SSJ - Контракты и маркетинг

оффтоп,хотя и не совсем.
Ирану выделяют экспортный кредит 5млрд $. На 35 приоритетных проектов, авиастроение среди них, непосредственно, не называется. но может попадать по категорию "и т.д."

ау
 
АО "Гражданские самолеты Сухого" ведет работу по продвижению самолетов "Сухой Суперджет-100" на рынок Камбоджи, уже проведены презентации для нацперевозчика страны и частных авиакомпаний, говорится в материалах к российско-камбоджийским переговорах в ходе визита российского премьера Дмитрия Медведева.

"АО "Гражданские самолеты" ведет работу по продвижению на авиационный рынок Камбоджи самолетов "Сухой Суперджет-100" — проведены презентации проекта для национального перевозчика "Камбодиа Ангкор Эйр" и частных авиакомпаний "Бассака Эйр" и "Камбодия Байон Эйрлайнз", — отмечается в справке.

http://ria.ru/economy/20151124/1327296487.html
 
Россия и Вьетнам серьезно продвинулись в переговорах по поставкам в азиатскую страну самолетов Sukhoi Superjet 100, заявил первый замглавы Минэкономразвития РФ Алексей Лихачев.
Выступая на открытии бизнес форума между Вьетнамом и странами ЕАЭС, он отметил, что надеется на положительное развитие событий в части "вечной проблемы поставок авиатехники во Вьетнам".
Впервые о намерении поставлять самолеты Sukhoi Suprejet 100 во Вьетнам еще в сентябре 2014 года заявил замглавы Минпромторга Викторор Евтухов по итогам российско-вьетнамской межправкомиссии. В апреле 2015 года глава ОАК Юрий Слюсарь подтвердил, что компания будет продвигать на рынок Вьетнама самолеты Sukhoi Superjet. Однако до сих пор сторонам не удалось договориться о начале поставок.
"И как мне сегодня докладывали, есть серьезное продвижение по проекту поставки российских самолетов, в первую очередь Sukhoi Superjet на территорию Вьетнама", — заявил Лихачев.
Кроме того, он отметил, что проект "Уралвагонзавода" по строительству на юге Вьетнама собственного завода также находится в высокой степени готовности. "Мы надеемся получить в ближайшее время положительное решение по этим направлениям", — добавил первый замглавы МЭР.
Меморандум о сотрудничестве между Вьетнамско-российским совместным банком и предприятием был подписан в ноябре 2013 года в присутствии президентов РФ Владимира Путина и Вьетнама Чыонга Тан Шанга. В октябре 2014 года глава "Уралвагонзавода" Олег Сиенко сообщал, что компания ожидает данных по планируемым объемам перевозок для определения мощности и начала реализации проекта по строительству завода во Вьетнаме.

РИА Новости http://ria.ru/economy/20151125/1327893977.html#ixzz3sTgPrPml
 
Там "серьёзно продвинулись", а там "предварительная договорённость". За время, пока не следил за SSJ, ничего не изменилось
 
Реакции: ata
По его словам, компания "Интурист" уже выразила готовность взять в аренду Superjet для чартерных перевозок внутри России. "Мне кажется, это интересное предложение", - отметил помощник президента.
https://www.vedomosti.ru/business/news/2015/11/27/618715-turoperatori-charteri
 
Delay on delivery of planes to Sky Angkor
Tue, 8 December 2015

Sky Angkor Airlines said yesterday that a plan to lease two Sukhoi SuperJet 100 aircraft from a Russian airline has been postponed, as the company has to sort out regulatory issues such as which aviation authority would be responsible in the event of a mishap.

Steve Kim, vice president of Sky Angkor Air (SAA), said the airline signed an agreement in late August with leasing company Ilyushin Finance & Co to wet-lease two aircraft from Russian airline Red Wings.

However, the company has yet to test the two aircraft, which combined with the regulatory issues has pushed back the expected delivery date until next December.

“Cambodia wants the authority to handle this issue and the Russians want to keep it under their authority,” he said. “We need more time to discuss and both sides understand the issue.”

The Korean-Cambodian airline wants to lease new aircraft to supplement its route expansion, both for short distance domestic and international flights.

The airline, Kim said, will look to use the wet-leased aircraft to fly from Phnom Penh and Siem Reap to more destinations in China, South Korea, Hong Kong and Thailand.

“The small business jets with 100 seats will be used in the region, whereas our existing A320 and A321 aircraft, which can carry more than 180 passengers, will operate international, long-distance routes.”

