Электроавтомобили - новости, обсуждение, перспективы

А ни кто не считал предполагаемое потребление, если вдруг весть парк стал электро?
Одно дело быть экзотикой при при плюшках, дотациях и послаблениях, и другое реальность, налоги которые таки придется ввести и т.п
15 кВтч на 100 км. Допустим (щедро), в городе Мск 3 млн авто по 10000 км в год. 100х15х3млн = 4.5 млрд квтч в год. Допустим, заряжаем все равномерно в ночное время, а это 6 часов. 4.5 млрд /8760/4 = 128 МВт.
В первом приближении, система даже не заметит
 
Реклама
Механика несколько проще, электроника многократно сложнее
Но электроника (силовая) в принципе многократно надёжней механики вроде как должна быть
dunch, размениваю 90 тысяч км на model 3. Пока без единой проблемы. Менял пока только резину и жидкость в омывателе
Ну, источник вроде солидный, хотя методология расчёта не раскрыта, так что детали не ясны
 
Но электроника (силовая) в принципе многократно надёжней механики вроде как должна быть
Так там много электроники которая не силовая а при определённом дефекте превращает машину в кирпич.

Ну, источник вроде солидный, хотя методология расчёта не раскрыта, так что детали не ясны
Статья типа "нам надо что-то написать, можно и из пальца высосатъ" данные возможно взятые с тех же опросов клуба ААА где севший стартовый аккумулятор зимой (или по оплошности хозяина) на ДВС- машинах галочка ставится в графе "поломка электроники".
 
Одно дело одних доить, других послаблять в свете ,,зелёной экономики,, И другое, доить придется всех
 
Как ни странно, электромобили ненадежны на фоне автомобилей и гибридов. Хотя, казалось бы, деталей меньше, они попроще

Американские отчёты рекламный левак, впрочем как и европейские. CR is funded by subscriptions to its magazine and website, as well as through independent grants and donations. Тойота давно платит донэйшнс и давно в топе, это часть маркетинга в США :)

Чистое электро технически проще гибридов и проще современных упакованных системами помощи водителю машин с ДВС. Несколько сложнее их надстройка в виде продвинутого хард+софта нави/камер/радарной части, которая как правило уже идёт по умолчанию, а не опцией. Но это от того что современная машина становится компом с колёсами, любая, вне зависимости от типа привода.

А компы это программно-аппаратные решения которые склонны глючить в основном по софт-части. А она сейчас сложна, там строк кода столько что приемлемая устойчивость это и долго и дорого. ФВ например только в процессе инвестирования в собственную бортовую ОС. Понятно что пока не отладят её будут глитчи. Чисто электрический Маканчик говорят на год сместился только из-за этого.
 
Ariec 71, налоги и сейчас есть - больше половнины цены кВтч - налоги.
Дорожные налоги тоже будут с 2025 года (у нас по крайней мере)

Доставка грузов (последняя миля) в городах с того же 2025 года - 100% без ДВС
 
Реклама
15 кВтч на 100 км. Допустим (щедро), в городе Мск 3 млн авто по 10000 км в год. 100х15х3млн = 4.5 млрд квтч в год. Допустим, заряжаем все равномерно в ночное время, а это 6 часов. 4.5 млрд /8760/4 = 128 МВт.
В первом приближении, система даже не заметит
Как то странно вы считали
У меня вот так получается:
10 000 / 365 / 100 * 15 000 * 3 000 000 = 27 / 100 * 45 000 000 000 = 12 150 000 000 ( Вт*ч в сутки )
делим на 6 получаем 2025 000 000, или 2 ГВт. дополнительного потребления, или где то по 300 Вт на каждого жителя включая грудничков и пенсов
ИМХО система не хило так заметит...
 
Но электроника (силовая) в принципе многократно надёжней механики вроде как должна быть
С чего бы?
Целиком зависит от качества и заложенного "запаса прочности" (включая запасы по напряжению, токам и надлежащее охлаждение)
 
А Вы хорошо посчитали? Как-то не сходится... :unsure:
так пересчитайте :)

вот это другой разговор:
10 000 / 365 / 100 * 15 000 * 3 000 000 = 27 / 100 * 45 000 000 000 = 12 150 000 000 ( Вт*ч в сутки )
да, мой результат надо умножить на 16 (я делю на 4, чтобы получить четверть суток для зарядки, а надо умножать), так что у вас правильно.
С другой стороны, 2 ГВт тоже не драматично. Вики пишет, что только на территории Москвы 10 ГВт электростанций, максимальная нагрузка в истории 8.5 ГВт, а потребление 50+ ГВт*ч за год. Так что система вроде как должна выдержать дополнительные 2 ГВт и 5 ГВт*ч/год, учитывая, что мы отправили всех заряжаться в нижний ночной пик.
Главная проблема, пожалуй, заставить автомобили заправляться равномерно в ночи, а не подрубаться всем вместе в первую минуту ночного тарифа.
 
