Когда 787 в Якутск на холод прилетит?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Фамилия читается Олбау.Вице-президент компании Джим Албаф
Он на холод испытания проходил... во Флориде!Когда 787 в Якутск на холод прилетит?
Я б, пожалуй, сказал, что у 10 самолетов (или сколько их там летает) проблемы
787 ANA в районе ХБР 25.02.2012
Меньше месяца до GENxa!New projected delivery dates include:
LN40 - JA806A: March 14th
LN23 - JA822J: March 24th
LN33 - JA825J: March 24th
Хитрые индусы хотят решать собственные серьезные проблемы за счет Боинга. Airbus естественно им подыгрывает.European aircraft manufacturer Airbus has hit out at American giant Boeing saying its 787 Dreamliners were heavier, burned more fuel and were five years too late. State-owned Air India (AI) had placed an order for 27 Dreamliners in 2005 and deliveries were to start in September 2008. However, none has been delivered so far, prompting the AI board to let the government take a final call on whether to go ahead with the Dreamliner order or not.
AI management has also demanded a compensation of about $850 million from the Seattle-based aviation giant for the persistent delays. Boeing will showcase the Dreamliner at the India aviation air show in Hyderabad which begins on Wednesday.
"Even when it (Dreamliner) does come it doesn't deliver on what it promised," Kiran Rao, executive vice-president, sales and marketing, Airbus told HT. "The airplane is heavier, burns more fuel and its five years late compared to what the airline (AI) originally wanted. So, if this is what they call meeting their promises it is a little surprising."
Dinesh Keskar, senior vice-president, Boeing responded saying they had done everything that was promised. "No Airbus aircraft even comes close to the Dreamliner," Keskar told HT.
Rao said Airbus will stand by Vijay Mallya-controlled KFA, which has on order A380's, A350's and more than 20 A320's. "We are not in any great rush to cancel orders and will stand by them."
Они не просто хитрые - они предусмотрительные: еще в 2005 году знали, что будут проблемы, и специально заказали 787, чтобы потом за счет "Боинга" их решать...Хитрые индусы хотят решать собственные серьезные проблемы за счет Боинга.
Вообще с ливреями для Дримлайнера уже два казуса случилось. Пока JAL ждал свои первые у них сменилась ливрея. Так и стоит несколько в старой ливрее. Будут ли перекрашивать, вопрос. С индусами тоже весело вышло. Первые их Дримлайнеры были с лого Star Alliance куда компания должна была войти в 2011 году. Но индусам было отказано в членстве и лого пришлось срочно закрашивать.
И вопрос: как продвигаются работы с Дримлайнерами в EMC (Everett Modification Centre)? Судя по фоткам там сейчас в работе около 5 бортов.
diman777, а новая ливрея ДЖАЛа на самолетах других уже есть? Что-то я пропустил.
На доработках в цеху стоит JA808A ANA (LN42)
Мб я ошибаюсь,но работы по нему были закончены еще в начале месяца.