RuLavan
Старожил
Устранять замечания, выявившиеся в процессе реальной эксплуатации, и оперативно внедрять доработки - сейчас очень важная задача для ГСС. От того, насколько ответственно они к этому отнесутся во многом зависит дальнейшая судьба их самолёта. Но и ожидать, что вот прямо завтра на первых машинах всё поправят не стоит Поглядим, что будет через пару-тройку лет.
У конкурентов ведь проблемы тоже мгновенно исправлять не получается. Например, у Е190 весной 2007 обнаружилась проблема с незакрытием грузовых люков без индикации этого в кабине. В качестве временного решения эксплуатантам предписали визуально осматривать механизм люков перед каждым вылетом.
Модификацию, исправляющую эту проблему, разработали и внедрили через два с половиной года.
У конкурентов ведь проблемы тоже мгновенно исправлять не получается. Например, у Е190 весной 2007 обнаружилась проблема с незакрытием грузовых люков без индикации этого в кабине. В качестве временного решения эксплуатантам предписали визуально осматривать механизм люков перед каждым вылетом.
http://www.flightglobal.com/news/ar...rgo-door-locking-mechanism-forces-new-212885/12:00 27 Mar 2007 Source:
Cargo doors on Embraer's E-Jets must be visually inspected before each flight under a new US Federal Aviation Administration emergency airworthiness directive issued after a JetBlue Airways E-190's rear cargo door opened just after take-off.
The AD, which the FAA says is an interim measure as Embraer is developing a modification, requires every operator within 24h to remove the roller fitting cover plate on the front and rear doors and visually inspect for signs of interference between the lock handle and aft edge liner assembly. This must be repeated before each flight.
A detailed inspection is also required within 10 days and even if no sign of interference is found every aft edge liner assembly must be replaced within 150 flight cycles.
Модификацию, исправляющую эту проблему, разработали и внедрили через два с половиной года.
http://www.flightglobal.com/news/articles/faa-finalizes-e-jet-cargo-door-fix-334777/09:59 12 Nov 2009 Source:
The US FAA has finalized a proposed airworthiness directive (AD) that will end repetitive cargo door inspections for 145 US-registered Embraer 170/190 regional jets.
In spring 2007 the FAA issued an AD requiring that cargo doors on E-Jets be visually inspected before each flight, after a JetBlue Airways E-190's rear cargo door opened just after take-off. The incident is one of two known events of aircraft being dispatched with the cargo door opened without indication.
The FAA in August proposed an amended AD after Embraer developed cargo door modifications that would alleviate the need for most of the inspections. In the final AD, the agency says the changes must be incorporated within 5,000 flight cycles after 17 December effective date of the AD, with repetitive operational and functional checks thereafter at intervals of not more than 6,000h.
The FAA estimates that modifications for each aircraft will require about seven work-hours at a cost of more than $17,000, which includes the necessary parts to complete the changes to the cargo doors.
Последнее редактирование: