Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Спасибо, теперь понятно. И следом другой вопрос. Как то караулили (с целью пофотать) Ту-154 в торце полосы, как раз рядом с этой антенной. А самолет взлетел в другую сторону, где такой антенны нет. Как в таком случае взлетает самолет? К слову, я всего два раза видел как самолет взлетает с нашего аэродрома в противоположную сторону. Один раз по курсу была гроза, он видимо решил ее обойти. А второй раз небо было чистое.Так что система равно ценна как для посадки, так и для взлета.
А с чего это он их интересует?Вопрос , который я полагаю. интересует очень многих чайников.
Детская мечта - купить и поставить на участке.) Кстати, в Перми есть такой замечательный дом - проезжал мимо.)А с чего это он их интересует?
Прям у всех именно такая мечта:купить и поставить на участке.)
?очень многих чайников
ну, литературное преувеличение.)))Прям у всех именно такая мечта:
Сильно.перед разделкой кабину сильно потрошат,
там хоть что-нибудь остается.
Разве что бароспидографы вроде тех, что на Ан-2.Может в 20-30 годы были какие-нибудь самописцы экзотические?
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_recorderHistory
As with many successful devices, probably no single person could be credited with the invention of the flight recorder. However, one of the earliest and proven attempts was made by François Hussenot and Paul Beaudouin in 1939 at the Marignane flight test center, France; they were essentially photograph-based flight recorders since the record was made on a scrolling photographic film. The latent image was made by a thin ray of light deviated by a mirror tilted according to the magnitude of the data to record (altitude, speed, etc). Since the inside of the recorder was pitch black, this may be the origin of the "black box" name, often used as a synonym for a flight recorder[3]. In 1947, Hussenot founded the Société Française des Instruments de Mesure with Beaudouin and another associate, so as to market his invention, which was also known as the "hussenograph"; the SFIM went on becoming a successful equipment company and a major flight recorder supplier, and is today part of the Safran group. In 1953, Australian engineer Dr. David Warren conceived a device that would record not only the instruments reading, but also the cockpit voices, when working with the Defence Science and Technology Organisations' Aeronautical Research Laboratory (Melbourne, Australia)[4]. He built the first prototype in 1958.[5] It wasn't until after the 1956 Grand Canyon mid-air collision that black boxes of any kind were installed on commercial airplanes. In 1965 black boxes were redesigned and moved to the rear of airplanes to improve the probability of successful data retrieval after a crash.