Для А_Z
Что касается С-390.
Читаем внимательно Отрывок из статьи на которую Вы ссылаетесь:
"Embraer has also discussed the project with potential partners and suppliers, including engine manufacturers. Potential powerplant options have been studied in the 17,000-22,000lb-thrust (75.6-98kN) range, including engines such as
Pratt & Whitney's PW6000 and
Rolls-Royce's BR715. The former is in limited production for the
Airbus A318 while the latter is in low-level production for spares only following the ending of the
Boeing 717 line this year."
____________________________________________________________________________________
Из этого отрывка не следует однозначный вывод об отсутствии в планах разработчиков двигателя СF.
Подтвержение находим в следующей информации:
В апреле 2007 года
Фирма официально заявила об проведении исследовательских работ по ВТС обозначение С-390
Говорилось тогда вот что:
"The C-390 uses systems and technologies from the Embraer 190 small airliner, including the wing, empennage, fly-by-wire flight controls and flightdeck. "We are trying to keep good commonality, to reduce risk, non-recurring cost and certification effort,"
далее:
"Moving the E-190 wing to the top of fuselage and mounting the high-flotation main landing gear in large fuselage sponsons will free up space in the wing for more fuel, says Silva."
Ну и на закуску:
"Engines will be in the same class as the E-190/195's General Electric CF34-10Es - "a bit more thrust, but not another class of engine", says Silva. "We are not close to selecting an engine yet." Other contenders include the Pratt & Whitney PW6000 and Rolls-Royce BR715."
http://www.flightglobal.com/article...eals-details-of-c-390-military-airlifter.html
в 2008 году бразильцы занялись переработкой проекта и в начале 2009 года объявили о разработке КС-390
Что касается его двигателей, то ситуация выглядела так::
Embraer’s choice of engines for the KC-390 is still an unknown quantity. The company says it needs a turbofan in the 27,000-lb thrust class and that a supplier decision will be made in the next 24 months. Safran has told Show News that when Embraer issues an RFP for engines it will bid a CFM engine, along with GE. Pratt & Whitney’s Geared Turbofan (GTF) is another obvious candidate.
Brazil Offers International KC-390 Partnerships
June 14, 2009 — aviationnewsrelease
Данный вопрос закрыт,Black Cat прав.
Дальнейшие Ваши типа возражения( если они будут) можно расценивать, как демагогию, основанную на нежелании признать правоту оппонента.
По остальным моментам разговор будет. но позже.
P.S. КСТАТИ, СУДЯ ПО ВСЕМУ, ДАННЫЕ ПО МАССОВЫМ ХАРАКТЕРИСТИКАМ ДЛЯ КС-390 ФИРМА РАЗРАБОТЧИК ПРИВОДИТ В
КОРОТКИХ ТОННАХ(TON). нО НАДО УТОЧНИТЬ.