так пересчитайте :)

вот это другой разговор:

да, мой результат надо умножить на 16 (я делю на 4, чтобы получить четверть суток для зарядки, а надо умножать), так что у вас правильно.
С другой стороны, 2 ГВт тоже не драматично. Вики пишет, что только на территории Москвы 10 ГВт электростанций, максимальная нагрузка в истории 8.5 ГВт, а потребление 50+ ГВт*ч за год. Так что система вроде как должна выдержать дополнительные 2 ГВт и 5 ГВт*ч/год, учитывая, что мы отправили всех заряжаться в нижний ночной пик.
Главная проблема, пожалуй, заставить автомобили заправляться равномерно в ночи, а не подрубаться всем вместе в первую минуту ночного тарифа.
Даже заряжая равномерно ночью получили потребление в половину от исторического максимума.
В реальности все будет "несколько хуже"
 
несколько мнений в статье, думается, что налоги не последнюю роль играют. В Англии с 2025 будет по-честному, но после 2030 выбора не будет

By Noor Nanji
Business reporter, BBC News

Electric cars will no longer be exempt from vehicle excise duty from April 2025, the chancellor has said.
Announcing the change as part of his Autumn Statement, Jeremy Hunt said the move was designed to make the motoring tax system "fairer".
The RAC motoring group said it did not expect the change to dampen demand for electric vehicles (EVs).
But others, including the AA, warned the move would reduce the incentive to switch to EVs.
Mr Hunt said: "Because the OBR (Office for Budget Responsibility) forecasts half of all new vehicles will be electric by 2025, to make our motoring tax system fairer I've decided that from then, electric vehicles will no longer be exempt from vehicle excise duty."
Vehicle Excise Duty (VED) is a tax levied on vehicles on UK roads. At present, EVs are exempt.
There are different rates depending on the vehicle.
Chart showing new electric car sales

The chancellor said company car tax rates for electric vehicles will remain lower than for traditionally fuelled vehicles.
RAC head of policy Nicholas Lyes said: "After many years of paying no car tax at all, it's probably fair the government gets owners of electric vehicles to start contributing to the upkeep of major roads from 2025.
"Vehicle excise duty rates are unlikely to be a defining reason for vehicle choice, so we don't expect this tax change to have much of an effect on dampening the demand for electric vehicles given the many other cost benefits of running one."
The Local Government Association also welcomed the move, saying that although electric cars are much less harmful for the environment than petrol and diesel cars, they still contribute to carbon emissions, congestion, and wear and tear on roads.
"It's only fair then that drivers contribute towards these additional costs and help support investment in even lower carbon alternatives such as public transport, buses, cycling and walking," said its transport spokesperson, David Renard.
However, the AA said the introduction of the tax on electric cars would "slow the road to electrification".
"This may delay the environmental benefits and stall the introduction of EVs onto the second-hand car market. Unfortunately the chancellor's EV taxation actions will dim the incentive to switch to electric vehicles," said Edmund King, AA president.
In another change unveiled in the Autumn Statement, the exemption for electric cars from the expensive car supplement has also been removed.
It means anyone buying a new car - electric or otherwise - priced at more than £40,000 will face having to pay £165 in tax plus a £355 expensive car supplement every year from the second to sixth year of registration.
Mike Hawes, chief executive of the Society of Motor Manufacturers and Traders, said the change to the expensive car supplement was "the sting in the tail" of the announcement, adding it "will unduly penalise these new, more expensive vehicle technologies".
2px presentational grey line

Analysis box by Katy Austin, Transport correspondent

The sale of new petrol and diesel cars is due to be banned in the UK from 2030.
This has prompted the question of how the tax revenue raised from car tax (VED) and fuel duty can be replaced. Between them, they raise some £35bn a year.
In February, a committee of MPs suggested the government consider a form of "road pricing", where drivers pay according to the distance they've driven, the type of vehicle, and congestion.
This has been suggested in the past but proved unpopular. However, the RAC thinks drivers now support the principle of "the more you drive, the more tax you should pay".
Today, the chancellor did not commit to that.
But his announcement means that in just a few years' time, electric car owners will go from paying no car tax, to paying the same as owners of petrol or diesel cars.
Plus, owners of more expensive models will face the extra cost of an annual supplement for five years.
2px presentational grey line

Ryan Fulthorpe, motoring expert at comparison site Go.Compare, called the chancellor's announcement "a real blow" for electric car drivers.
"Traditionally, the environmental benefits of driving an EV, coupled with the savings on running costs are the main reasons people make the switch away from a petrol or diesel car," he said.
"So to increase the running costs of an EV seems counter-intuitive, and could ultimately slow the growth of this market."
Meanwhile, Ian Plummer, director of automotive company Auto Trader, said the move would "drive more would-be buyers away from EVs" at a time when other incentives are also being removed, and high energy bills are reducing the merits of going electric.
 