Sky Angkor Airlines currently has five A320 aircraft and one A321 aircraft, and operates scheduled flights from Siem Reap to cities in South Korea and China. It also operates a charter service.
http://www.phnompenhpost.com/business/delay-delivery-planes-sky-angkor
 
Russia is keen on extending its cooperation with India in aerospace sectors to the civil aviation sector and is in talks with several Indian private companies to establish joint projects under the ‘Make in India’ initiative.

Sukhoi and Tata are in advanced stage of talks for the latter to build components for the Sukhoi Superjet (SSJ) 100 in India.

We are in talks with Tata on manufacturing some of the tail components of the SSJ 100 in India. The talks are in an advanced stage,” Yury B. Slyusar, president of United Aircraft Corporation (UAC), told a group of visiting Indian journalists who were in Russia at the invitation of the UAC.

Tata already manufactures aerostructures and components for several global Original Equipment Manufacturers at its facilities in Hyderabad. Mr. Slyusar said a visit to Tata facilities in India by the company officials showed that their technical capability was up to the mark.

In addition to Tata, the UAC is also in talks with Mahindra and Reliance which are at a preliminary stage. With Reliance, military cooperation is also being discussed, Mr. Slyusar added.
http://www.thehindu.com/news/national/tata-to-make-parts-for-sukhoi-superjet/article7981690.ece
 
Может кто в курсе чего ждем?
Судя по тому, что там слоган The Force Awakens и написано про 16 декабря, есть основания полагать, что связано с звёздными войнами))
Может, Интерджет один из своих самолётов наклейками обклеют?)
 
Скорее всего очередное новогоднее поздравление от SJI. Они каждый год делают.
 
Жаль к нам не прилетит этот борт
 
CityJet seals new $210m jet options to expand

CityJet has placed an option to take delivery of six more Sukhoi Superjet aircraft with a $210m (€192m) list price as the Dublin-based carrier advances talks with two European airlines to operate regional services for them.

CityJet founder and executive chairman Pat Byrne told the Irish Independent that the airline is also likely to execute an existing 10-order option for the Russian-built Superjet. In October, CityJet announced that it had placed a firm order for 15 of the aircraft, and the 10 options, at a list price of just over $1bn (€914m).

The airline is acquiring the jets on foot of an agreement with aircraft financing firm Falko, which buys the jets and then leases them to CityJet. The jets are being used to replace CityJet's current fuel-hungry Avro fleet.

Mr Byrne said CityJet will probably decide whether or not to exercise all its options by the third quarter of next year.

He also revealed that the airline is eyeing more services from Dublin and Cork, possibly to Italy and Scandinavia.

The scale of the planned fleet renewal and expansion at CityJet comes after it delivered a strong performance in 2015. It has endured years of losses under the ownership of Air France-KLM.

CityJet, controlled by Germany's Intro Aviation since last year, has also recently won a contract from SAS to operate a regional service on behalf of the Scandinavian airline.

As part of the agreement, CityJet acquired 100pc ownership of SAS subsidiary Blue1.

The Irish airline also placed an order for up to 14 Bombardier aircraft that will be used to operate the service for SAS. Under the so-called wet lease arrangement, CityJet supplies the jets and crews, and also paints the aircraft in SAS livery.

"We're shaping up well for 2016," said Mr Byrne. "Winning the SAS contract, ordering the Superjets and Bombardiers means we're now in implementation mode. We're absorbing Blue1 and it forms the base of our Scandinavian operation." The operation for SAS will have bases in Stockholm and Helsinki. A third might be added.

"We're burning cash doing that. We're carrying Blue1 through the winter because they're not doing any flying because everyone's being retrained. That will cost us about €5m, but it has to be done. And the SAS contract has massive expansion capability. We're starting with eight aircraft, but that contract could grow into a really substantial earner for us."

He said that CityJet's strategy is to be eventually generating between 60pc and 70pc of its revenue from contract services. CityJet still has five aircraft on contract with Air France until the end of 2017, and Mr Byrne said that he would like to see that contract continue.

He said that having ordered the Superjet, CityJet has received enquiries from mainline carriers interested in inking wet lease arrangements with the airline to operate regional services. "We're tracking two airlines. I'd expect to have some kind of traction on one of those during the first half of 2016."

http://www.independent.ie/business/irish/cityjet-seals-new-210m-jet-options-to-expand-34293454.html
 
Наваяли

 
Последнее редактирование:
Реакции: VL78
Intro Aviation ведет переговоры с неким инвестором насчет продажи ему Cityjet. В течение ближайших недель станет известно, с кем и с каким успехом. В общем этого и стоило ожидать, ведь Intro Aviaion зарабатывает на покупке, реорганизации/санации и последующей продаже авиакомпаний.
 
