kiiiba
Местный
Из 31 АТРки осталось 15. Дальше можно не продолжать.Почему бы вам не рассказать про "нежных южан" мужикам из "ЮТэйр" или финнам?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Примечание: This feature may not be available in some browsers.
Из 31 АТРки осталось 15. Дальше можно не продолжать.Почему бы вам не рассказать про "нежных южан" мужикам из "ЮТэйр" или финнам?
Из 31 АТРки осталось 15. Дальше можно не продолжать.
Хвастается Таликов, что конструкция классная и, отсюда вывод, ничего там улучшить особенно нельзя, включая и уменьшение веса.........могу порекомендовать статью Н. Д. Таликова СЕМЕЙСТВО «ИЛ-114». Вряд ли кто сможет рассказать о самолёте лучше его главного конструктора. А о планирующихся изменениях в конструкции при перезапуске машины наиболее полно из того, что я встречал, рассказал блоггер TRAVELFOXES.
именно поэтому, более "прогрессивный в весовом отношении" ан-140 гниет под забором.Кстати, в реальности, Ан-140 более прогрессивен в весовом отношении.
К слову, у Ан-140 точно есть резерв снижение веса- СУ.
Если заменить ТВ3-117ВМА-СБМ1 на PW127, то вроде бы можно уменьшить вес самолета на 400 кг (за счет обходной трансмиссии).
На экономию веса за счет замены компонентов бортовых систем я даю не более 200-300 кг (что для Ил-114, что для Ан-140)
Как раз у Ил-114 большой резерв в этой области.На экономию веса за счет замены компонентов бортовых систем я даю не более 200-300 кг (что для Ил-114, что для Ан-140)
Ничего не путаете? Там полная жгутовка БРЭО весит килограмм восемьсот.Я уже приводил пример: замена кабелей только для ПНК снижает вес примерно на 600кг.
Ну, может 300 и 600 поменять местами. Давно было. Да я особо этой машиной и не занимался.Ничего не путаете?
Ну и сообщение мое было не в плане перспективности реанимации проекта.
Формально резервы есть, но будет ли востребован такой самолет?
Большие проблемы с ВМГ.
Мутно как то все с этой машиной.
Вы предлагаете вместо самолёта массой 63,5 тонны принять на вооружение самолёт массой 23,5 тонны?Да, но чем тогда Ил-38 менять?
Что значит "уже"? ДРЛО и противолодочный - разные вещи.Ну если нынче уже и ДРЛО городят из бизнес джетов, то почему бы нет?
CN-235 - это maritime patrol aircraft. Годится для береговой обороны, а не подлодки шугать.CN-235M, ATR 72 ASW, PC-35, Atlantique III ATL3...
По весовой категории вас кидает нехило - разброс масс девятикратный......вполне себе из той же весовой категории.
Он предлагался как незнамо что, и вследствие недостаточной продолжительности барражирования и невозможности работать на малых высотах был послан моряками очень далеко.Если я правильно понимаю, тот же Ту-204П предлагался как замена Ту-142М3, не Ил-38.
если для вояк, то может так статься, что это не плохая идея...Ну и получается что надо оцифровывать Ил-38 ...
Что к нему "в паре" будете оцифровывать - АИ-20 или PW150?Ну и получается что надо оцифровывать Ил-38 ...
Что к нему "в паре" будете оцифровывать - АИ-20 или PW150?
шикарная идея. как только ильюшинцы разберутся с оцифровыванием ил-76 и ил-114, то им будет над чем подумать.Ну и получается что надо оцифровывать Ил-38 ...
вы правда считаете, что идея вернуть в производство самолет, которому вот-вот стукнет 60 лет это хорошая идея????если для вояк, то может так статься, что это не плохая идея...
шикарная идея. как только ильюшинцы разберутся с оцифровыванием ил-76 и ил-114, то им будет над чем подумать.
вы правда считаете, что идея вернуть в производство самолет, которому вот-вот стукнет 60 лет это хорошая идея????
P-7 Long Range Air ASW-Capable Aircraft (LRAACA)
The P-7 Long Range Air ASW-Capable Aircraft (LRAACA) was intended to replace the P-3 Orion as the primary land-based ASW patrol aircraft. The Long-Range Air ASW Capable Aircraft (LRAACA) Study in 1988 helped to define requirements for a follow-on to the P-3 Orion. The Navy selected Lockheed in October 1988 to develop this next generation maritime patrol aircraft, a virtually a new design derived from the P-3C.
