слоты подвинут)


http://www.ainonline.com/aviation-n...erjet-international-poised-western-operations
 
sova, а по вашей ссылке есть еще одна занимательная цифра, даже несколько.
...dispatch reliability now runs at roughly 96 percent, said Cauceglia...

....Interjet signed for SuperJet International’s SuperCare “per-flight-hour” aftersales program, supported by a new parts warehouse for the Americas in Fort Lauderdale, Florida....As part of the deal with Interjet, SuperJet has agreed to provide on-site technical support in Mexico with a six-member engineering team during the first six months of service and a permanent field service representative on-site for three years....more than 10 Interjet cockpit crews have earned their type ratings and four more had partially completed their training by the end of May. Forty-two Interjet mechanics and seven flight attendants had finished their courses.
 
ну хорошо. Подписали SuperCare, что впрочем не новость. Насколько я понимаю его же подписала "Якутия", LaoCentral и кажется Sky (да и армяне в свое время тоже его имели). Аэрофлот вот решил все делать самостоятельно, но после первых 6 месяцев, в декабре, у них случился резкий провал налета и с тех пор как то и не восстановился. Тут выше писали что АФЛ практические не использовал эти 6 мес чтобы научить своих техников

готово уже 10 экпажей (на подходе ещё 4), 42 механика и 7 стюардесс. Вот это действительно хорошая новость. Если самолетка не сломается - то летать будет кому (стюардесс правда может не хватить )

Как лучше перевести "dispatch reliability"?
 
Последнее редактирование:
Nearly completed the cabin from Superjet. Only two things using: Where are the Crew Seats in the back and a picture from the closet in the front.
 
Скажите, а 95028 (3-й для Interjet) уже в Венеции или всё ещё в Жуковском? На wikidot написано, что в Венеции, но перелёта никто по-моему не видел. И интересно, 95036 из К-н-А сразу уйдёт в Венецию, или застрянет в Жуковском?