SSJ и его конкуренты

Embraer-Boeing aviation deal blocked by Brazilian court
Ricardo Brito, Marcelo Rochabrun

BRASILIA (Reuters) - A Brazilian federal court on Thursday granted an injunction blocking the proposed tie-up between U.S. planemaker Boeing Co (BA.N) and Embraer SA (EMBR3.SA), a deal the Brazilian company says is crucial to its survival.

Embraer shares in Sao Paulo closed 2.42 percent lower, although it remained too early to say whether the injunction will actually block or significantly affect the deal. Labour groups in Brazil often bring court challenges against significant business deals and the injunction could be reversed.

The decision forbids Embraer’s board of directors from signing the deal to create a joint venture on commercial aviation that Boeing would control. Boeing declined to comment and Embraer did not immediately reply to a request for comment.

The legal action was brought by four congressmen with Brazil’s left-wing Workers Party.

The companies announced in July that Embraer would sell 80 percent of its commercial aviation business to Boeing in a deal valuing that segment at $4.75 billion. Embraer, among the world’s largest makers of mid-sized planes of up to 150 passengers, used to compete in that segment with Canada’s Bombardier Inc (BBDb.TO).

The deal has stalled partly because the Brazilian government, which has veto power at the planemaker, has been reluctant to give it a greenlight. Only then could the company call a shareholders meeting to approve it.

In his decision, judge Victorio Giuizio Neto cast doubt that the proposed deal would be good for Embraer’s bottom line.

“The reason is very simple, Boeing is not giving up anything” in this transaction, he wrote. The decision says Embraer would give up its profitable commercial division.

He added that the new company would threaten the rights of the Brazilian government because it would restrict its control over Embraer to the part of the company that will not be sold to Boeing.

Bombardier spun off its mid-sized commercial jet division earlier this year after selling a controlling stake to Boeing rival Airbus (AIR.PA).

The deal between Boeing and Embraer is widely seen as a reaction to an earlier deal between that joint venture.

Boeing and Airbus historically have produced larger aircraft than Embraer and Bombardier. But the mid-sized segment is expected to grow substantially, which would give Airbus a significant advantage over Boeing unless the U.S. planemaker also expands into that market.

Brazil President Michel Temer said he would leave the decision to the future administration, which takes office Jan. 1. President-elect Jair Bolsonaro has said he is in favour of the deal.

Reporting by Ricardo Brito; Additional reporting by Eric M. Johnson in Seattle; Editing by Lisa Shumaker and David Gregorio
 
Последнее редактирование:
Реклама
У Бомбардье/Эйрбаса микроюбилей - передан 50й CS - HB-JCS летит в Цюрих. На это ушло 2.5 года, посмотрим сколько потребуются на вторые 50.
Был на сайте airbas-a (с английким не очень) так понял что в этом году поставили 11 А220-300 и только 1 А220-100.
Всего в размерности ssj+ поставлено 9 cs-100/a220-100 (?)
 
Был на сайте airbas-a (с английким не очень) так понял что в этом году поставили 11 А220-300 и только 1 А220-100.
Всего в размерности ssj+ поставлено 9 cs-100/a220-100 (?)

Эйрбасом CS стал недавно. Всего за 2018 поставлено 24 трехсотки и одна сотка. Правда две сотки для дельты уже взлетели так что цифра поставленных может поменяться.

А так да, поскольку размерность "около 100" не востребована рынком то и заказов и поставок А220-100 сильно меньше чем 300.
 
Был на сайте airbas-a (с английким не очень) так понял что в этом году поставили 11 А220-300 и только 1 А220-100.
Всего в размерности ssj+ поставлено 9 cs-100/a220-100 (?)

Смешно получилось. Судя по FR N103DU только что сел в Атланте, т.е. поставлено 2 А220-100. Видимо у канадцев сегодня был день поставок
 
А так да, поскольку размерность "около 100" не востребована рынком
Вики говорит 123 -100 против 279 -300. Не так уж и плохо, КМК. Постареют 190е, посмотрят на Дельту, все опять встанет с ног на голову (или на оборот) и размерность "около 100" снова будет востребована. Имхо, пойдет нормально и маленький 220.
 
Вики говорит 123 -100 против 279 -300. Не так уж и плохо, КМК. Постареют 190е, посмотрят на Дельту, все опять встанет с ног на голову (или на оборот) и размерность "около 100" снова будет востребована. Имхо, пойдет нормально и маленький 220.

Может быть. А пока два планера 100 для свиса уже больше года стоят на улице - хотя 300 они исправно получают
 
Может быть. А пока два планера 100 для свиса уже больше года стоят на улице - хотя 300 они исправно получают
ИМХО, причины чисто финансовые. Свисс при этом исправно лизингует Е-190 Helvetic после вывода своих Авро.
 