In the mid-1980s, the Navy initiated efforts to replace the large number of P-3 aircraft estimated to reach the end of their useful service lives during the 1990s. Over the years, the P-3C, the Navy's latest model P-3aircraft, has lost some of its rangeand time on station capabilitiesbecause of heavier required payloads. The Navy sought a replacement plane with increased payload. and at least the original P-3C range. The Navy also sought an aircraft with newer technology that could reduce support costs and provide enhanced antisubmarine warfare capabilities.
The envisioned aircraft was a derivative of the P-3C and became known as the P-3G. It was to include improved engines, reliability, maintain-ability, and survivability enhancements, vulnerability reductions, andadvanced mission avionics. The Navy planned to acquire 125 P-3G air-craft over a 5-year period. The Navy had been buying various versions of the P-3 from Lockheed without competition for many years, and it believed that introducing competition into further procurement would result in cost savings. The Navy sent a request for information toindustry in May 1986. Using information obtained from the respondents,the Navy developed a P-3G specification that met its operationalrequirements. In August 1986, Office of the Secretary of Defense (om)officials approved the P-3G program.
In January 1987, the Navy released a draft request for proposal (RFP) for the P-3G. Following release of the draft RFP, no company other than Lockheed indicated an interest in building a P-3C derivative. Unwilling to award a contract to Lockheed without competition, the Navy expanded the scope of competition in March 1987 to include modified commercial aircraft as well as aircraft based on the P-3C design.
In May 1987, OSD directed the Navy to conduct a patrol aircraft mission requirements determination study (payload, range, speed, survivability,etc.). To complement this study and enhance the RFP, the Navy released a draft RFP to industry soliciting comments on the operational potential of commercial derivative aircraft to perform the patrol aircraft mission. In September 1987, the Navy released a final RFP, incorporating the findings of the OSD-directed study and the responses from industry.
Three proposals were received and evaluation began in February 1988. In October 1988, the Navy selected Lockheed as the winner of the competition. Lockheed's proposal was significantly lower in cost than proposals submitted by Boeing and McDonnell Douglas. It was also judged to be technically superior, with a less risky technical approach.
On January 4, 1989, the Defense Acquisition Board,(DAB) recommended full-scale development of the program. The next day, the Navy awarded a fixed-price incentive contract to Lockheed to design, develop, fabricate, assemble, and test two prototype aircraft, designated the P-7A. The contract had a target cost of $600 million and a ceiling price ofabout $750 million. In March 1989, the Navy estimated acquisition of125 P-7A aircraft at about $7.9 billion (escalated dollars). Of this total, development cost was estimated at $915 million (escalated dollars). Procurement of each production version aircraft was estimated at about $56.7 million.
In November 1989, Lockheed announced a $300-million cost overrun in its development contract due primarily to schedule and design problems. In the following months, Navy and Lockheed officials held extensive but unsuccessful discussions in an attempt to address the contract issues. The P-7 Cost and Operational Effectiveness (COEA) Study, in 1990, was one of the initial formal Navy COEAs conducted.
By letter dated July 20, 1990, the Navy terminated the P-7A development contract for default, citing Lockheed's inability to make adequate progress toward completion of all contract phases. The bulk of funds in the amended FY1991 budget request for the P-3 modernization program were for the P-7 LRAACA aircraft program. Continuation of the P-7A contract was one option that was presented to the Defense Acquisition Board (DAB) in November 1990. Both the House and the Senate fully funded the request. In order to avoid prejudicing the DAB decision process, the Congress decided to authorize an amount that would fully fund the fiscal year 1991 effort of any of the alternatives to be considered by the DAB.
The program was finally cancelled by the DAB at the end of 1990, on the grounds that it had fallen behind schedule, which called for the two prototypes to be delivered in 1992. Some 123 production P-7As had been planned. This decision left the Navy without a program to replace its aging P-3 aircraft. The Boeing Update IV avionics upgrade, an important element of the P-7A, was was initially to have been applied to 109 earlier US Navy P-3Cs, but in 1992 this work was also cancelled.
The British Nimrod MR2P was to have been replaced by the P-7A, but cancellation of that program forced the British Ministry of Defence to issue requirement SR(A)420 for a replacement maritime patrol aircraft (RMPA).