несколько мнений в статье, думается, что налоги не последнюю роль играют. В Англии с 2025 будет по-честному, но после 2030 выбора не будет

By Noor Nanji
Business reporter, BBC News

Electric cars will no longer be exempt from vehicle excise duty from April 2025, the chancellor has said.
Announcing the change as part of his Autumn Statement, Jeremy Hunt said the move was designed to make the motoring tax system "fairer".
The RAC motoring group said it did not expect the change to dampen demand for electric vehicles (EVs).
But others, including the AA, warned the move would reduce the incentive to switch to EVs.
Mr Hunt said: "Because the OBR (Office for Budget Responsibility) forecasts half of all new vehicles will be electric by 2025, to make our motoring tax system fairer I've decided that from then, electric vehicles will no longer be exempt from vehicle excise duty."
Vehicle Excise Duty (VED) is a tax levied on vehicles on UK roads. At present, EVs are exempt.
There are different rates depending on the vehicle.
Chart showing new electric car sales

The chancellor said company car tax rates for electric vehicles will remain lower than for traditionally fuelled vehicles.
RAC head of policy Nicholas Lyes said: "After many years of paying no car tax at all, it's probably fair the government gets owners of electric vehicles to start contributing to the upkeep of major roads from 2025.
"Vehicle excise duty rates are unlikely to be a defining reason for vehicle choice, so we don't expect this tax change to have much of an effect on dampening the demand for electric vehicles given the many other cost benefits of running one."
The Local Government Association also welcomed the move, saying that although electric cars are much less harmful for the environment than petrol and diesel cars, they still contribute to carbon emissions, congestion, and wear and tear on roads.
"It's only fair then that drivers contribute towards these additional costs and help support investment in even lower carbon alternatives such as public transport, buses, cycling and walking," said its transport spokesperson, David Renard.
However, the AA said the introduction of the tax on electric cars would "slow the road to electrification".
"This may delay the environmental benefits and stall the introduction of EVs onto the second-hand car market. Unfortunately the chancellor's EV taxation actions will dim the incentive to switch to electric vehicles," said Edmund King, AA president.
In another change unveiled in the Autumn Statement, the exemption for electric cars from the expensive car supplement has also been removed.
It means anyone buying a new car - electric or otherwise - priced at more than £40,000 will face having to pay £165 in tax plus a £355 expensive car supplement every year from the second to sixth year of registration.
Mike Hawes, chief executive of the Society of Motor Manufacturers and Traders, said the change to the expensive car supplement was "the sting in the tail" of the announcement, adding it "will unduly penalise these new, more expensive vehicle technologies".
2px presentational grey line

Analysis box by Katy Austin, Transport correspondent

The sale of new petrol and diesel cars is due to be banned in the UK from 2030.
This has prompted the question of how the tax revenue raised from car tax (VED) and fuel duty can be replaced. Between them, they raise some £35bn a year.
In February, a committee of MPs suggested the government consider a form of "road pricing", where drivers pay according to the distance they've driven, the type of vehicle, and congestion.
This has been suggested in the past but proved unpopular. However, the RAC thinks drivers now support the principle of "the more you drive, the more tax you should pay".
Today, the chancellor did not commit to that.
But his announcement means that in just a few years' time, electric car owners will go from paying no car tax, to paying the same as owners of petrol or diesel cars.
Plus, owners of more expensive models will face the extra cost of an annual supplement for five years.
2px presentational grey line

Ryan Fulthorpe, motoring expert at comparison site Go.Compare, called the chancellor's announcement "a real blow" for electric car drivers.
"Traditionally, the environmental benefits of driving an EV, coupled with the savings on running costs are the main reasons people make the switch away from a petrol or diesel car," he said.
"So to increase the running costs of an EV seems counter-intuitive, and could ultimately slow the growth of this market."
Meanwhile, Ian Plummer, director of automotive company Auto Trader, said the move would "drive more would-be buyers away from EVs" at a time when other incentives are also being removed, and high energy bills are reducing the merits of going electric.
О, Это прекрасное решение!
А теперь смотрим структуру энергетики Англии, и радостно видим, что де факто авто переводят на угольную тягу.
Зелень, ничего не попишешь...
EES_EAEC._%D0%AD%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B3%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B7%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%81%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%8C_%D0%92%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8%2C_1990-2019_%D0%B3%D0%B3.%2C_%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B.svg
 
Реклама
Такой и на машине с двс сейчас не меньше, как мне видится.
Только на машине с ДВС она брыкается но как-то едет. А с Теслами такая вещь что ПО говорит ей при определённых дефектах: вызывай эвакуатор, не поеду я никуда. Хотя машина возможно вполне рабочая а всего-лишь сенсор какой-то отвалился/барахлит у BMS.
 
Назад