Это означает, что после того, как шасси (за счёт разрушения "срезных элементов") отделились от несущих конструкций планера, они могут нанести конструкции оного планера повреждения.
Однако, по причине того, что силу / характер этих "вторичных" повреждений предвидеть невозможно, они при конструировании не рассматриваются. И, соответственно, подтверждения безопасности при сертификации не требуется.
Если уж взялись цитировать, то цитируйте до конца, а то выдергивая нужные вам фразы, вы искажаете смысл требований до противоположного. Плюс привираете. Нехорошо это.
В МОСе совсем не то, что вы тут напридумывали говориться.
e. Landing gear separation. (Compliance with CS 25.721(a) and CS 25.963(d)(5).)
Failure of the landing gear under overload should be considered, assuming the overloads to act in any
reasonable combination of vertical and drag loads, in combination with side loads acting both inboard
and outboard. In the absence of a more rational analysis, the side loads must be assumed to be up to
20% of the vertical load or 20% of the drag load, whichever is greater. It should be shown that at the
time of separation the fuel tank itself is not ruptured at or near the landing gear attachments. The
assessment of secondary impacts of the airframe with the ground following landing gear separation is
not required. If the subsequent trajectory of a separated landing gear would likely puncture an adjacent
fuel tank, design precautions should be taken to minimise the risk of fuel leakage.
Так что можно предположить несоответствие европейским нормам также.