WDL AVIATION TO REPLACE BAE 146 WITH EMBRAER E190
10 December 2018
LONDON – German Charter Airline WDL Aviation has announced it is to receive four Embraer 190s to replace its ageing fleet of BAe 146s.
WDL Aviation is a German Charter Airline, that was founded in 1974 and is based at Cologne Bonn Airport. Since it’s foundation it has become one of the leading charter specialist airlines within Europe, with an exceptional reputation.
The first E-Jet is set to arrive in February 2019. Each of the airline’s five BAe 146s will be replaced on a one-in-one-out basis. The airline will receive it’s final Embraer 190 in October 2019.
The Embraer’s will also be the airline’s first twin-engined jet aircraft in over 25 years. The aircraft will also add extra capacity and will be configured to seat 100 passengers.
The new Embraer planes will also bring significant cost reductions for WDL Aviation, including better fuel efficiency with lower operating costs. This is going to be the case especially with the airline’s ACMI and charter operation.
Currently, WDL Aviation’s BAe 146 fleet has an average age of 30 years, one of the oldest in Europe. The airline is also set to introduce three BAe 146 freighters in 2019.
During 2018, the carrier has also provided extra-capacity for UK Low-Cost Carrier (LCC) easyJet, as they have expanded their presence at Berlin Tegel following the demise of Air Berlin and Niki at the end of 2017.
Walter Böhnke, Managing Director of WDL Aviation, said in regards to the order, “We are pleased to have acquired four new Embraer 190 jets to replace our fleet of BAE146 aircraft. We are convinced that we have found aircraft that offer our customers a better flight experience.”
Wolfram Simon-Schröter, Managing Director of the Zeitfracht Group which the airline is part of, added that “the acquisition fits perfectly with the company’s growth strategy, which is based on a pronounced customer orientation.”
 
Реклама
Что-то изменилось или ошибка составителей таблички?
#автоудавление
Не могу вам сказать, но учитывая, что это составляют явно не наши граждане вероятно похоже на правду
 
Последнее редактирование:
там же, кстати, значится, что заказчик их ГТЛК, а не ИФК! Что-то изменилось или ошибка составителей таблички?
#автоудавление
Да, изменилось. 6 штук А220, которые получает Red Wings "передали" из заказа ИФК в ГТЛК, чтобы "избежать конфликта интересов".
Остальные 14 по-прежнему числятся за ИФК
 
Уважаемые коллеги!
Возник вопрос
В сертификате EASA на SSJ указаны следующие ограничения на условия аэродрома базирования.
"Airport Elevation up to 8466 ft (2580 m) (barometric pressure)
Environmental Ground Temperature +45/- 40°C"

В сертификате на CRJ нашел ограничение по высоте, но не по температуре
"The maximum operating altitude for take-off and landing is 10,000 feet."

В сертификате на Эмбраер нет ни того ни другого...

Кто-нибудь в курсе - какими документами регламентируется
диапазон допустимых наземных температур для Эмбраеров и CRJ и высота аэродрома базирования для Эмбраера?
 
Уважаемые коллеги!
Возник вопрос
В сертификате EASA на SSJ указаны следующие ограничения на условия аэродрома базирования.
"Airport Elevation up to 8466 ft (2580 m) (barometric pressure)
Environmental Ground Temperature +45/- 40°C"

В сертификате на CRJ нашел ограничение по высоте, но не по температуре
"The maximum operating altitude for take-off and landing is 10,000 feet."

В сертификате на Эмбраер нет ни того ни другого...

Кто-нибудь в курсе - какими документами регламентируется
диапазон допустимых наземных температур для Эмбраеров и CRJ и высота аэродрома базирования для Эмбраера?
Все это должно быть указано в разделе РЛЭ "Ограничения"
 
Все это должно быть указано в разделе РЛЭ "Ограничения"
Правильно ли я понимаю, - данные, которые указаны в сертификате "проверены и подтверждены" органом, выдавшим сертификат (или кем-то им уполномоченным). А данные, указанные в РЛЭ, - это данные производителя, за которые он, конечно, несет ответственность, но тем не менее ему верят "на слово"?
 
Правильно ли я понимаю, - данные, которые указаны в сертификате "проверены и подтверждены" органом, выдавшим сертификат (или кем-то им уполномоченным). А данные, указанные в РЛЭ, - это данные производителя, за которые он, конечно, несет ответственность, но тем не менее ему верят "на слово"?
Вы знаете , я не буквоман и тонкости документации это не мой профиль ,но думаю Вы правы. Лучше это уточнить еще у кого нибудь, кто этим занимается непосредственно.
У нас был интересный случай когда TCAS , выдавала сигнал отказа и он ни чем не снимался. Оказалось ,что в этот день было уникально высокое давление и когда мы открыли раздел ограниничений в РЛЭ ,то поняли ,что оно выходит за диапазон указанный в документации. Это так, просто история про упомянутую температуру и давление.
 
Правильно ли я понимаю, - данные, которые указаны в сертификате "проверены и подтверждены" органом, выдавшим сертификат (или кем-то им уполномоченным). А данные, указанные в РЛЭ, - это данные производителя, за которые он, конечно, несет ответственность, но тем не менее ему верят "на слово"?

Нет, это не так. Ограничения, указанные в эксплуатационной и лётной документации, являются неотъемлемой частью типовой конструкции ВС, соответствие которой применимым нормам и подтверждается Сертификатом Типа.

Чтобы быть совсем точным, надо отметить, что "сертифицируемым" лётным документом, входящим в типовую конструкцию, является ЛР - Лётное Руководство (AFM), а РЛЭ (FCOM) - это вспомогательный документ. Но, разумеется, ЛР и РЛЭ не могут друг другу противоречить.
 
Реклама
Первый CS передали танзанийцам. Это будет очень интересный пример в разрезе этой темы - очень уж ГСС желал продать SSJ всяким странным африканцам. Посмотрим как это получится у эйрбас
 
Назад