Тайская авиакомпания Kan Air подтвердила факт переговоров с российской «Объединенной авиастроительной корпорацией» о лизинге самолетов Sukhoi Superjet 100. Как пишет Bangkok Post, тайский перевозчик сейчас выбирает из двух вариантов – либо заказать три Superjet 100 у ОАК, либо взять два Airbus 320 у GE Capital Aviation Services. Если выбор будет сделан в пользу предложения России, то Kan Air станет первой коммерческой авиакомпанией Таиланда, использующей гражданские лайнеры Сухого.

Президент Kannithi Aviation Co.(оператора Kan Air) Сомпонг Суксангуанрассказал Bangkok Post, что перевозчик рассматривает возможность лизинга Sukhoi Superjet 100 в компоновке с 98 креслами, которая предусматривает как обычные места, так и места первого класса. Речь идет о лайнерах, которое уже несколько лет отслужили на рейсах российских авиакомпаний, хотя название последних не уточняется. В настоящий момент, по словам Сомпонга Суксангуана, Kan Air ожидает от «Объединенной авиастроительной корпорации» предложения по цене и другим параметрам лизинга.

«Нам еще только предстоит получить их предложение и оценить, насколько оно привлекательно», – заявил Сомпонг Суксангуан.

Напомним, в настоящий момент в регионе лишь одна коммерческая авиакомпания использует самолеты Sukhoi Superjet 100. Лайнеры этой модели имеются во флоте лаосской Lao Central Airlines. Кроме того, три SSJ100 есть в распоряжении Королевских ВВС Таиланда, которые используются для совершения VIP-рейсов.

Сама же Kan Air, базирующаяся в Чианг-Мае и совершающая рейсы в соседние провинции, пока что полагается в основном на турбовинтовые самолеты. Ее флот состоит из двух 66-местных ATR 72-500 и одной 12-местной Cessna Grand Caravan 208B. Кроме того, в распоряжении компании есть бизнес-джет Hawker Beechcraft Premier I, оборудованный для перевозки шести пассажиров. Перевозчик осуществляет как регулярные, так и чартерные рейсы.
http://www.novostiphuketa.com/tayskuyu-kan-air-zainteresovali-rossiyskie-superdzhety-6882.php


источник

Kan Air on the radar for Russian jets

Russia's JSC United Aircraft Corporation (UAC) has zeroed in on commuter airline Kan Air as the first Thai civilian operator of the Sukhoi Superjet 100.

UAC has been in talks with Kan Air for leasing three twin-engine SSJ100 regional jets to operate on the airline's domestic routes out of its Chiang Mai base.

Kan Air has loomed large among the Russian aircraft maker's targets after the state visit of Russian Prime Minister Dmitry Medvedev to Thailand in April, when sales of the SJ100 featured prominently on the agenda.

UAC has already delivered three SSJ100s to the Royal Thai Air Force for VIP use in the company's first purchase deal with this country.

Russia is keen to gain a foothold in Southeast Asia's burgeoning regional aircraft market, which has largely shown a preference for Western-built aircraft.

Lao Central Airlines (LCA), a privately owned Laotian carrier, is the only known operator of the SSJ100 in the region, owning a single aircraft of the type.

Somphong Sooksanguan, president of Kannithi Aviation Co, the operator of Kan Air, yesterday confirmed the discussion with UAC.

The talks centre on leasing three SSJ100s configured with 98 seats each. They have been used for a few years by a Russian operator.

Kan Air is waiting for terms and conditions from UAC, which should forward them to the airline for consideration over the next one or two weeks.

"We have yet to see what they can offer and see if the proposition is attractive enough," Mr Somphong told the Bangkok Post.

He made it clear that the UAC proposal would be weighed against an offer by GE Capital Aviation Services, the world's leading commercial aircraft and engine lessor, of two Airbus 320 single-aisle jets.

Kan Air has been looking to acquire jets in the seating range of 100-180 to support secondary routes in Thai domestic skies.

These will be larger aircraft than those in the current fleet, which consists of two 66-seat ATR 72-500 turboprops, a 12-seat single-engine Cessna Grand Caravan 208B propeller aeroplane, and a Hawker Beechcraft Premier I, a six-seat business jet.
http://www.bangkokpost.com/business.../802132/kan-air-on-the-radar-for-russian-jets